szkolenie online

Profesjonalny sekretariat z czynności kancelaryjnych i archiwizacyjnych oraz rozporządzenia „RODO” i ustawy o ochronie danych osobowych.

ID szkolenia: 3042

Kategorie

Kadry i płace

Region

Cała Polska

Tagi

#archiwizacja, #komunikacja, #obieg_dokumentacji, #pracabiurowa, #pracownik, #profesjonalny_sekretariat, #redagowanie pism, #rodo, #sekretariat
Opiekun szkolenia

Program szkolenia

Część I
Profesjonalny sekretariat
1. Rola, zadania, obowiązki sekretariatu.
2. Organizacja pracy
3. Komunikacja i informacja w sekretariacie.
4. Organizacja spotkań służbowych
4. Obsługa interesantów.
6. Savoir vivre w pracy biurowej
7. Dokumentacja w sekretariacie.
7. Korespondencja biurowa
8. Zasady redagowania pism
9. Zasady sporządzania protokołów, sprawozdań, notatek służbowych
10. Dokumentacja zebrań i szkoleń.

Część II
Czynności kancelaryjne i archiwizacyjne
1. Wstęp do archiwistyki.
2. Prawne regulacje dotyczące postępowania z dokumentacją,
3. Dokumentacja niejawna i kancelaria tajna.
4 Organizacja sieci archiwalnej.
5. Rodzaje i postać współczesnej dokumentacji.
6. Kwalifikacje archiwalne dokumentacji oraz okresy przechowywania najważniejszych akt kat. archiwalnej B.
7. Organizacja i zakres działania archiwum zakładowego.
8. Organizacja pracy kancelaryjnej i obieg dokumentacji.
9. Archiwizowanie dokumentacji, w tym dokumentacji nie aktowej.
10. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej.
11. Postępowanie z dokumentacją likwidowanych jednostek organizacyjnych.
12. Komputerowe systemy zarządzania dokumentacją w archiwach zakładowych.

Część III
„RODO” i ustawy o ochronie danych osobowych
1. Ochrona danych osobowych w sekretariacie
2. Podstawowe definicje z zakresu ochrony danych osobowych w świetle RODO
– dane osobowe i szczególne kategorie danych osobowych,
– zbiór danych osobowych,
– przetwarzanie danych osobowych,
– administrator danych osobowych i procesor,
– anonimizacja i pseudonimizacja,
– profilowanie
3. Kategorie danych osobowych jakie mogą być przetwarzane w pracy sekretariatu
4. Zasady ogólne przetwarzania danych osobowych zawarte w RODO:
– zasada zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości,
– zasada ograniczenia celu przetwarzania danych,
– zasada minimalizacji danych,
– zasada prawidłowości danych, zasada ograniczenia przetwarzania danych,
5. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
6. Klauzule informacyjne RODO w pracy sekretariatu
7. Obowiązki wynikające z RODO w pracy sekretariatu
8. Monitoring
9. Jak zaprojektować proces ochrony danych osobowych w sekretariacie
– jak przeprowadzić audyt
– wybór zabezpieczeń
– etapy tworzenia niezbędnej dokumentacji
– procedury – co powinny zawierać?
– podejście oparte na ryzyku

Część IV
Podsumowanie i zakończenie

Prowadzący

Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Trenerka z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, wykładów z zakresu nauk prawnych, społecznych i metodologii pracy w grupie. Stale współpracuje m. in. ze Wyższą Szkołą Prawa we Wrocławiu, Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce. Posiada praktyczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, dydaktyki akademickiej, doradztwie oraz w wdrażaniu przepisów prawnych z zakresu: ochrony danych osobowych (RODO), prawa pracy, zatrudniania cudzoziemców, umów cywilnoprawnych, prawa ubezpieczeń społecznych w firmach, urzędach i instytucjach.
Prelegentka wielu konferencji, autorka licznych prac naukowych. Współpracowała m.in. z University College of London, Instytutem Herdera w Marburgu, Mykolas Romeris University w Wilnie, Lithuanian University of Educational Sciences w Wilnie realizując projekty badawcze i wykłady.
Prowadząc szkolenia stara się wyjaśniać skomplikowane rzeczy za pomocą zrozumiałego języka. Do każdego szkolenia podchodzi indywidualnie. Ma za sobą wiele godzin szkoleń i warsztatów otwartych i zamkniętych oraz wiele godzin wykładów ze studentami.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

10 maj 2024 08:00

Data do:

10 maj 2024 11:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

399 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Geodezyjne podziały nieruchomości

Zobacz więcej

Praktyczne gospodarowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych

Zobacz więcej

Prawa i obowiązki radnych nowej kadencji

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia