
Postępowanie i archiwizacja korespondencji przekazanej przez ePUAP
Region
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi

Program szkolenia
1. Podstawa prawna dla zarządzania dokumentacją elektroniczną
2. Rola normatywów kancelaryjno-archiwalnych w zarządzaniu dokumentacją jednostki organizacyjnej.
3. Definiowanie systemu wykonywania czynności kancelaryjnych oraz dokumentowania przebiegu i załatwiania spraw i konsekwencje wyboru dla zarządzania dokumentacją w jednostce – system tradycyjny a ePUAP, system EZD a ePUAP.
4. Kluczowe definicje kancelaryjne: dokument papierowy, odwzorowanie cyfrowe, naturalny dokument elektroniczny, metadane, składy chronologiczne.
5. Kwalifikacja archiwalna dokumentacji tworzonej, napływającej i składanej w podmiocie i korzystanie z jednolitego rzeczowego wykazu akt.
6. Zbiory dokumentacji tworzącej akta spraw i nietworzącej akt sprawy.
7. Obieg dokumentów w podmiocie a dokumentacja przesyłana przez ePUAP:
8.Archiwizacja dokumentacji otrzymanej przez ePUAP:
– Przechowywanie dokumentacji spraw zakończonych w komórkach organizacyjnych.
– Przekazywanie dokumentacji spraw zakończonych do archiwum zakładowego.
9. Zasady opracowania dokumentacji zakończonej: porządkowanie akt spraw, opisanie jednostek archiwalnych, sporządzenie ewidencji dokumentacji.
10.Archiwizacja dokumentów elektronicznych (w systemie teleinformatycznym i na informatycznych nośnikach danych).
11. Standardy porządkowania, ewidencjonowania i technicznego zabezpieczania materiałów archiwalnych.
12. Odpowiedzialność twórców dokumentacji po przekazaniu akt do archiwum instytucji: wycofanie, udostępnianie, brakowanie.
13. Problem e-doręczeń w praktyce kancelaryjnej
Prowadzący
Specjalista ds. zarządzania dokumentacją najnowszą, doktor n. hum. z zakresu archiwistyki, absolwentka Wydziału Humanistycznego UMCS w Lublinie, biegły sądowy, uczestnik studiów EMBA, wieloletni pracownik Oddziału Nadzoru Archiwalnego w Archiwum Państwowym w Kielcach, prowadzi własną działalność gospodarczą z zakresu spraw kancelaryjno-archiwalnych. Jest pierwszą w Polsce osobą, która podjęła się analizy i wartościowania dokumentacji placówek opieki zdrowotnej uzyskując na ten cel dofinansowanie Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?

Obowiązki archiwisty zakładowego jako procedury realizowane w archiwach zakładowych i składnicach akt
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia