KURS KANCELARYJNO-ARCHIWALNY I STOPNIA.

ID szkolenia: 1163

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#archiwizacja, #I stopień, #postępowanie z dokumentacją, #res edukacja, #szkolenie online, archiwum, kurs kancelaryjno archiwalny, składnica akt
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 13-15 września  Miejsce: online  Cena: 729zł (+VAT)


Magda Rygorczuk
tel.  888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl

Adresaci

Szkolenie z obszaru czynności kancelaryjnych adresujemy do pracowników administracji rządowej i samorządowej oraz rządowych i samorządowych jednostek organizacyjnych a także organizacji i instytucji społecznych realizujących zadania z zakresu administracji publicznej. Szkolenie kierowane jest do osób wykonujących na co dzień czynności kancelaryjno-archiwalne prowadząc dokumentację w postaci papierowej lub elektronicznej.

Program szkolenia

DZIEŃ 1

  1. Podstawy prawne postępowania z dokumentacją
    Ważniejsze akty polskiego prawa archiwalnego
    2. Podstawowe konstrukcje prawa archiwalnego
    3. Narodowy zasób archiwalny
    4. Państwowy zasób archiwalny
    5. Niepaństwowy zasób archiwalny
    6. Państwowa sieć archiwalna
    7. Nadzór archiwalny nad narodowym zasobem archiwalnym
    8. Formy ochrony prawnej dokumentacji – sankcje prawno-karne

 

  1. Rodzaje współczesnej dokumentacji
  1. Podział dokumentacji pod względem formy i podmiotowości
  2. Rodzaje dokumentacji aktowej i nieaktowej
  3. Rodzaje dokumentacji typowej i specyficznej
  4. Dokumentacja jawna i niejawna
  5. Materiały archiwalne i dokumentacja niearchiwalna
  • Kwalifikacja archiwalna współczesnej dokumentacji
  1. Kryteria kwalifikacji archiwalnej dokumentacji
  2. Podział dokumentacji na kategorie archiwalne
  3. Okresy przechowywania ważniejszych rodzajów dokumentacji niearchiwalnej
  1. Organizacja pracy kancelaryjnej
  1. Tradycyjny obieg dokumentacji
  2. Systemy kancelaryjne
  3. Elektroniczne systemy obiegu i zarządzania dokumentacją
  4. Instrukcja kancelaryjna
  5. Jednolity rzeczowy wykaz akt – konstrukcja i stosowanie

DZIEŃ II

  1. Organizacja i zasady działania archiwum i składnicy akt
  1. Cele i zadania archiwów zakładowych i składnic akt
  2. Planowanie i sprawozdawczość archiwum zakładowego
  3. Personel archiwum zakładowego i składnicy akt
  4. Lokal archiwum zakładowego i składnicy akt
  5. Wyposażenie archiwum zakładowego
  6. Gromadzenie i układ akt w archiwum zakładowym i składnicy akt
  7. Przekwalifikowanie dokumentacji zastanej
  8. Środki ewidencyjne archiwum zakładowego – opracowanie i korzystanie
  9. Udostępnianie dokumentacji
  10. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
  11. Konserwacja akt
  12. Przekazywane akt do archiwum państwowego
  1. Komputerowe zarządzanie dokumentacją w archiwum zakładowym 
  • Zajęcia praktyczne 
  1. Zapoznanie się ze:
  1. spisem spraw;
  2. spisem zdawczo-odbiorczym (w tym informatycznych nośników danych);
  3. wykazem spisów zdawczo- odbiorczych
  4. spisem zdawczo-odbiorczym akt dokumentacji archiwalnej przekazywanej do archiwum państwowego
  5. kartą udostępnienia akt, rejestrem udostępnień;
  6. spisem dokumentacji niearchiwalnej (aktowej) przeznaczonej na makulaturę lub zniszczenie
  7. protokołem oceny dokumentacji niearchiwalnej
  8. kartą zastępczą akt;
  9. protokołem wycofania;
  10. protokołem zagubienia, zniszczenia dokumentacji;
  11. sprawozdaniem z działalności
  1. Analiza jednolitego rzeczowego wykazu akt
  2. Opisywanie teczek z dokumentacją kat. A i kat. B

DZIEŃ III

  • Postępowanie z dokumentacją  w przypadku ustania działalności lub reorganizacji jednostki organizacyjnej
  1. Kontrola postępowania z materiałami archiwalnymi
  2. Etapy prac archiwizacyjnych
  1. Terminologia archiwizowania
  2. Studia wstępne
  3. Rozpoznanie przynależności zespołowej
  4. Segregacja dokumentacji
  5. Systematyzacja dokumentacji w obrębie zespołu
  6. Weryfikacja kategorii archiwalnych
  7. Brakowanie przeterminowanej dokumentacji niearchiwalnej
  8. Archiwizowanie materiałów archiwalnych
  9. Archiwizowanie dokumentacji niearchiwalnej
  10. Opisywanie teczek
  11. Inwentaryzacja
  12. Sygnowanie dokumentacji
  13. Opracowane rysu historycznego twórcy zespołu archiwalnego

Egzamin

Podsumowanie

 

Prowadzący

Absolwentka studiów magisterskich na UMCS w Lublinie, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim
oraz kursów kancelaryjno-archiwalnych i szkoleń metodycznych, organizowanych przez Krajowe Centrum Edukacji Archiwalnej SAP i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Praktyk, na co dzień współpracuje z archiwami państwowymi, dzięki czemu wiedza przekazywana podczas szkoleń jest zawsze aktualna i zgodna z
najnowszymi przepisami. Od wielu lat tworzy i wdraża przepisy kancelaryjne, a także prowadzi szkolenia, warsztaty, konsultacje i prace archiwizacyjne na terenie całego kraju, dzięki czemu szkolenia charakteryzują się wysokim stopniem wiedzy praktycznej. Pracuje na zlecenie jednostek administracji rządowej i samorządowej,porządkując zasób archiwalny ministerstw, urzędów centralnych, samorządowych jednostek administracyjnych i firm prywatnych oraz organizując i prowadząc ich archiwa zakładowe i składnice akt. Współpracowała m.in. z Krajową Radą
Radiofonii i Telewizji, Krajowym Instytutem Polityki Przestrzennej i Mieszkalnictwa, Naczelną i Okręgową Radą Adwokacką w Warszawie, PAN, Ministerstwem Środowiska, Ministerstwem Sportu, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Generalną i Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska, WFOŚiGW, Lasami Państwowymi, Polską Grupą Energetyczną, Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi, Polskim LNG, Przemysłowym Instytutem Automatyki i Pomiarów, Głównym Urzędem Miar, teatrami, instytucjami i ośrodkami kultury, biurami festiwalowymi, placówkami oświatowymi i medycznymi, ośrodkami naukowo-badawczymi. Specjalizuje się w archiwizacji dokumentów, obiegu i zarządzaniu dokumentacją w jednostce, prowadzeniu archiwów zakładowych i składnic akt oraz tworzeniu i wdrażaniu przepisów kancelaryjno -archiwalnych.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu do 23 sierpnia  2021r. cena szkolenia to jedyne 699zł/os

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
W oparciu o platformę szkoleniową;
Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

13 wrzesień 2021 09:00

Data do:

15 wrzesień 2021 15:30

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

729 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Kurs Kancelaryjno – Archiwalny I stopnia

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia