INWENTARYZACJA W JEDNOSTKACH SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH

ID szkolenia: 1366

Kategorie

Kadry i płace

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#główny księgowy, #rachunki, #resedukacja, #szkolenie, budżet, inwentaryzacja, jst, kurs, rachunkowość, urząd
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 28. października Miejsce: Online Cena: 269 zł (+VAT)


Katarzyna Zajkowska 
tel. 798 301 781
e-mail: kzajkowska@res.edu.pl

Cel i korzyści

Celem szkolenia jest pozyskanie, usystematyzowanie i pogłębienie wiedzy w zakresie zasad przygotowania, przeprowadzenia, udokumentowania i rozliczenia inwentaryzacji w jednostkach sektora finansów publicznych.

Korzyści dla uczestników szkolenia:

Uczestnicy szkolenia pozyskają praktyczną wiedzę, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, w zakresie dopełnienia obowiązku należytej staranności w procesie inwentaryzacji na wszystkich jej etapach, przy zastawaniu obowiązujących terminów, metod i właściwym udokumentowaniu inwentaryzacji i jej rozliczenia w księgach rachunkowych każdego składnika aktywów i pasywów wykazanego w ewidencji księgowej.

Adresaci

Szkolenie kierowane jest do:

osób zarządzających w jednostce,

głównych księgowych, pracowników służb finansowo – księgowych,

– przewodniczących i członków komisji inwentaryzacyjnych i zespołów spisowych,

– wszystkich osób zainteresowanych zdobyciem i poszerzeniem wiedzy w zakresie inwentaryzacji.

Program szkolenia

Tezy szkolenia:
1. Regulacje prawne dotyczące inwentaryzacji, w tym: rola i odpowiedzialność kierownika i głównego księgowego.
2. Cel, przedmiot i funkcje inwentaryzacji.
3. Organizacja inwentaryzacji, w tym z uwzględnieniem specyfiki CUW:
– regulacje wewnętrzne dotyczące inwentaryzacji,
– przygotowanie do inwentaryzacji ewidencji księgowej,
– przygotowanie obszaru inwentaryzacji (pól spisowych),
– dokumentacja spisowa (proponowane wzory dokumentacji):
a) przed inwentaryzacją,
b) w trakcie inwentaryzacji
c) po jej zakończeniu
4. Spis z natury jako podstawowa metoda inwentaryzacji (zakres, terminy, dokumentacja):
– spis z natury wartości pieniężnych,
– spis z natury majątku trwałego i obrotowego,
– zakończenie czynności spisowych i dokumentacja wyników inwentaryzacji.
5. Inwentaryzacja drogą potwierdzenia sald (zakres, terminy, dokumentacja).
6. Udokumentowanie drogą weryfikacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów nieobjętych inwentaryzacją w drodze spisu z natury lub potwierdzeniem sald.
7. Urealnienie ksiąg rachunkowych za 2021 rok na podstawie wyników inwentaryzacji:
– ujęcie w księgach rachunkowych różnic inwentaryzacyjnych,
– rozliczenie osób materialnie odpowiedzialnych.
8. Zasady postępowania z majątkiem zbędnym lub zużytym w myśl obowiązujących przepisów prawa i procedur wewnętrznych.
9. Zasady postępowanie z zaległościami, należnościami wątpliwymi, spornymi oraz przedawnionymi (regulacje wynikające z przepisu prawa i z przyjętych w jednostce procedur wewnętrznych),
10. Błędy i nieprawidłowości popełniane podczas inwentaryzacji i przy jej rozliczaniu, w tym skutkujące możliwością naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
11. Inwentaryzacja jako element kontroli zarządczej zapewniającej ochronę zasobów i wiarygodność sprawozdań.
12. Odpowiedzi na pytania i wątpliwości.

Prowadzący

Absolwentka SGH, ukończone Studium Pedagogiczne w Instytucie Kształcenia Nauczycieli w Białymstoku, Studium Podyplomowe „Audyt i Kontrola Wewnętrzna w administracji publicznej, przedsiębiorstwach i instytucjach finansowych” w Wyższej Szkole Bankowości,  Finansów i Zarządzania w Warszawie, ukończone Studium Prawa Europejskiego w Wyższej Szkole Studiów Międzynarodowych w Łodzi. Pozytywnie zdany egzamin w Ministerstwie Finansów na audytora wewnętrznego jednostek sektora finansów publicznych (na liście audytorów w MF pod nr 57/2004). Praktyk finansów i rachunkowości, ponad 20 lat członek kolegium RIO, powoływana jako biegły do kontroli prowadzonej przez NIK. Od wielu lat prowadząca szkolenia w różnych formach szkoleniowych i kursach dla kierowników i pracowników służb finansowo – księgowych  jednostek sektora finansów publicznych, także wykładowca na studiach podyplomowych adresowanych dla jednostek sektora finansów publicznych na wyższych uczelniach: Uniwersytet w Białymstoku, Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie. Obecnie audytor wewnętrzny w jednostce samorządu terytorialnego.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

28 październik 2021 09:00

Data do:

28 październik 2021 15:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

269 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Praktyczne gospodarowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych

Zobacz więcej

Zmiany w pomocy PFRON na zatrudnianie osób z niepełnosprawnością w 2024 r. orzecznictwo o niepełnosprawności, dofinansowania do wynagrodzeń, wpłaty na PFRON, refundacje kosztów zatrudnienia

Zobacz więcej

Profesjonalny sekretariat z czynności kancelaryjnych i archiwizacyjnych oraz rozporządzenia „RODO” i ustawy o ochronie danych osobowych.

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia