
Rozpatrywanie zgłoszeń zewnętrznych sygnalistów oraz skarg i wniosków przez organ jednostki samorządu terytorialnego, jakim jest rada gminy/powiatu
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Cała Polska, OnlineTagi

Program szkolenia
1. Różnica między skargą, wnioskiem a zgłoszeniem zewnętrznym.
2. Podstawy prawe skargi, wniosku i zgłoszenia zewnętrznego.
3. Organy jednostek samorządu terytorialnego jako zobowiązane do wprowadzenia procedury zgłoszeń zewnętrznych.
4. Osoby uprawnione do złożenia skargi, wniosku, zgłoszenia zewnętrznego.
5. Sposoby i formy złożenia skargi, wniosku , zgłoszenia zewnętrznego.
6. Procedura zgłoszeń zewnętrznych przyjęta przez radę gminy /powiatu.
7. Osoby upoważnione do przyjmowania zgłoszeń zewnętrznych.
8. Jak procedować skargę? Przedstawienie procedury krok po kroku:
• weryfikacja,
• przekazanie według właściwości,
• praca w komisji skarg i wniosków,
• ustalenia wyjaśnienia,
• opinia komisji,
• uchwała rady-zawiadomienie,
• terminy.
9. Jak procedować wniosek? Przedstawienie procedury krok po kroku:
• weryfikacja, przekazanie według właściwości,
• praca w komisji skarg i wniosków,
• ustalenia wyjaśnienia,
• opinia komisji,
• uchwała rady-zawiadomienie,
• terminy.
10. Jak procedować zgłoszenie zewnętrzne? Przyjęcie zgłoszenia – krok po kroku:
• weryfikacja,
• przekazanie zgłoszenia do organu właściwego do podjęcia działań następczych,
• odstąpienie od przekazania,
• informacja dla sygnalisty,
• postępowanie wyjaśniające,
• rozpatrzenie zgłoszenia i podjęcie działań następczych,
• informacja zwrotna dla sygnalisty.
11. Zaświadczenia – tryb i sposób wydawania przy zgłoszeniach zewnętrznych.
12. Rejestr zgłoszeń zewnętrznych.
13. Rejestr skarg i wniosków.
14. Sprawozdawczość.
15. Ochrona danych osobowych.
16. Odpowiedzi na pytania.
Prowadzący
Radca prawny, praktyk, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, ochrony danych osobowych, informacji publicznej, dostępności, prawa pracy, kas zapomogowo- pożyczkowych, Doświadczona trener, prowadzi szkolenia dla pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych. Świadczy doradztwo prawne na rzecz podmiotów administracji publicznej w tym jednostek samorządu terytorialnego, instytucji kultury, pomocy społecznej a także spółek prawa handlowego.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?

Zaległości spadkowe, czyli problemy każdej gminy, oraz powiatu i województwa. Co należy uczynić aby problem zaległości spadkowych rozwiązać?
Zobacz więcej
Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych w jednostkach sektora finansów publicznych w kontekście RODO oraz odpowiedzialności karnej, skarbowej i dyscyplinarnej w jednostkach sektora finansów publicznych.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia