szkolenie online

eDoręczenia dla oświaty

ID szkolenia: 3009

Region

Cała Polska

Tagi

#adres eDoręczenia, #baza adresów, #doręczenia, #edoreczenia, #harmonogram wdrożeń, #obsługa, #operator, #wdrożenie
Opiekun szkolenia
Uwaga!

Przy zgłoszeniu do 31. stycznia 2024 – 399 zł/os.

Cel i korzyści

Co wyniesiesz z tego szkolenia?

• uzyskanie niezbędnej podstawy teoretycznej pomagających w prawidłowym stosowaniu ustawy o doręczeniach elektronicznych
• omówienie problematyki bazy adresów elektronicznych i przekształcania dokumentów elektronicznych w przesyłki listowne
• zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie obsługi systemu eDoręczenia.

Adresaci

Pracownicy organów oświatowych.

Program szkolenia

I. Ustawa o doręczeniach elektronicznych – definicje.
1. Podmiot publiczny,
2. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
3. Operator wyznaczony,
4. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
5. Publiczna usługa hybrydowa,
6. Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, wyłączenia,
7. Adres do doręczeń elektronicznych,
8. Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
9. Baza adresów elektronicznych – co to?
10. Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
11. Obowiązek posiadania przez podmiot publiczny adresu do doręczeń elektronicznych
12. Jedna skrytka do doręczeń w miejsce dwóch
13. Co z firmami i obywatelami?
14. Zarządzanie skrzynką doręczeń
15. Czy i jak można zrezygnować z rejestrowanego doręczenia elektronicznego
16. Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
17. Na jaki okres następuje wpis do bazy?
18. Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
19. Baza adresów elektronicznych – co to?
20. Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
II. Operator wyznaczony. Umowa. Opłaty.
1. Kto pełni rolę operatora wyznaczonego?,
2. Zawarcie umowy z operatorem wyznaczonym,
3. Cennik operatora wyznaczonego,
4. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego.
III. KPA a e-Doręczenia
1. Art. 35 KPA,
2. Art. 39 KPA,
3. Decyzje o rygorze natychmiastowej wykonalności.
IV. Harmonogram wdrożenia e-doręczeń.
1. Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty oświatowe publiczne,
2. Kiedy wchodzą do systemu poszczególne podmioty oświatowe niepubliczne,
3. Wyłączenia.
V. Jak się przygotować do e-doręczeń?.
1. Jakie warunki należy spełnić?,
2. Wymogi techniczne i organizacyjne,
3. Korzyści z wdrożenia e-Doręczeń.
VI. Założenie adresu do e-doręczeń. Konto testowe.
1. Do czego jest potrzebny adres do powiadomień?,
2. Dodawanie adresu powiadomień,
3. Zmiana adresu powiadomień,
4. Złożenie wniosku,
5. Złożenie wniosku o dostęp do systemu testowego INT.
VII. Obsługa systemu
1. Interfejs programu,
2. Obsługa skrzynki do e-Doręczeń,
3. Zarządzanie skrzynkami do e- Doręczeń,
4. Odbieranie wiadomości,
5. Odpowiedź na wiadomość,
6. Sortowanie wiadomości,
7. Przeszukiwanie skrzynki,
8. Wysyłanie wiadomości,
9. Dodawanie załączników,
10. Podgląd wiadomości,
11. Budowa adresu do e-Doręczeń,
12. Wyszukiwanie adresata wiadomości,
13. Zapisywanie kopii roboczej,
14. Kopie robocze,
15. Usuwanie wiadomości,
16. Usługa powiązana: Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – do czego służy i jak ją wykorzystać?,
17. Użytkownicy,
18. Dodawanie użytkownika,
19. Zarządzanie użytkownikiem,
20. Usuwanie użytkownika,
21. Role w systemie,
22. Dodawanie ról,
23. Usuwanie ról,
24. Modyfikacja ról,
25. Role: Właściciel, Administrator, Obserwator, Uprawniony – różnice, podobieństwa, uprawnienia ról,
26. Zasoby – zarządzanie zasobami,
27. Systemy – dodawanie systemu.

Prowadzący

Czynny Koordynator ds. dostępności i audytor dostępności cyfrowej i architektonicznej, doradca merytoryczny w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych osobowych, zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych osobowych, opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych, obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

21 luty 2024 09:00

Data do:

21 luty 2024 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

425 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych

Zobacz więcej

Wymiar i pobór niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym – od decyzji do tytułu wykonawczego

Zobacz więcej

Prawa i obowiązki radnych nowej kadencji

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia