Mobbing, dyskryminacja i molestowanie – jak zapobiegać, przeciwdziałać i reagować.

ID szkolenia: 2994

Kategorie

Kadry i płace

Region

Cała Polska

Tagi

Opiekun szkolenia

Cel i korzyści

Co wyniesiesz z tego szkolenia?

Nabycie wiedzy przez uczestników, czym są mobbing i dyskryminacja, molestowanie. Uzyskanie wiedzy, jak identyfikować mobbing, poznanie skutecznych sposobów przeciwdziałania mobbingowi. Stworzenie bezpiecznego i przyjaznego środowiska pracy, zapewnienie stabilnej sytuacji w firmie, uniknięcie poważnych konsekwencji związanych z mobbingiem w strukturach organizacji.

Szkolenie jest realizowane w systemie stacjonarnym w formie warsztatów o charakterze interaktywnym, w którym uczestnicy biorą aktywny udział.

Uczestnicy nabędą wiedzę o psychologicznych i społecznych mechanizmach powstawania zachowań mobbingowych oraz przepisach Kodeksu pracy dotyczących mobbingu i dyskryminacji. Uczestnicy nabędą umiejętności rozpoznawania mobbingu i dyskryminacji, odróżniania asertywności od mobbingu, promowania pozytywnej roli pracowników w tworzeniu bezpiecznego środowiska pracy, rozróżniania zachowań niepożądanych od tych, które warto eksponować w środowisku zawodowym.

Realizacja treści kształcenia zawartych w programie szkolenia wymaga przeprowadzenia 8 godzin lekcyjnych /7 godzin zegarowych/.

Liczebność grupy szkoleniowej Do 15 uczestników.

Adresaci

Kryteria formalne, jakim muszą odpowiadać kandydaci kierowani na szkolenie

Szkolenie jest adresowane do osób na każdym stanowisku, pracownicy wszystkich szczebli organizacji ze szczególnym uwzględnieniem kadry kierowniczej oraz osób zajmujących się tematyką etyki /realizujący zadania w komisjach/.

Program szkolenia

Moduł I. Zjawiska niepożądane w organizacji Mobbing – czym jest, a czym nie jest?
Definicja – Kodeks pracy.
Mobbing czynny i bierny.
Symptomy, zachowania podlegające mobbingowi.
Przykłady mobbingu w różnych organizacjach.
Odniesienie do prawa Unii Europejskiej.
Charakterystyka „ofiary”.
Mobber a mobbingowany.
Obrona przed mobbingiem, przeciwdziałanie – możliwości, metody, narzędzia. Odpowiedzialność pracodawcy.
Zachowania mobbingowe wg Leymana.
Zachowania, które noszą znamiona mobbingu.
Rodzaje mobbingu.
Kontrola pracy pracownika a mobbing.
Co jest, a co nie jest mobbingiem?
Odpowiedzialność za mobbing.
Ochrona przed mobbingiem.
Powództwo sądowe o mobbing – orzecznictwo.
Dowody mobbingu.
Przeciwdziałanie mobbingowi – rola działów HR w organizacjach.
Zapobieganie mobbingowi.
Skutki mobbingu.
Cechy mobbingu /długotrwałość, powtarzalność, poniżenie, ośmieszenie, izolowanie/.
Moduł II. Dyskryminacja – definicja wg Prawa pracy
Rodzaje dyskryminacji.
Zakaz dyskryminacji.
Odpowiedzialność za dyskryminację.
Różnice pomiędzy mobbingiem a dyskryminacją.
Dyskryminowanie pośrednie.
Dyskryminowanie bezpośrednie.
Inne przejawy dyskryminowania.
Zachowania podlegające dyskryminacji.
Przeciwdziałanie dyskryminacji – narzędzia, możliwości, granice.
Równość płci w zatrudnieniu.
Moduł III. Świadomość mocnych i słabych stron w przeciwdziałaniu mobbingowi i dyskryminacji
Narzędzia wspomagające radzeniu sobie z mobbingiem i dyskryminacją w miejscu
pracy.
Strategia obrony – nowe technologie, związki zawodowe, przedstawiciel pracowników, koledzy i koleżanki, instytucje pomocy zewnętrznej.
Moduł IV. Przekonania a samoocena „ofiary” mobbingu lub dyskryminacji
Zniekształcone wyobrażenia o sobie.
Kroki do zmiany postawy z pesymistycznej na optymistyczną.
Kreowanie radości życia.
Wdzięczność i nadzieja.
Proces budowania siły.
Źródła niszczenia zapału i siły.
Krąg zainteresowań a krąg wpływu.
Określenie działań niezbędnych do realizacji celów.
Moduł V. Molestowanie seksualne – słowne, fizyczne, wizualne. Molestowanie – orzecznictwo.
Moduł VI. Ocena własnego sposobu funkcjonowania w warunkach stresu Precyzyjnie określone moje czynniki stresu.
Diagnoza własnego poziomu stresu w sytuacji mobbingu i dyskryminacji. Jakie są moje reduktory stresu?
Zrozumienie własnych reakcji na stres.
Radzenie sobie ze stresem.
Techniki relaksacyjne.
Panowanie nad emocjami.
Rezultaty napięcia emocjonalnego związanego z mobbingiem i dyskryminacją
Zmęczenie, stres, utrata poczucia kompetencji, utrata poczucia wartości, konflikty, depersonalizacja.
Antidotum – zwalczanie napięć emocjonalnych wywołanych mobbingiem.
Asertywność w walce z mobbingiem i dyskryminacją
Zachowania agresywne.
Zachowania bierne.
Zachowania asertywne.
Radzenie sobie w trudnych sytuacjach zawodowych. Techniki asertywnej odmowy.
Komunikat JA jako technika zmniejszania oporu mobbera.
Podsumowanie

Szkolenie kończy się wydaniem zaświadczenia oraz przeprowadzonym badaniem/ankieta ewaluacyjna/.

Prowadzący

1. Prawnik, specjalista ds. komunikacji i PR, specjalista w zakresie prawa karnego wykonawczego i twórczej resocjalizacji, trener/szkoleniowiec.
2. Major Służby Więziennej w st. spoczynku, obecnie przedsiębiorca.
3. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku (1996-2001).
4. W latach 2010-2022 – specjalista w Okręgowym Inspektoracie Służby Więziennej w Białymstoku. Na stanowisku rzecznika prasowego Podlaskiej Służby Więziennej, odpowiedzialny za wizerunek i działania medialne 8 podlaskich jednostek penitencjarnych.
5. W latach 2007-2010 – rzecznik prasowy Aresztu Śledczego w Białymstoku.
6. Lata 2005/2006 Absolwent Szkoły Oficerskiej SW w Kaliszu o profilu penitencjarnym. Szkoła oficerska ukończona z wyróżnieniem.
7. Od 2002 do 2010 roku – wychowawca z osobami pozbawionymi wolności ( recydywiści, młodociani przestępcy, osoby zaburzone, skazani szczególnie niebezpieczni, skazane/tymczasowo aresztowane kobiety).
8. Certyfikowany trener ART (Trening Zastępowania Agresji). Prowadził zajęcia ART w podlaskich więzieniach, nadzór i ich prowadzenie w 8 zakładach karnych i aresztach śledczych.

9. W latach 2007-2022 udostępnił mediom około 700 informacji prasowych.
10. Na koncie kilkaset nagrań telewizyjnych i radiowych oraz artykułów w prasie lokalnej i ogólnopolskiej.
11. Absolwent szkoleń z zakresu telewizyjnych i radiowych wystąpień publicznych, organizowanych przez Akademię Telewizyjną TVP S.A.
12. Ukończył liczne kursy i szkolenia z zakresu coachingu, autoprezentacji, komunikacji, social media w organizacji, dostępu do informacji publicznej, marketingu internetowego.

Tematy szkoleń:
1. Jak być dobrym rekruterem. Nowoczesny nabór i employer branding w administracji publicznej.
2. Mobbing, dyskryminacja i molestowanie – jak zapobiegać, przeciwdziałać i reagować.
3. Planowanie i realizacja skutecznej kampanii reklamowej.
4. Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych
5. Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
6. Wymiana wiedzy w organizacji.

Szczegóły i rejestracja

Data:

Miejsce:

Brak danych

Koszt:

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

ZARZĄDZANIE ZASOBEM MIESZKANIOWYM GMINY na podstawie przepisów ustawy oraz aktów prawa miejscowego.

Zobacz więcej

Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych

Zobacz więcej

Ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia