szkolenie online

Technika pracy biurowej

ID szkolenia: 3537

Kategorie

Archiwistyka

Region

Cała Polska

Tagi

#archiwizacja, #archiwizacja_dokumentów, #obieg dokumentów, #opracowywanie korespondencji, #prowadzenie_dokumentacji, #redagowanie pism, #rodzaje_dokumentacji
Opiekun szkolenia
Uwaga!

Przy zgłoszeniu więcej niż jednej osoby z jednej instytucji – 429 zł/os.

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z zasadami wykonywania pracy biurowej – redagowania korespondencji, prowadzenia dokumentacji spraw bieżących oraz przygotowania dokumentacji spraw zakończonych do archiwizacji.

Adresaci

Szkolenie skierowane jest do: pracowników biurowych (przede wszystkim jednostek administracji publicznej), do obowiązków których należy prowadzenie dokumentacji bieżącej oraz sporządzanie korespondencji.

Program szkolenia

I. Zasady organizacji i planowania pracy
1) Podstawowe przepisy prawa administracyjnego
2) Organizacja stanowiska pracy
3) Techniczne wyposażenie stanowiska pracy

II. Prowadzenie dokumentacji i obieg dokumentów
1) Definicja dokumentu i rodzaje dokumentacji
2) Instrukcja kancelaryjna – system kancelaryjny i system wykonywania czynności kancelaryjnych
3) Rejestracja przesyłek i ich obieg
4) Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt – budowa i stosowanie
5) Teczka rzeczowa i jej odmiany
6) Rejestracja spraw – znak sprawy, dokumentacja tworząca i nie tworząca spraw
7) Spis spraw – kiedy i dla jakiej dokumentacji się go prowadzi

III. Redagowanie pism i opracowywanie korespondencji
1) Sporządzanie pism – styl i forma korespondencji
2) Techniczne aspekty redagowania korespondencji – formatowanie dokumentu
3) Ćwiczenie redagowania korespondencji
4) Akceptacja wielostopniowa i ostateczna pisma
5) Wysyłka korespondencji – dopuszczalne prawnie sposoby doręczenia pisma
a) doręczenia elektroniczne
b) korespondencja tradycyjne
c) inne metody doręczenia i wymiany komunikacji

IV. Archiwizacja dokumentów
1) Przechowywanie dokumentacji spraw zakończonych w komórkach organizacyjnych
2) Przekazywanie dokumentacji spraw zakończonych do archiwum zakładowego
a) uporządkowanie wewnętrzne dokumentacji
b) opisanie jednostek archiwalnych
c) sporządzenie ewidencji przekazywanej dokumentacji
3) Archiwizacja dokumentów elektronicznych (w systemie teleinformatycznym i na informatycznych nośnikach danych)

Prowadzący

Dyplomowany archiwista, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej.
W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz kilkoma jednostkami samorządowymi. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.
Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych.

Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej i przedsiębiorstwach. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

14 marzec 2025 09:00

Data do:

14 marzec 2025 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

459 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Zorganizowanie i funkcjonowanie archiwum/składnicy akt w instytucji kultury

Zobacz więcej

„Biuletyn Informacji Publicznej”

Zobacz więcej

Prowadzenie i archiwizacja dokumentacji projektów unijnych

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia