
Wydawanie zezwoleń i kontrola przebiegu imprez masowych.
Region
Nie określonoTagi

Cel i korzyści
Co wyniesiesz z tego szkolenia?
Celem szkolenia jest przygotowanie pracowników samorządowych do realizacji zadań z zakresu bezpieczeństwa imprez masowych, w szczególności wydawania zezwoleń i kotroli przebiegu imprez masowych. Jego program został opracowany w oparciu o najczęstsze problemy i pytania, które pojawiają się w codziennej pracy pracowników urzędów gmin (miast) oraz pozostałych instytucji uczestniczących w zabezpieczeniu imprez masowych. Dzięki takiem podejściu uczestnicy szkolenia mogą mieć pewność, że poszczególne zagadnienia zostaną omówione w sposób możliwie szczegółowy i praktyczny.
Adresaci
Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla pracowników urzędów gmin i miast oraz pozostałych instytucji uczestniczących w procesie wydawania zezwoleń i kontroli przebiegu imprezy masowej, m.in. Policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego, inspekcji sanitarnej.
W równym stopniu uczestnikami mogą być zarządzający obiektami komunalnymi, pracownicy lokalnych instytucji publicznych, organizatorzy imprez masowych oraz przedstawiciele pozostałych służb i formacji bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Program szkolenia
Część I
- Jak stwierdzić czy wydarzenie podlega pod przepisy ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych czy też nie?
- Jakie obowiązki musi spełnić organizator, by uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej?
- Jaka jest odpowiedzialność urzędu gminy lub miasta oraz pozostałych instytucji publicznych za zabezpieczenie imprezy masowej?
- Na co należy zwrócić uwagę w organizacji urzędu gminy/miasta, by zezwolenie zostało wydane zgodnie z prawem?
- Na jakie nieprawidłowości w procesie wydawania zezwoleń wskazuje Najwyższa Izba Kontroli?
Część II
- Jak przebiegają procesy wydawania zezwoleń na przeprowadzenie imprezy masowej według zasady „krok po kroku”?
- Jak przebiega proces opiniowania imprezy masowej przez właściwe podmioty i jakie on ma znaczenie dla organu wydającego zezwolenie?
- Jakie informacje i dokumenty przedkłada organizator wraz z wnioskiem o wydanie zezwolenia lub wydanie opinii, a jakich informacji można dodatkowo zażądać?
- Czy terminy w procesie wydawania zezwoleń na przeprowadzenie imprezy masowej mają charakter obligatoryjny czy tylko instrukcyjny?
- Co powinna zawierać decyzja o zezwoleniu lub odmowie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej?
- Jaka jest różnica pomiędzy decyzją odmawiającą zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej, a decyzją zakazującą przeprowadzenia imprezy masowej?
- Jak przebiega procedura odwoławcza od decyzji odmawiającej wydania zezwolenia oraz od decyzji zakazującej przeprowadzenie imprezy masowej?
Cześć III
- Kiedy kontrola przebiegu imprezy masowej jest fakultatywna, a kiedy obligatoryjna?
- Kto jest podmiotem kontroli, co jest jej przedmiotem i jakie stosuje się kryteria kontroli?
- Jakie uprawnienia podczas kontroli posiada osoba kontrolująca, a jakie obowiązki spoczywają na kontrolowanym?
- Jakie decyzje powinien podjąć kontrolujący w przypadku stwierdzenia niespełnienia przez organizatora warunków wskazanych w zezwoleniu?
- Jaką formę powinna przybrać decyzja o przerwaniu imprezy masowej i jakie niesie ona konsekwencje?
- Czy kontrolujący uprawniony jest do wzywania organizatora do usunięcia nieprawidłowości?
- Jakie konsekwencje grożą organizatorowi w przypadku kontynuowania imprezy masowej pomimo wydania decyzji o jej przerwaniu?
Prowadzący
Niezależny ekspert i doradca do spraw bezpieczeństwa i porządku publicznego. Zagadnieniami organizacji i bezpieczeństwa imprez masowych zajmuje się od przeszło dziesięciu lat. W latach 2010 – 2015 stały współpracownik operatora Stadionu Narodowego w Warszawie, gdzie uczestniczył w opracowaniu planów i procedur bezpieczeństwa organizowanych tam wydarzeń. Jako trener służb informacyjnej i porządkowej przeszkolił kilkuset pracowników. W trakcie największych imprez masowych organizowanych na Stadionie Narodowym w Warszawie zarządzał zespołami pracowników liczącymi od kilku do nawet kilkuset osób. Jako menedżer obszaru nadzorował organizację oraz przebieg procesu wejścia i wyjścia uczestników podczas wszystkich meczów Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012TM organizowanych w Warszawie. Odpowiadał ponadto za rekrutację i przeszkolenie operatorów monitoringu wizyjnego, organizację stanowisk pracy i opracowanie procedur współpracy z pozostałymi podmiotami uczestniczącymi w zabezpieczeniu imprezy masowej. Jest współautorem publikacja „Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki” oraz twórcą programu audytu bezpieczeństwa imprez masowych.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?

Wymagania potrzebne do przeprowadzenia inwestycji i podpisania umowy generalnego wykonawstwa
Zobacz więcej
Ewidencja gruntów i budynków – aktualne problemy i nowelizacja przepisów wykonawczych.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia