Jak być dobrym rekruterem. Nowoczesny nabór i employer branding w administracji publicznej.
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Cała PolskaTagi
Program szkolenia
Moduł I. Współczesne trendy i narzędzia w procesie rekrutacji i selekcji
Wprowadzenie do procesu rekrutacji i selekcji kandydatów.
Etapy rekrutacji i selekcji.
Model efektywnego doboru pracowników ( tworzenie profilu kompetencyjnego idealnego kandydata).
Dopasowanie kandydata do kultury organizacyjnej firmy – dlaczego jest to tak ważne w procesach rekrutacji.
Tworzenie wizerunku organizacji na rynku pracy- działania employer branding a pozyskiwanie dobrych pracowników
Co można a czego nie można- aspekty prawne (zasady niedyskryminacji) i etyczne procesu rekrutacji.
Moduł II. Proces rekrutacji pracowników XXI wieku.
Etapy procesu rekrutacji.
Check list- zbiór dobrych praktyk przy tworzeniu ogłoszenia rekrutacyjnego:
– najnowsze praktyki podnoszące atrakcyjność naszego ogłoszenia na rynku pracy
– marketingowe podejście do ogłoszenia rekrutacyjnego jak dotrzeć do potrzeb kandydata.
Kanały rekrutacji i co współcześnie powinno się w nich znaleźć:
– zakładka,kariera”,
– profil pracodawcy,
– profile społecznościowe,
– spersonalizowana komunikacja z kandydatem w procesie rekrutacji.
Moduł III. Proces selekcji kandydatów.
Nowoczesne narzędzia skutecznej selekcji – czyli kreatywne sposoby na przyciągnięcie
talentów (grywalizacja, crowdsourcing).
Moduł IV. Techniki rozmowy selekcyjnej opartej na kompetencjach
Ćwiczenie: Scenariusz rozmowy kwalifikacyjnej
Podsumowanie ćwiczenia.
Najczęstsze zagrożenia i błędy popełniane przez osoby rekrutujące podczas rozmów kwalifikacyjnych: zachowania i pytania dyskryminujące, szacunek dla kandydata etc. Psychologiczne pułapki prowadzenia rozmów selekcyjnych.
Znaczenie dobrego przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej – osoby rekrutującej. Dobre pytania podczas rozmowy – jak je zadawać, jak je interpretować, aby spotkania rekrutacyjne były efektywne.
Metody badania poszczególnych kompetencji kandydata podczas rozmowy kwalifikacyjnej
Weryfikacja doświadczenia zawodowego i motywacji do pracy kandydata – metody rekrutacji i oceny kompetencji.
Komunikacja i autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej – czyli jak zrobić pierwsze … i drugie wrażenie jako osoba odpowiedzialna za rekrutację (dlaczego warto pokazywać kandydatom, że jesteśmy fajną firmą).
Prowadzący
Michał Zagłoba
1. Prawnik, specjalista ds. komunikacji i PR, specjalista w zakresie prawa karnego wykonawczego i twórczej resocjalizacji, trener/szkoleniowiec.
2. Major Służby Więziennej w st. spoczynku, obecnie przedsiębiorca.
3. Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku (1996-2001).
4. W latach 2010-2022 – specjalista w Okręgowym Inspektoracie Służby Więziennej w Białymstoku. Na stanowisku rzecznika prasowego Podlaskiej Służby Więziennej, odpowiedzialny za wizerunek i działania medialne 8 podlaskich jednostek penitencjarnych.
5. W latach 2007-2010 – rzecznik prasowy Aresztu Śledczego w Białymstoku.
6. Lata 2005/2006 Absolwent Szkoły Oficerskiej SW w Kaliszu o profilu penitencjarnym. Szkoła oficerska ukończona z wyróżnieniem.
7. Od 2002 do 2010 roku – wychowawca z osobami pozbawionymi wolności ( recydywiści, młodociani przestępcy, osoby zaburzone, skazani szczególnie niebezpieczni, skazane/tymczasowo aresztowane kobiety).
8. Certyfikowany trener ART (Trening Zastępowania Agresji). Prowadził zajęcia ART w podlaskich więzieniach, nadzór i ich prowadzenie w 8 zakładach karnych i aresztach śledczych.
9. W latach 2007-2022 udostępnił mediom około 700 informacji prasowych.
10. Na koncie kilkaset nagrań telewizyjnych i radiowych oraz artykułów w prasie lokalnej i ogólnopolskiej.
11. Absolwent szkoleń z zakresu telewizyjnych i radiowych wystąpień publicznych, organizowanych przez Akademię Telewizyjną TVP S.A.
12. Ukończył liczne kursy i szkolenia z zakresu coachingu, autoprezentacji, komunikacji, social media w organizacji, dostępu do informacji publicznej, marketingu internetowego.
Tematy szkoleń:
1. Jak być dobrym rekruterem. Nowoczesny nabór i employer branding w administracji publicznej.
2. Mobbing, dyskryminacja i molestowanie – jak zapobiegać, przeciwdziałać i reagować.
3. Planowanie i realizacja skutecznej kampanii reklamowej.
4. Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych
5. Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
6. Wymiana wiedzy w organizacji.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Wszystko o przedawnieniu należności i nadpłat cywilnoprawnych, odsetek od tych należności oraz rekompensaty za koszty odzyskiwania należności (40, 70 lub 100 euro) w transakcjach handlowych – procedury postępowania w jednostkach samorządu terytorialnego
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia