szkolenie online

Służba przygotowawcza dla pracowników samorządowych – 3 dniowe kompleksowe warsztaty.

ID szkolenia: 3874

Kategorie

Kadry i płace

Region

Cała Polska

Tagi

#decyzja_administracyjna, #dostęp do informacju publicznej, #KPA, #kurs, #postępowanieadministracyjne, #urzędnik, #warsztaty, #zamówienia publiczne
Opiekun szkolenia
Uwaga!

Warsztaty odbywają się 4, 5 oraz 6 czerwca 2025 r.

Warsztaty przeznaczone są dla pracowników samorządu terytorialnego rozpoczynających zatrudnienie. Ustawa obliguje osoby podejmujące po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym do odbycia służby przygotowawczej w okresie do 6 miesięcy od zatrudniania. Szeroka tematyka szkolenia umożliwia właściwe przygotowanie, gwarantując zwiększenie wiedzy pracowników i podniesienie ich kwalifikacji. Celem usprawnienia procedury wdrożenia nowozatrudnionego pracownika, w formie 2 dniowych warsztatów przedstawiamy regulacje prawne, funkcjonowanie samorządu i zagadnienia, których znajomość jest niezbędna w pracy każdego urzędnika zatrudnionego w jednostce samorządu terytorialnego. Omówione zostaną zagadnienia z dziedziny m.in. zamówień publicznych, postępowania administracyjnego, ochrony danych osobowych, dostępu do informacji publicznej, zarządzania dokumentacją.

Tematyka warsztatów wyczerpuje zakres teoretycznego przygotowania wskazany przez ustawę o pracownikach samorządowych. Jesteśmy przekonani, że proponowana forma kształcenia, będzie pomocna w przeprowadzeniu służby przygotowawczej w Państwa instytucjach.

Program szkolenia

I DZIEŃ
1.Praktyczne zastosowanie Kodeksu postępowania administracyjnego.
• zasady procedury administracyjnej,
• wszczęcie postępowania administracyjnego: z urzędu i na wniosek,
• środki dowodowe w postępowaniu administracyjnym (rozprawa, oględziny, protokoły, adnotacje),
• zawieszenie postępowania: z urzędu i na wniosek,
• umorzenie postępowania,
• decyzje – wymogi formalne,
• obowiązki organów I instancji po wniesieniu odwołania,
• postępowanie przed organem II instancji,
• zmiany decyzji ostatecznej (art. 154, 155 Kpa),
• wznowienie postępowania,
• stwierdzenie nieważności decyzji.
• wydanie zaświadczeń przez organy administracji publicznej.
• RODO w procedurze administracyjnej
II DZIEŃ
1. Zasady obiegu dokumentów w jednostce – zarządzanie dokumentacją – normatywy kancelaryjno – archiwalne
• czynności kancelaryjne, systemy obiegu dokumentów i systemy kancelaryjne,
• jak postępować z dokumentacją?, rodzaje dokumentacji,
• jednolity rzeczowy wykaz akt i jego prawidłowe stosowanie,
• prawo archiwalne i instrukcje wewnętrzne
2. Ochrona danych osobowych RODO:
• ochrona danych osobowych – obowiązujący stan prawny,
• obowiązki administratorów danych oraz podmiotów przetwarzających dane osobowe,
• przesłanki przetwarzania danych zwykłych i sensytywnych,
• zgoda osoby, której dane dotyczą, a inne przesłanki (art. 5, 6 i 9 RODO).
• inspektor ochrony danych. Odpowiedzialność cywilna, karna i administracyjna w RODO.
II DZIEŃ
1. Ustawa o dostępie do informacji publicznej – Jak udzielać informacji publicznej
• podstawy prawne, informacja publiczna – pojęcia, Biuletyn Informacji Publicznej,
• zasady dostępu do informacji publicznej,
• formy udostępniania informacji – udostępnianie informacji na wniosek,
• ograniczenia w dostępie do informacji publicznej,
• odpowiedzialność karna.

2. Ustawa Prawo zamówień publicznych:
• progi ustawowe,
• podstawowe zasady udzielania zamówień klasycznych,
• udzielenie zamówienia w trybie podstawowy,
• ogłoszenie o zamówieniu,
• specyfikacja warunków zamówienia,
• wybór najkorzystniejszej oferty,
• umowa w sprawie zamówienia publicznego,
• środki ochrony prawnej.
3.Ustawa o pracownikach samorządowych
• pracownik samorządowy – statusu prawny
• prawa i obowiązki pracowników samorządowych
• nabór na wolne stanowisko urzędnicze
• zasady wynagradzania pracowników samorządowych

Prowadzący

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku prawo z 12 – letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Obecnie Kierownik Referatu ds. obsługi prawnej i kadr jednostki samorządu terytorialnego. Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędnicz-ka, z zamiłowania szkoleniowiec – trener. Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania GWSH na kierunku ka-dry i płace oraz studia podyplomowe na Wydziale Nauk Stosowanych na kierunku prawo zamówień publicznych i zarządzanie kapitałem ludzkim. Certyfikowana specjalistka procedury administracyjnej, pasjonatka cyfrowej administracji. Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadzi szkolenia, kursy warsztaty, projekty elerningowe dla administracji publicznej.Prowadziła szkolenia dla organizacji pozarządowej Dress for Success Poland w tematyce praw pracowniczych. Inspiratorka, mentorka, przewodniczka w obszarze praw kobiet na współczesnym rynku pracy. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników. Realizuje szkolenia autorskie w zakresie obsługi dokumentów elektronicznych, wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów – ezd, odmowy dostępu do informacji publicznej, praw pracowniczych, procedury administracyjnej, instrukcji kancelaryjnej. Wyznaje zasadę wiedza jest wartością, gdy umiesz ją przekazać drugiemu człowiekowi.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

04 czerwiec 2025 09:00

Data do:

06 czerwiec 2025 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

890 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Postępowanie egzekucyjne w administracji – realizacja zadań z punktu widzenia wierzyciela należności pieniężnych

Zobacz więcej

Uniwersalne projektowanie.

Zobacz więcej

Profesjonalne zarządzanie sekretariatem i kontakty z mediami

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia