SEKRETARIAT w jednostkach administracji publicznej. Organizacja i funkcjonowanie.
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Cel
Przedstawienie właściwego sposobu zorganizowania pracy sekretariatu, podniesienie poziomu kwalifikacji zatrudnionych tam pracowników, poszerzenie wiadomości z zakresu profesjonalnej obsługi interesantów, umiejętności prawidłowego stosowania instrukcji kancelaryjnej oraz kodeksu postępowania administracyjnego.
Program szkolenia
1.Rola i miejsce sekretariatu
2.Sekretarka-asystentka, jej kwalifikacje zawodowe- zakres obowiązków
3.Organizacja czasu pracy.
4.Profesjonalna obsługa interesantów.
5.Współpraca z przełożonym.
6.Zasady wykonywania czynności kancelaryjnych
7.Czynności kancelaryjne sekretariatu
8.Obieg dokumentów
– rejestracja korespondencji
– rejestracja spraw, które prowadzi pracownik sekretariatu
– prowadzenie rejestrów, ewidencji
– zasady prawidłowego tworzenia i przechowywania dokumentów
9.Wysyłanie i doręczanie korespondencji
9.Załatwianie spraw – terminy wynikające z KPA
10.Redagowanie pism urzędowych
11.Przygotowywanie akt spraw ostatecznie załatwionych do archiwum zakładowego
12.Wybrane zagadnienia z ustawy o ochronie danych osobowych.
13.Standardy europejskie w zakresie obsługi interesantów zawarte w Europejskim Kodeksie Dobrej Administracji
Prowadzący
Prawnik – praktyk. Doświadczenie zdobyte w pracy w administracji rządowej -Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim, w wydziałach-Prawnym, Kontroli i Instruktażu, Organizacyjnym ,Kadr i Szkolenia. Doświadczenie w pracy w administracji samorządowej- Naczelnik Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Gorzowa Wlkp. Szkolenie w ramach Projektu Rozwoju Ośrodków Szkoleniowych Administracji Publicznej w Polsce organizowane przez Uniwersytet w Leuven Public Management Center w Belgii. Pierwsze szkolenie dla pracowników nowozatrudnionych z zakresu kodeksu postepowania administracyjnego przeprowadzone w 1986,następne dla pracowników odbywających aplikację administracyjną.
Od 2000 roku wykładowca autorskich programów dla pracowników administracji publicznej. Opracowała i realizowała programy z zakresu:
– praktycznego stosowania kodeksu postępowania administracyjnego;
– praktyczne stosowanie instrukcji kancelaryjnej w gminach, powiatach, urzędach marszałkowskich, wojewódzkich, ministerstwach, urzędach centralnych;
– profesjonalnej obsługi interesantów;
– zasad korespondencji urzędowej;
– funkcjonowania kontroli wewnętrznej;
– przygotowania dokumentacji do elektronicznego obiegu;
– roli kadry kierowniczej w organizacji i i funkcjonowaniu urzędów, jednostek organizacyjnych;
– jak postępować ze skargami i wnioskami oraz petycjami.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Nadzór jednostki samorządu terytorialnego nad prawidłowością wprowadzania danych do Systemu Informacji Oświatowej w kontekście składania w 2024 roku wniosku o rezerwę subwencji oświatowej
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia