
Dostępność w ogłoszeniach o otwartych konkursach ofert, zleceniu zadania publicznego organizacjom pozarządowym i zamówieniach publicznych
18 lipca_09:00 - 13:00
299zł(+VAT)Termin: 18. lipca Miejsce: ON-LINE Cena: 299 zł (+VAT)
tel. 888 549 572
e-mail: kwardzinska@res.edu.pl
• Zdobycie wiedzy w jaki sposób prawidłowo przygotowywać konkursy ofert, zlecenia zadania publicznego oraz zamówienia publiczne aby dokumenty te zawierały treści dostępnościowe;
• Zdobycie wiedzy w jaki sposób unikać pułapek dostępności.
• Wszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką;
• Działy zamówień publicznych.
I. Czym jest dostępność?
1. Czym jest dostępność ? – definicja
2. Dostępność jako obowiązek i szansa dla podmiotów publicznych
3. Proces planowania zapewnienia dostępności
II. Podstawa prawna dostępności
1. Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych;
a) Jakie podmioty są objęte ustawą o dostępności cyfrowej?
b) Art. 3 ust. 1 – jakie podmioty nie są objęte zapisami o dostępności?
c) Art. 3 ust. 2 – do jakich elementów stron internetowych i aplikacji mobilnych nie stosujemy ustawy o dostępności cyfrowej?
d) Zastosowanie Art. 3 ust. 2 w praktyce – multimedia, oświadczenia majątkowe, multimedia nadawane na żywo – zasady stosowania
e) Czego ustawa wymaga od podmiotu publicznego – Art. 5 ust. 1. Obowiązek spełnienia wymogów w zakresie załącznika do ustawy
f) Ustawa o dostępności cyfrowej a social media – na jakich zasadach i w jakich przypadkach muszą być dostępne?
g) Zapewnienie alternatywnego dostępu – na czym polega?
h) Problematyka art. 8 ust. 1 – kiedy i na jakich zasadach można go stosować?
i) Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej w rozumieniu art. 18 ust. 1 Ustawy – na jakich zasadach, co żądanie ma zawierać, terminy rozpatrzenia, odmowa i odwołanie, tryb skargowy
j) Kary nakładane przez ministra właściwego do spraw informatyzacji – za co, w jakim trybie i w jakiej wysokości
k) Uporczywe niezapewnianie dostępności – czym jest?
l) Wymogi dla stron internetowych, stron podmiotowych BIP, treści internetowych i aplikacji mobilnych na podstawie wytycznych dla dostępności treści internetowych 2.1 (…) – załącznika do Ustawy.
2. Ustawa z dn. 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w kontekście dostępności cyfrowej
a) Stosowanie ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w szczególności art. 6 i 7 ww. ustawy w kontekście zlecania zadań publicznych w trybach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w szczególności w trybie otwartych konkursów ofert ale również w trybie określonych w art. 19a.
b) Wniosek o zapewnienie dostępności i skarga na jej brak.
III. Działania przygotowawcze w zakresie dostępności
1. Wymagania względem podwykonawców – ogłaszanie konkursów:
a) Warunki dot. zapewnienia dostępności w ogłoszeniach o otwartym konkursie ofert – czy i jak szczegółowo powinny być opisane przez podmiot publiczny zlecający zadanie,
b) Opis zapewnienia dostępności w ofercie,
c) Dostęp alternatywny a zlecanie zadania publicznego organizacjom pozarządowym – czy organizacja pozarządowa realizując zadanie publiczne może stosować dostęp alternatywny,
d) Zlecania zadania publicznego realizowanego w miejscu należącym do podmiotu publicznego – kto odpowiada za zapewnienie dostępności architektonicznej,
e) W jakich sytuacjach można uznać, że dostępność nie musi być spełniona w ramach danego zadania publicznego – przykłady zadań, w których nie ma konieczności zapewnienia dostępności,
f) Zlecenia realizacji zadania przez podmiot publiczny organizacji a odpowiedzialność za zapewnienie dostępności – kto odpowiada za zapewnienie dostępności, do kogo może być kierowany wniosek o jej zapewnienie, do kogo i w jakich sytuacjach kierowana jest skarga (i kto ponosi ewentualną karę),
g) Jak na etapie realizacji zadania podmiot publiczny może kontrolować zapewnienie dostępności i w jakim stopniu (biorąc pod uwagę kompetencje),
h) Czy w ramach każdego zadania publicznego trzeba zapewnić każdą z 3 dostępności (architektoniczną, cyfrową i informacyjno-komunikacyjną) tylko w stopniu adekwatnym do rodzaju zadania zakresie czy można uznać, że zadanie jest dostępne jak tylko 1 warunek jest spełniony,
i) Sposoby kontroli dostępności realizowanych projektach np. wydarzenia sportowe (w trakcie/ po/ w oparciu o dokumentację np. fotograficzną),
j) Kiedy podmiot publiczny może wykorzystać dostęp alternatywny – przykłady sytuacji.
2. Zamówienia publiczne:
a) Jakie zapisy stosować w dokumentacji przetargowej (opz, umowa);
b) Jakie pytania powinny się znaleźć w rejestracji na wydarzenia typu konferencja, forum;
c) Jakie udogodnienia powinny spełniać obiekty, w których organizuje się tego typu wydarzenia?
Czynny Koordynator ds. dostępności i audytor dostępności cyfrowej i architektonicznej, doradca merytoryczny w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego.
Założyciel i właściciel AMP Trainers’ HUB – Usługi szkoleniowe i archiwistyczne Adam Parysz. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych osobowych, zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych osobowych, opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych, obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej., Ponadto wdraża platformę EPUAP2 wraz z jej konfiguracją, nadzoruje projekty archiwizacyjne oraz digitalizacyjne.
UWAGA!
Przy zgłoszeniu do 04.lipca cena za szkolenie to 269 zł / osobę!
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
-Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
-W oparciu o platformę szkoleniową;
-Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
-Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.