
Dostęp do informacji publicznej, otwarte dane, ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Cała PolskaTagi

Program szkolenia
1. Pojęcie informacji publicznej na tle obowiązujących przepisów prawa.
2. Podmioty zobowiązane do udostępnienia informacji publicznej.
3. Informacja prosta i przetworzona, szczególnie istotny interes publiczny – wyjaśnienie zagadnień.
4. Zasady udostępniania informacji publicznej.
5. Wniosek o udostępnienie informacji publicznej – wymogi udzielenia odpowiedzi.
6. Terminy na udzielnie informacji publicznej.
7. Zasady prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej jako źródła informacji publicznej.
8. Opłaty za formę udzielenia informacji publicznej.
9. Odmowa udostępnienia informacji publicznej – przesłanki, prywatność osoby fizycznej, tajemnica przedsiębiorstw, „inne tajemnice ustawowo chronione”.
10. Wymogi decyzji administracyjnej w przedmiocie odmowy udostępnienia informacji publicznej.
11. Odpowiedzialność karna za nieudostępnienie informacji publicznej.
12. Pojęcie otwartych danych.
13. Kto udostępnia otwarte dane
14. W jaki sposób należy udostępnić otwarte dane
15. Pojęcie informacji sektora publicznego.
16. Informacja sektora publicznego jako kwalifikowana forma informacji publicznej – różnice pomiędzy „informacjami”.
17. Zasady udostępniania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania.
18. Wymogi wniosku przy uzyskaniu informacji sektora publicznego.
19. Podstawa odmowy udostępnienia informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystania.
20. „Droga” wniosku o udostępnienie informacji sektora publicznego.
21. Pytania uczestników.
22. Podsumowanie szkolenia.
Prowadzący
Wykształcenie wyższe prawnicze, ukończone studnia w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie, Wydział Prawa, dodatkowo ukończone studnia podyplomowe na Politechnice Warszawskiej Wydział Geodezji i Kartografii.
Doświadczenie Trenera:
Od dziesięciu lat współpracuje z jednostkami sektora prywatnego i publicznego w zakresie, ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa, ochrony danych osobowych i dostępu do informacji publicznej. Podczas swojej pracy zawodowej zdobył wiedzę praktyczną w zakresie prawa cywilnego, administracyjnego, postępowania administracyjnego. Przeprowadza audytu z zakresu ochrony danych osobowych oraz dostępu do informacji publicznej w tym audyty Biuletynów Informacji Publicznej. Obecnie współpracuje z instytucjami publicznymi jako Inspektor Ochrony Danych, jest IOD, m.in. w ośrodkach szkolno wychowawczych w województwie mazowieckim. Był jednym z partnerów (wraz z Radą OPZZ) Województwa Łódzkiego i Związkiem Nauczycielstwa Polskiego w Politechnice Łódzkiej w projekcie pn. „Kompetentne kadry związkowe województwa łódzkiego”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Działanie 2.16 PO WER: usprawnienie procesu stanowienia prawa. Jest autorem jednego z rozdziałów podręcznika dla członków dialogu społecznego w ramach projektu, pn „Skuteczni uczestnicy dialogu społecznego”, pt. „Prawo samorządowe dla uczestników dialogu społecznego”.
Jest autorem jednego z rozdziałów podręcznika dla członków dialogu społecznego pt. „Ustawa o dostępie do informacji publicznej”, w ramach Projektu „Partnerzy Społeczni – Profesjonalni Uczestnicy Dialogu Społecznego”.
W ramach Projektu „Partnerzy Społeczni – Profesjonalni Uczestnicy Dialogu Społecznego” jest autorem szkoleń e-learningowych dla członków dialogu społecznego w następującej tematyce:
-„Zasady działania i uprawnienia organów samorządowych i rządowych – kompendium wiedzy dla osób uczestniczących w dialogu społecznym z ramienia związków zawodowych”.
-„Rozporządzenie o ochronie danych osobowych – niezbędne informacje dla osób uczestniczących w dialogu społecznym z ramienia związków zawodowych”.
W ramach projektu, pn „Skuteczni uczestnicy dialogu społecznego” jest autorem szkoleń e-learningowych, pt: „Dostęp do informacji publicznej dla uczestników dialogu społecznego”
Specjalizacje Trenera:
Prowadzone przez Trenera szkolenia dotyczą m.in. odpowiedzialności członków zarządu i rad nadzorczych za zobowiązania spółki; obowiązków przedsiębiorcy związanych z przetwarzaniem danych osobowych pracowników i kontrahentów; ochrony danych osobowych; ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa; umów cywilno-prawnych w obrocie gospodarczym; prawnych aspektów dostępu do informacji publicznej i ponownego wykorzystania informacji sektora publicznego; prawa autorskiego i praw pokrewnych.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?

Wdrażanie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją i e-Doręczeń – aktualizacja instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt
Zobacz więcej
Wszystko o przedawnieniu nienależnie pobranych świadczeń z pomocy społecznej oraz innych wydatków i opłat podlegających zwrotowi a także rodzaje odsetek od należności podlegających zwrotowi. Różnice pomiędzy przedawnieniem należności a przedawnieniem prawa do wydania decyzji dotyczącej zwrotu należności.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia