Uchwała budżetowa 2022r. i Wieloletnia Prognoza Finansowa jednostki samorządu terytorialnego

ID szkolenia: 1230

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#białystok, #JSFP, #RES, #resedukacja, #szkolenia, #szkolenie, #uchwały, budżet, jst, prognozy, realizacja, rewidet, skarbnik, wieloletni_plan_finasowy, WPF, zadłużenie
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 06. października Miejsce: online Cena: 349 zł (+VAT)


Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl

Program szkolenia

Program:

  1. Planowanie wieloletnie jako niezbędny instrument nowoczesnego zarządzania finansami publicznymi.
  2. Uchwala budżetowa i Wieloletnia prognoza finansowa w świetle ustawy o finansach publicznych.
  3. Planowanie w jednostkach samorządu terytorialnego na bazie trudnego roku 2021.
  4. Metody prognozowania dochodów budżetowych i wydatków budżetowych. Co należy uwzględnić, szczególnie po zmianach klasyfikacji budżetowej, w tym podziału na rozdziały podmiotowe i usługowe.
  5. Konstrukcja uchwały budżetowej jst. Tryb uchwalania i opiniowania, kompetencje organów jst w zakresie budżetu.
  6. Zmiana warunków dla budżetu jst na bazie art.242 ufp od roku 2022.
  7. Rezerwy
  8. Realizacja budżetu jst i jego zmiany.
  9. Założenia do WPF oraz etapy konstruowania prognozy.
  10. Szczegółowy kształt i zakres danych budżetowych WPF według metodyki MF.
  11. Przedsięwzięcia w WPF – zasady planowania przedsięwzięć.
  12. Prognoza spłaty długu jako element WPF.
  13. Wskaźnik zadłużenia na podstawie art. 243 UFP.
  14. Realność WPF.
  15. Okres sporządzania WPF i jej elementów składowych.
    a) okres sporządzania zasadniczej części WPF,
    b) okres sporządzania prognozy kwoty długu,
    c) okres sporządzania załącznika do WPF o przedsięwzięciach.
  16. Zgodność WPF z budżetem jednostki samorządu terytorialnego.
  17. Konstrukcja uchwały w sprawie WPF. Tryb uchwalania i opiniowania WPF. Kompetencje organów JST w zakresie WPF.
  18. Upoważnienia do zaciągania zobowiązań a WPF.
  19. Praktyczne aspekty tworzenia WPF.
  20. Monitorowanie realizacji WPF i jej zmiany.
  21. Sprawozdanie z realizacji budżetu i WPF.
  22. Pytania

Prowadzący

Z wykształcenia ekonomista i finansista. Absolwent Wydziału Ekonomii i Zarządzania oraz Wydziału Finansów i Informatyki na Uniwersytecie w Białymstoku. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Przebył liczne kursy doszkalające, w tym kursy przeznaczone dla trenerów. Doświadczenie zawodowe zdobywał w bankach oraz urzędach. Szkoli pracowników jednostek samorządowych, właścicieli przedsiębiorstw, kadrę zarządzającą i menadżerską.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

RES Edukacja s.c. zapewnia Trenera, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

06 październik 2021 09:00

Data do:

06 październik 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

349 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia

Zobacz więcej

Zorganizowanie i funkcjonowanie archiwum/składnicy akt w instytucji kultury

Zobacz więcej

Postępowanie z dokumentacją w jednostkach opieki zdrowotnej Organizacja archiwum w SP ZOZ

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia