
Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych
Kategorie
Kadry i płaceRegion
PodlaskieTagi

Cel i korzyści
- Celem szkolenia jest wykształcenie i nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności związanych z przygotowaniem i wygłaszaniem dobrych prezentacji publicznych.
- Nauczenie panowania nad słuchaczami, mówienie w sposób ciekawy i przekonywający.
- Poznanie swoich mocnych i słabszych stron, podniesienie samoświadomości i pewności siebie podczas wystąpień publicznych.
- Uczestnicy pogłębią swoją kompetencję w obszarach związanych z komunikacją z odbiorcami oraz redukcją stresu i tremy, które w sposób naturalny wiążą się z wystąpieniami publicznymi.
- Uczestnicy doświadczą budowania pozytywnego wizerunku wobec słuchaczy otrzymają narzędzia pozwalające na skutecznie oddziaływanie na trudnego uczestnika i jego uwagi.
- Poznają skuteczne sposoby tworzenia dobrych informacji oraz wypowiedzi.
- Nauczą się pracować słowem, głosem, intonacją, kinezjetyką, chronometrią oraz stosować świadomie przekazy niewerbalne (mowa ciała).
- Szczególnie istotnym elementem szkolenia będzie indywidualna praca każdego z uczestników z kamerą i mikrofonem. 0soby uczestniczącej w szkoleniu będą miały możliwość wygłoszenia swojej kilkuminutowej prezentacji, która zostanie nagrana, odtworzona a następnie poddana konstruktywnej informacji zwrotnej.
- Poznanie konkretnych narzędzi pomocnych przy wykonywaniu różnego rodzaju pomocy związanych z prezentacjami (np. programy multimedialne).
Szkolenie jest realizowane w systemie stacjonarnym w formie warsztatów o charakterze interaktywnym, w którym uczestnicy biorą aktywny udział. Metody: wykład, dyskusja, brainstorm, 6 kapeluszy, drama, ćwiczenia w grupach, indywidualny instruktaż.
Adresaci
Szkolenie jest adresowane do kadry kierowniczej, menadżerów, rzeczników prasowych oraz osób zajmujących się komunikacją w organizacji.
Katalog umiejętności i kompetencji, które szkolenie rozwija
- Pracownik będzie konstruował dobrą informację i dobrze nią zarządzał.
- Będzie umiał precyzyjnie formułować zadania oraz oczekiwania.
- Wykorzysta poznane techniki i narzędzia do zbudowania lepszego wizerunku siebie, zespołu i organizacji.
- Będzie umiał podjąć się roli lidera zespołu i efektywnie nim zarządzać.
- Uczestnik po szkoleniu będzie umiał przeciwdziałać kryzysom w zespole i organizacji a w razie jego wystąpienia będzie potrafił zminimalizować jego negatywne skutki.
- Będzie potrafił skutecznie zarządzać wizerunkiem organizacji prowadząc dobrą komunikację wewnętrzną i zewnętrzną.
- Poprzez poznane techniki będzie generował większe zasięgi informacyjne dla swojej organizacji.
- Szkolenie przygotuje uczestników do prowadzenia spotkań, wystąpień, prezentacji publicznych.
- Nauczy zarządzania stresem, zniweluje skutki tremy.
Program szkolenia
Moduł I. Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych.
- Tworzenie scenariusza dobrej prezentacji/wystąpienia (struktura, spójność wypowiedzi, myśl przewodnia, kompozycja ramowa, oryginalność).
- Budowanie kontaktu z audytorium (nawiązywanie dobrego kontaktu z odbiorcami panowanie nad audytorium, radzenie sobie z trudnymi słuchaczami). Praktyczne sposoby walki z tremą. Elementy fonetyki, dykcja, emisja głosu, mowa ciała.
- Całkiem sporo o autoprezentacji.
- Ćwiczenia.
Moduł II. Podstawy media relations.
- Rodzaje mediów a sposób przekazu informacji. Techniczne aspekty wywiadu telewizyjnego, radiowego i prasowego oraz nagrania w sieci.
- Współpraca z dziennikarzami, nawiązywanie relacji, budowanie więzi, przyzwyczajanie, umiejętność zachowania dystansu.
- Jak tworzy się NEWS. Sposoby panowania nad informacją.
- Co interesuje media?
- Sztuka przekonywania w dyskusji.
- Ćwiczenia
Moduł III. Budowanie wizerunku scenicznego
- Znaczenie efektu pierwszego wrażenia (umiejętność skupienia uwagi, nieszablonowość, dostosowanie do audytorium, dobór argumentacji).
- Podstawy komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Wygląd.
- Kreowanie wizerunku statycznego.
- Kreowanie wizerunku dynamicznego- sposób poruszania się, mimika, gestykulacja, ekspresja wypowiedzi.
- Wystąpienia publiczne.
- Nagrania radiowe, telewizyjne oraz internetowe. Omówienie wystąpień i nagrań wszystkich uczestników.
Realizacja wszystkich treści kształcenia zawartych w programie szkolenia wymaga przeprowadzenia 4 godzin lekcyjnych /3 godzin zegarowych/. Nagrania i analiza nagrań uczestników wraz z ich omówieniem to kolejny cykl szkolenia, który wymaga przeprowadzenia 4 godzin lekcyjnych /3 godzin zegarowych/.
Prowadzący
Prawnik, specjalista ds. komunikacji, wizerunku, marketingu a także specjalista twórczej resocjalizacji. Trener biznesu/szkoleniowiec.
Major Służby Więziennej w st. spoczynku, właściciel Michał Zagłoba Consulting.
Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku (1996-2001).
W latach 2007-2022 specjalista/rzecznik prasowy w Okręgowym Inspektoracie Służby Więziennej w Białymstoku. Odpowiedzialny za zbudowanie od podstaw silnej marki i wizerunku podlaskiej SW oraz działania medialne 8 podlaskich jednostek penitencjarnych.
Od 2011 do 2022 roku prowadził cykliczne szkolenia rzeczników prasowych oraz kadry kierowniczej
Służby Więziennej.
Współpracował przy produkcjach filmowych dla BBC,TVP, PR,TVN,Polsat, TTV. ( m.in. 3 sezony serialu “Więzienie”, “Przepustka”).
W latach 2007-2022 udostępnił mediom ponad 700 informacji prasowych.
Na koncie ma kilkaset nagrań telewizyjnych i radiowych oraz artykułów w prasie lokalnej i ogólnopolskiej.
2006 r. laureat konkursu na najlepszy w Polsce programu twórczej resocjalizacji dla osób pozbawionych wolności.
2002-2010 pracował jako wychowawca więzienny, autor docenianych programów resocjalizacyjnych w zakresie zastępowania agresji,redukcji stresu, komunikacji interpersonalnej, asertywności.
Uczestnik wielu szkoleń z zakresu telewizyjnych i radiowych wystąpień publicznych, absolwent Akademii Telewizyjnej TVP S.A. 2016 i 2018 r.
Ukończył liczne kursy i szkolenia z zakresu coachingu, treningu biznesu, autoprezentacji, komunikacji, social media w organizacji,dostępu do informacji publicznej, marketingu internetowego.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?

Postępowanie egzekucyjne w administracji – realizacja zadań z punktu widzenia wierzyciela należności pieniężnych
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia