Ochrona danych osobowych w ośrodku pomocy społecznej z uwzględnieniem zadań zespołów interdyscyplinarnych oraz gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych .

ID szkolenia: 718

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#legalność, #ochrona danych osobowych, #przetwarzanie danych osobowych, #res edukacja, #rozwiązywanie problemów alkoholowych, #szkolenie online, ośrodek pomocy społecznej
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 10 marca  Cena: 329zł (+VAT)


Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl

 

 

[/su_tab]

Program szkolenia

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE  Nr 119)

  1. Zakres stosowania RODO w kontekście działalności ośrodka pomocy społecznej
  2. Najważniejsze definicje – znaczenie praktyczne w administracji ( dane osobowe, przetwarzanie , ograniczenie przetwarzania , profilowanie , zbiór danych , administrator , podmiot przetwarzający , odbiorca , zgoda , naruszenie ochrony danych osobowych , dane biometryczne , dane dotyczące zdrowia , organ nadzorczy )
  3. Podstawowe zasady przetwarzania danych osobowych ( praworządność ,celowość , adekwatność , aktualność , ograniczenie czasowe , integralność i poufność , rozliczalność )-
  4. Legalność przetwarzania danych osobowych zwykłych – przesłanki ( zgoda osoby , której dane dotyczą / w tym wyrażenie zgody przez dziecko/; wykonanie umowy , której stroną jest osoba , której dane dotyczą ; wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze ; ochrona żywotnych interesów osoby , której dane dotyczą ; wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym ; prawnie uzasadnione interesy realizowane przez administratora – wyłączenie organów administracji publicznej)
  5. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych – warunki wyrażenia zgody , przejrzystość formuły- wzór zgody, zasadność zgody wyrażanej dla OPS
  6. Przetwarzanie danych osobowych wrażliwych – kategorie danych wrażliwych , przesłanki ich przetwarzania w Ośrodku Pomocy Społecznej
  7. Przetwarzanie danych dotyczących wyroków skazujących i naruszeń prawa w OPS
  8. Obowiązek informacyjny administratora danych – zakres podawanych informacji , które należy przekazać osobom , których dane będą przetwarzane ; przejrzystość przekazywanych informacji ;   Praktyczna realizacja obowiązku informacyjnego w przypadku zbierania danych od osoby , której dane dotyczą  oraz w przypadku innego trybu ich pozyskania.- wzór klauzuli informacyjnej. Okoliczności , w których administrator jest zwolniony z obowiązku informacyjnego.- praktyczna realizacja  obowiązku informacyjnego w OPS
  9. Prawa osoby , której dane dotyczą – prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania , ” prawo do bycia zapomnianym”, prawo do ograniczenia przetwarzania danych , prawo do przenoszenia danych , prawo do sprzeciwu , prawa związane z profilowaniem- które prawa podlegają wyłączeniu w zadaniach realizowanych przez ośrodki pomocy społecznej
  10. Podmiot przetwarzający dane w imieniu administratora .- obowiązki i odpowiedzialność podmiotu przetwarzającego dane w imieniu administratora – umowa o powierzeniu przetwarzania danych podmiotowi przetwarzającemu przez administratora danych , w jakich sytuacjach i z jakimi podmiotami ośrodek pomocy społecznej powinien podpisać umowę o powierzeniu przetwarzania danych osobowych
  11. Obowiązek rejestrowania czynności przetwarzania.- zakres danych w rejestrze
  12. Ogólne zasady zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych – upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dla pracowników ośrodka , upoważnienia dla członków zespołu interdyscyplinarnego i grup roboczych oraz członków gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych- zakres
  13. Obowiązek zgłaszania naruszenia ochrony danych osobowych organowi nadzorczemu – w jakich okolicznościach mówimy o naruszeniu zasad , które podlega tylko wpisaniu do rejestru naruszeń , a kiedy takie naruszenie należy zgłosić organowi nadzorczemu( okoliczności naruszenia , skutki , podjęte działania)
  14. Zawiadamianie osoby , której dane dotyczą o naruszeniu ochrony danych osobowych
  15. Ochrona danych osobowych a postępowanie administracyjne
  16. Ochrona danych osobowych a udostępnianie informacji publicznej
  17. Obowiązki pracowników ośrodka pomocy społecznej w zakresie ochrony danych osobowych ( podopiecznych , stron postępowania administracyjnego , pracowników )
  18. Zmiany w KPA , w ustawie o pomocy społecznej , w ustawie o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie , w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w związku z koniecznością realizacji obowiązków wynikających z RODO

 

Prowadzący

Specjalista   z  zakresu procedur administracyjnych (KPA), ochrony danych osobowych, informacji publicznej, profesjonalnej obsługi klienta  i zintegrowanych systemów zarządzania. Realizator wielu unijnych programów, m.in.: „ Expert – Urzędnik”, „ Nowoczesny Urząd”, „Urząd na miarę Europy”, . Doświadczony samorządowiec- praktyk , szkolący  pracowników administracji  publicznej na terenie całego kraju( urzędy marszałkowskie, starostwa powiatowe, urzędy miast i gmin i ich jednostki organizacyjne,   )  . Rocznie przeprowadza ok.120-200  szkoleń, na których przeszkolonych zostaje ok.1500-2000 osób

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj  i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

 

Przy zgłoszeniu do 24 lutego 2021r. cena szkolenia to jedyne  299 zł/os


SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

10 marzec 2021 09:00

Data do:

10 marzec 2021 15:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

329 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Rozliczanie Projektów Unijnych

Zobacz więcej

Audit wewnętrzny systemu HACCP w placówce żywienia zbiorowego

Zobacz więcej

KURS INTENDENT W PLACÓWCE ŻYWIENIA ZBIOROWEGO DZIECI I MŁODZIEŻY

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia