Szkoła w trakcie pandemii – perspektywa psychologiczna i rzeczywistość kryzysu
Region
Nie określonoTagi
Termin: 07. października Miejsce: ONLINE Cena: 319 zł (+VAT)
Katarzyna Zajkowska
tel. 798 301 781
e-mail: kzajkowska@res.edu.pl
Adresaci
Obecny rok szkolny to szczególny czas dla nas wszystkich, by zmierzyć się z pojęciem kryzysu w trakcie, przyjrzeć się jego fazom i sposobom wychodzenia z niego. To czas na ponowne zbudowanie relacji z drugim człowiekiem, powrót do podstaw komunikowania się oraz przeciwdziałanie i reagowanie na zjawiska negatywne, w tym zaburzenia depresyjne wśród dzieci.
Szkolenie jest szczególnie pomocne dla tych nauczycieli, którzy na codzień w mniejszym zakresie korzystali z rozwiązań technologicznych, a są zobligowani do edukacji zdalnej w czasie przerwy od zajęć na terenie szkoły.
Cel
CELE:
- pokazanie różnych potrzeb stron uczestniczących w kryzysie (uczeń, nauczyciel, rodzic),
- pokazanie sposobu na budowanie na nowo relacji z człowiekiem z uwzględnieniem naszych doświadczeń z lockdown’u,
- pokazanie nowych ról, nowych kompetencji, nowych umiejętności, które są wpisane w obecną sytuacje pandemii.
- KORZYŚCI:
- budowanie poczucia bezpieczeństwa w nowej rzeczywistości,
- poznanie różnych perspektyw stron uczestniczących w kryzysie,
- uruchomienie indywidualnych i grupowych zasobów radzenia sobie z trudną, nieprzewidywalną, przeciągającą się sytuacją społeczną.
[/su_tab]
Program szkolenia
PROGRAM:
- uczeń w nowej rzeczywistości szkolnej (uczeń powraca do szkoły, omówienie trudności adaptacyjnych, budowanie na nowo bezpieczeństwa w placówkach objętych reżimem sanitarnym, powrót po izolacji i kwarantannie społecznej – która translokowała dodatkowo stres, relacje z ograniczonym kontaktem bezpośrednim, relacje bezpośrednie, które przed pandemią były dla człowieka źródłem przyjemności – obecnie podszyte są strachem przed zarażeniem się wirusem),
- nauczyciel w nowej rzeczywistości szkolnej (kompetencje, których oczekuje się od nauczyciela, wejście w rolę nieformalnego interwenta kryzysowego, podejście skoncentrowane na komunikacji i budowaniu poczucia bezpieczeństwa w procesie edukacji),
- rodzice w nowej rzeczywistości szkolnej (wspieranie rodziców u których kryzys związany z pandemią wpłynął na strukturę rodziny, sytuację ekonomiczną, budowanie komunikacji i relacji na nowo),
- nowe role, których musimy się nauczyć w czasie pandemii – transformacje społeczne i recesja społeczna,
- kryzys jako źródło transformacji procesu nauczania (edukacja zdalna, hybrydowa, klasyczna), nowe kompetencje i oczekiwane umiejętności w zakresie komunikacji i wsparcia,
- wsparcie emocjonalne i empatia alternatywą wobec braku normalnego, bezpośredniego kontaktu,
- jak sobie radzić ze stresem w sytuacji przeciągającego się kryzysu, zachorowania czy też kwarantanny?
- kryzys jako czas odkrywców – co zmienił w nas lockdown i czego możemy się spodziewać w najbliższej przyszłości, prognozy społeczne, ekonomiczne, psychologiczne.
Prowadzący
Trener Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli EDUKACJA INTERAKTYWNA w Krakowie
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
- W oparciu o platformę szkoleniową;
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Zgłaszanie naruszeń przez sygnalistów. Sygnalista w miejscu pracy – obowiązki pracodawców – nowy projekt ustawy
Zobacz więcejNadzór jednostki samorządu terytorialnego nad prawidłowością wprowadzania danych do Systemu Informacji Oświatowej w kontekście składania w 2024 roku wniosku o rezerwę subwencji oświatowej
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia