Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

VAT na 2021 r. – zmiany i nowości w sektorze publicznym.

2 sierpnia_10:00 - 15:00

329(+VAT)

Termin:02 sierpnia   Miejsce: online  Cena: 329 zł (+VAT)

Opiekun szkolenia
Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl
Cel i opis szkoleniaAdresaciKORZYŚCIProgram szkoleniaProwadzącyFormularz zgłoszeniowy

Rok 2020 przyniósł bardzo wiele zmian w regulacjach podatkowych a z zapowiedzi wiemy, że 2021r. przyniesie kolejne. Mają one głównie na celu walkę z wyłudzeniami i przestępcami podatkowymi, jednak w praktyce muszą się do nich dostosować również zwykli, uczciwi podatnicy. Zmienił się sposób raportowania – JPK_VAT powodując wiele problemów praktycznych. Wprowadzono zasadę podzielonej płatności w VAT – w tym obowiązkową, zwiększono sankcje za błędy w rozliczeniach. Opublikowano wytyczne – metodologię w zakresie należytej staranności.

Coraz więcej jednostek odlicza VAT na bieżąco, jednak wiele z nich nadal nie dokonuje odliczeń podatku naliczonego, płacąc do budżetu centralnego jedynie VAT należny, co może budzić szereg wątpliwości pod kątem gospodarności środkami. Sprawy nie ułatwia sprzeczne orzecznictwo i interpretacje organów podatkowych. NIK jednak w wydanym raporcie kwestionuje brak odliczeń. Wiele wątpliwości wiąże się z zmianą podejścia do rozliczania dotacji (kiedy należy opodatkować dotację, kiedy VAT jest kwalifikowany i jak dokumentować kwalifikowalność) czy otrzymywaniem przez jednostki sektora finansów publicznych nieodpłatnych świadczeń. Czekamy też w tym temacie na ważną uchwałę NSA.

Szkolenie skierowane jest do osób rozliczających podatki (skarbników, głównych księgowych, dyrektorów ds.finansów, pracowników wydziałów finansowych) prawników wewnętrznych jednostek, osób odpowiedzialnych za dotacje i projekty inwestycyjne zwłaszcza finansowane z UE, w podmiotach takich jak:

  • jednostki samorządu terytorialnego,
    • jednostki budżetowe,
    • zakłady budżetowe,
    • spółki komunalne,
    • instytuty naukowe,
    • jednostki badawcze,
    • instytucje kultury.
  • Korzyści dla uczestników:
    • znajomość zmian w przepisach jak i najnowszych, przełomowych orzeczeń, zmian w przepisach oraz implikacji praktycznych związanych z rozliczaniem podatku od towarów i usług z uwzględnieniem specyficznych problemów podatkowych w VAT właściwych dla sektora

1. JPK_V7M – aktualne problemy i próby odpowiedzi wobec niejasnych stanowisk organów podatkowych

  • przybliżenie nowych przepisów:
  • dane wykazywane w nowym pliku JPK_VAT,
    • GTU,
    • procedury,
    • oznaczenia dokumentów,
    • likwidacje deklaracji,
    • Przesyłanie nowego JPK_VAT,
    • terminy,
    • kary i sankcje.
  • objaśnienia podatkowe Ministerstwa Finansów,
  • odpowiedzi MF na pytania.
  • nowe obowiązki Jednostek i pracowników,
  • procedury,
  • sprzedaż na kasie fiskalnej, korekty obrotu,
  • typowe błędy i wątpliwości,
  • jakie transakcje oznaczać TP w sektorze publicznym?
  • kary za błędy w JPK, podstawy, odwołania,
  • sposoby korekty JPK, czynny żal?

2. Objaśnienia podatkowe dotyczące opodatkowania VAT kontraktów drogowych (umowy typu utrzymanie drogi, remonty, odśnieżanie, oczyszczanie, monitorowanie, koszenie trawników czy oznakowanie)

  • usługa kompleksowa,
  • orzecznictwo i stanowisko Ministra,
  • przykłady praktyczne,
  • kiedy 23 a kiedy 8 % VAT?

3. Zmiany wynikające z pakietu Slim VAT

  • nowe zasady korekty obrotu VAT,
  • objaśnienia MF,
  • zmiany w eksporcie,
  • wydłużenie terminu do odliczenia VAT naliczonego na bieżąco łącznie do 4 okresów rozliczeniowych, w przypadku rozliczeń VAT w okresach miesięcznych,
  • spójne kursy walut,
  • nabycie usług noclegowych w celu ich odsprzedaży,
  • podwyższenie limitu na nieewidencjonowane prezenty o małej wartości.

4. Planowane wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur

  • główne założenia,
  • wpływ na rozliczenia sektora finansów publicznych.

5. O VAT w dotacjach, subwencjach i dofinansowaniach po raz kolejny – w oczekiwaniu na uchwałę NSA.

  • kiedy przysługuje odliczenie,
  • kiedy VAT jest kwalifikowany,
  • kiedy sama dotacja podlega opodatkowaniu,
  • jakie kryteria należy brać pod uwagę w opodatkowaniu dotacji,
  • co wpisywać we wniosek,
  • orzecznictwo i stanowiska organów podatkowych.

6. Należyta staranność, wykaz podatników i split payment

  • metodyka należytej staranności,
  • przepisy, objaśnienia i praktyka,
  • split payment MPP w nowym JPK,
  • katalog towarów i usług objęty obowiązkowym split payment,
  • wyjaśnienia Ministerstwa Finansów,
  • problemy praktyczne,
  • co grozi w przypadku błędu?
  • Rejestr podatników tzw. „Biała lista”, jak daleko sprawdzać kontrahenta?
  • Procedury i zmiany w umowach w związku z nowelizacjami,
  • wyłudzenia w sektorze, jak się bronić w czasie kontroli?

7. Czynności Jednostek z zakresu oświaty i pomocy społecznej

  • interpretacja ogólna Ministerstwa Finansów
  • dotychczasowe orzecznictwo
  • od kiedy należy zmienić podejście, czy korygować rozliczenia?
  • procedury
  • wpływ na współczynnik.

8. kontrole NIK w sprawie centralizacji – pierwsze wnioski z protokołów pokontrolnych.

  • Geneza centralizacji,
  • Przyjęte procedury i ich weryfikacja w jednostce,
  • Sprawdzenie umów,
  • Sprawdzenie dokumentowania sprzedaży,
  • Obieg informacji w jednostce,
  • Odliczać czy nie odliczać?
  • Gospodarność a brak odliczeń,
  • Interpretacja ogólna ministra finansów dotycząca czynności edukacji i opieki,
  • MDR – schematy podatkowe,
  • specyficzna sprzedaż w jednostkach,
  • Umowy bezgotówkowe,
  • Importy usług,
  • Odwrotne obciążenie / obowiązkowy split payment,
  • Typowe błędy,
  • Rekomendacje z praktyki.

9. Zwolnienia z VAT sprzedaży nieruchomości  

  • pierwsze zasiedlenie,
  • orzeczenie TSUE,
  • zakres zwolnienia po zmianach,
  • konieczność korekty i możliwość wyboru zwolnienia lub opodatkowania,
  • problemy interpretacyjne,
  • zmiana użytkowania wieczystego we własność

Prawnik, licencjonowany doradca podatkowy z ponad 16 letnim doświadczeniem w doradztwie dla przedsiębiorstw i podmiotów sektora finansów publicznych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w PwC w dziale podatkowym oraz w KPMG Tax. Kierowała działem VAT w renomowanej warszawskiej kancelarii, zajmując się szeroko rozumianym doradztwem podatkowym, zarówno bieżącą obsługą klientów jak również doradztwem projektowym (restrukturyzacje, przeglądy podatkowe i celowe, projekty optymalizacyjne, postępowania). Od 2013r. prowadzi własną Kancelarię Doradztwa (www.podatkisamorzadu.pl).

Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkołę Prawa Niemieckiego przy Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie w Bonn. Prowadziła liczne projekty doradcze, głównie w zakresie VAT, jak również podatków dochodowych, podatku od nieruchomości i międzynarodowego opodatkowania, realizowane dla szeregu polskich i zagranicznych podmiotów działających w różnych branżach. Jest autorką licznych publikacji prasowych dotyczących prawa podatkowego (Rzeczpospolita, Finanse Publiczne, Wspólnota, Gazeta Prawna, Przegląd Podatkowy, Jurysdykcja Podatkowa) oraz współautorką komentarza do ustawy o kontroli skarbowej, jak również komentatorką w programach telewizyjnych.

Uczestniczy jako ekspert w pracach dotyczących zmian w polskich przepisach podatkowych (głównie w obszarze podatku VAT), jak również pracach na szczeblu Unii Europejskiej. Jest ponadto cenionym szkoleniowcem (m.in. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, szkolenia prowadzone przez wydawnictwa i firmy konferencyjne), ekspertem Senatu RP, a ponadto również Członkiem Rady Podatkowej PKPP Lewiatan.

Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie dla podmiotów publicznych, głównie samorządowych.  Prowadzona przez nią Kancelaria odzyskała kilkadziesiąt milionów złotych nadpłaconego podatku VAT dla podmiotów publicznych oraz na bieżąco wspiera gminy w kwestiach rozliczania podatku VAT, podatku dochodowego oraz podatku od nieruchomości. W wielu wprowadziła procedury naliczania i odliczania VAT współczynnikiem. Z sukcesem i korzyścią dla Gmin dokonała kilkudziesięciu centralizacji. Posiada doświadczenie w obsłudze podatkowej agencji wykonawczej (w rozumieniu ustawy o finansach publicznych),  instytutów naukowych i instytucji kultury. Doradza w zakresie VAT organizacjom pozarządowym wykonującym zadania z zakresu administracji rządowej.

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj .doc .pdf i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu do 12 lipca cena szkolenia to 309 zł/os!

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

Miejsce

SZKOLENIE ONLINE

Organizator

RES Edukacja s.c.
Telefon:
798-301-329
Email:
biuro@res.edu.pl
Strona internetowa:
www.res.edu.pl

    FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

    INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

    1.Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT. Faktury wystawiane są w dniu szkolenia standardowo z terminem płatności 7 dni i wręczane uczestnikom szkolenia wraz z materiałami szkoleniowymi lub przesyłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną.
    2.Wszyscy zgłoszeni uczestnicy otrzymają fakturę, materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu, serwis kawowy i lunch.
    3.Bezkosztowa rezygnacja ze szkolenia jest możliwa na 5 dni roboczych przed planowanym terminem szkolenia. Po tym terminie zostaną Państwo obciążeni kosztami w wysokości 80% ceny szkolenia.
    4.Organizator zastrzega sobie prawo, zmiany lub odwołania terminu w przypadku małej ilości zgłoszeń.

    (Wymagane) Zapoznałem się i akceptuje ww. warunki organizacyjne oraz regulamin szkoleń

    Oświadczamy, iż udział w szkoleniu organizowany przez RES Edukacja s.c. jest finansowany w minimum 70% ze środków publicznych lub samorządowych, w związku z tym proszę o wystawienie faktury zwolnionej z podatku VAT.

    Wyrażam zgodę na przesłanie faktury w formie elektronicznej (.pdf) na adres mailowy osoby zgłaszającej.

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczenie usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017, poz.1219 t.j.) na podany adres e-mail na temat usług oferowanych przez RES Edukacja – Kompleksowa organizacja szkoleń s.c. przy ul. Przędzalnianej 29 z siedzibą w Białymstoku. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przez jej wycofaniem

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
    1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Sylwia Głowacka i Elwira Grygorczuk – wspólnicy prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod firmą RES Edukacja – Kompleksowa organizacja szkoleń s.c. ul. Białostoczek 15/35, 15-869 Białystok, NIP: 5423316405, REGON: 380410137,
    2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu organizacji i realizacji zamówionego szkolenia na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
    3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
    4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą
    • w oparciu o uzasadniony interes realizowany przez administratora do momentu ustania przetwarzania w celach planowania biznesowego
    • do momentu wycofania zgody, w przypadku gdy uczestnik szkolenia wyrazi zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych,
    5) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody oraz prawo do przenoszenia danych,
    7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Stawki 2, Warszawa,
    8) podanie danych osobowych jest dobrowolne ale wymagane do wzięcia udziału w szkoleniu, przy czym niepodanie danych będzie skutkować brakiem możliwości wzięcia udziału w szkoleniu.