
Raport o stanie zapewniania dostępności – jak właściwie przygotować się do monitorowania dostępności w jednostce? Analiza treści raportu, pomocne wskazówki i dobre praktyki.
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Cała Polska, OnlineTagi

Do 31 marca 2025 r. każdy podmiot publiczny musi opracować raport obrazujący przede wszystkim to, jak spełnia minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności opisane w art. 6 ustawy. Raport ten powinien zostać opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej danego podmiotu lub jego stronie internetowej, jeśli nie posiada BIP.
Program szkolenia
1. Termin złożenia raportu.
2. Kto jest zobowiązany do jego złożenia?
3. Kim jest podmiot publiczny?
4. Nowy formularz raportu.
5. Omówienie działu I raportu – Dostępność architektoniczna:
*Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach.
*Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych).
*Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach.
*Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego.
*Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków.
6. Omówienie działu II raportu – Dostępność cyfrowa.
7. Omówienie działu III raportu – Dostępność informacyjno-komunikacyjna:
*Środki wspierające komunikowanie.
*Urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących.
*Informacja o zakresie działalności (głównych zadaniach podmiotu).
*Wniosek o zapewnienie szczególnej formy komunikacji.
8. Omówienie działu IV – Informacja o dostępie alternatywnym.
9. Omówienie działu V – Informacje o otrzymanych wnioskach/żądaniach zapewnienia dostępności oraz postępowanie skargowe.
10. Dyskusja, odpowiedzi na pytania.
Prowadzący
Radca prawny, praktyk, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, ochrony danych osobowych, informacji publicznej, dostępności, prawa pracy, kas zapomogowo- pożyczkowych, Doświadczona trener, prowadzi szkolenia dla pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych. Świadczy doradztwo prawne na rzecz podmiotów administracji publicznej w tym jednostek samorządu terytorialnego, instytucji kultury, pomocy społecznej a także spółek prawa handlowego.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?

Oświadczenie PIT 2 – wpływ na rozliczanie wynagrodzeń pracowników i zleceniobiorców z zastosowaniem obowiązujących przepisów.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia