
Kurs KPA dla urzędników – praktyczne warsztaty
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Cała PolskaTagi

Kompleksowe szkolenie w formie 2 dniowych warsztatów – przypomnienie zasad oraz poszerzenie wiedzy w zakresie prowadzenia postępowania administracyjnego, wydawania decyzji administracyjnych. Uczestnicy będą mogli ugruntować swoją wiedzę i wyjaśnić wątpliwości dotyczące m.in. sposobu liczenia terminów administracyjnych, skuteczności doręczeń zgodnie z zasada oficjalności doręczeń, skuteczności tzw. „podwójnego awizo”, możliwości wycofania przez stronę oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania i jego ewentualnych skutków. Przedstawione zostaną również obowiązki organu prowadzącego postępowanie administracyjne wynikające z RODO. Omówione zostaną najnowsze zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego wprowadzone ustawą z dnia 18.11.2020 r., o doręczeniach elektronicznych.
Program szkolenia
DZIEŃ I
1. Zasady postępowania administracyjnego jako normy prawne.
2. Nowe brzmienie zasady pisemności zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych. Jakie przepisy Kpa należy stosować w zakresie art. 61 i 46 KPA.
3. Ostateczność a prawomocność decyzji administracyjnej
4. Pełnomocnictwo a upoważnienie. Forma pełnomocnictwa, potwierdzanie własnoręczności podpisu
5. Wszczęcie postępowania – data wpływu podania czy data uzupełnienia wniosku w przypadku braków formalnych
6. Postępowanie dowodowe – wyjaśniające.
7. Wezwanie do usunięcia braków pod rygorem pozostawienia sprawy bez rozpoznania – forma zakończenia sprawy w przypadku braku reakcji strony, procedura postępowania w przypadku uzupełnienia braków po terminie wyznaczonym wezwaniem
8. Terminy w postępowaniu administracyjnym – sposoby obliczania terminów w dniach, tygodniach, miesiącach i latach. Koniec terminu a sobota, niedziela i święto
9. Zawiadomienie o niezałatwienie sprawy w terminie – art. 36 KPA przedłużenie terminu, niezbędne elementy zawiadomienia, wskazanie nowego terminu
10. Prawo strony do wniesienia ponaglenia art. 37 KPA- forma pouczenia
11. Obowiązki organu prowadzącego postępowanie w związku z wniesionym ponagleniem
12. Zawiadomienie strony o możliwości wypowiedzenia się co do zebranych dowodów – nowe elementy, klauzula nowego zawiadomienia o możliwości wydania decyzji niezgodnej z żądaniem strony – praktyczna realizacja art. 10 oraz art. 79a KPA.
DZIEŃ II
1.Doręczenia w postępowaniu administracyjnym z uwzględnieniem prawa pocztowego – skuteczność zastrzeżenia doręczenia osobie. Doręczenie osobiste, zastępcze, fikcja prawna doręczenia oraz doręczenie konkludentne.
2.E-doręczenie
3. Decyzja administracyjna i jej elementy.
4. Kiedy wydajemy postanowienie?
5.Środki zaskarżenia – odwołanie, zażalenie, skarga
6.Zawieszenie postępowania a jego umorzenie z uwagi na bezprzedmiotowość lub wycofanie wniosku.
7.Tryby nadzwyczajne: wznowienie postępowania, zmiana decyzji, stwierdzenie nieważności decyzji.
8.Udostępnianie akt sprawy administracyjnej a regulacje RODO.
9.Realizacja obowiązków wynikających z RODO w trakcie prowadzonych postępowań administracyjnych
Prowadzący
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku prawo z 12 – letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Obecnie Kierownik Referatu ds. obsługi prawnej i kadr jednostki samorządu terytorialnego. Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędnicz-ka, z zamiłowania szkoleniowiec – trener. Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania GWSH na kierunku ka-dry i płace oraz studia podyplomowe na Wydziale Nauk Stosowanych na kierunku prawo zamówień publicznych i zarządzanie kapitałem ludzkim. Certyfikowana specjalistka procedury administracyjnej, pasjonatka cyfrowej administracji. Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadzi szkolenia, kursy warsztaty, projekty elerningowe dla administracji publicznej.Prowadziła szkolenia dla organizacji pozarządowej Dress for Success Poland w tematyce praw pracowniczych. Inspiratorka, mentorka, przewodniczka w obszarze praw kobiet na współczesnym rynku pracy. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników. Realizuje szkolenia autorskie w zakresie obsługi dokumentów elektronicznych, wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów – ezd, odmowy dostępu do informacji publicznej, praw pracowniczych, procedury administracyjnej, instrukcji kancelaryjnej. Wyznaje zasadę wiedza jest wartością, gdy umiesz ją przekazać drugiemu człowiekowi.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?

Podróże służbowe w 2025r., w tym zmiany w kilometrówce w 2024r. – nowelizacja ustawy o transporcie drogowym umożliwiająca zwrot pracownikom kosztów używania do celów służbowych samochodów prywatnych z napędem elektrycznym, hybrydowym i napędzanych wodorem.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia