szkolenie online

Audytor dostępności cyfrowej i architektonicznej

ID szkolenia: 1669

Kategorie

Kadry i płace

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#dostępność, #dostępnośćarchitektoniczna, #dostępnośćcyfrowa, #Standard WCAG 2.1, #szkolenieonline, audyt
Opiekun szkolenia

Cel i korzyści

Co wyniesiesz z tego szkolenia?

  • Zdobycie wiedzy w jaki sposób przeprowadzić audyt dostępności cyfrowej i architektonicznej;
  • Zapoznanie się ze standardem WCAG w wersji 2.1.

Adresaci

• Wszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką;
• Koordynatorzy ds. dostępności;
• Audytorzy ds. dostępności

Program szkolenia

I. Standard WCAG 2.1
1. Co to jest dostępność cyfrowa?
2. Dlaczego dostępność cyfrowa podmiotów publicznych jest ważna?
3. Kto ustala standardy dostępności cyfrowej?
4. WCAG jako fundament dostępności
5. Dokumenty WCAG
6. Podział wytycznych WCAG
7. Standard WCAG 2.1 – charakterystyka
8. Od kiedy dostępność jest obowiązkowa?
9. Wymagania techniczne i organizacyjne dostępności cyfrowej stron internetowych według WCAG 2.1
a) Zasady dostępności
b) 78 kryteriów sukcesu
c) Poziomy kryteriów sukcesu – minimalny, zalecany, komfortowy
d) 17 nowych kryteriów sukcesu według WCAG 2.1
e) Kompatybilność wsteczna WCAG 2.1.
10. Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych a standard WCAG 2.1 – Wymagania dostępności cyfrowej według załącznika do ustawy
a) 4 zasady, 13 wytycznych, 49 kryteriów sukcesu
b) Postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność – co oznaczają dla podmiotu?
• Zasada 1: Postrzegalność – jak ją zrealizować?
• Zasada 2: Funkcjonalność
• Zasada 3: Zrozumiałość
• Zasada 4: Solidność
c) Kryteria sukcesu na poziomie minimalnym (A) i zalecanym (AA) – jak należy wdrożyć i w jakim zakresie?
II. Audyt dostępności cyfrowej – od czego zacząć?
1. Krok pierwszy: zdefiniowanie „dostępności cyfrowej”
2. Wybór metodologii
3. Próba badawcza – co przygotować?
III. Przeprowadzenie audytu dostępności cyfrowej
1. Poziomy dostępności
a) Poziom minimalny – Zgodność z ustawą (o dostępności cyfrowej)
b) Poziom pośredni – Zgodność z WCAG + dodatkowe wymogi ustawy
c) Poziom plus – Zgodność z WCAG + dodatkowe wymogi ustawy + inne wymagania
2. Sposoby badania
a) Narzędzia i testy automatyczne
b) Badania i testy eksperckie
c) Test z użyciem Listy Kontrolnej Gov
d) Testy z użytkownikami
e) Mieszane testy i metody badawcze
f) Proste testy – wady i zalety
3. Próba badawcza – co i jak należy zrobić?
a) Podstrony do badania – co należy wziąć pod uwagę przy wyborze?
b) Najistotniejsze podstrony i funkcje
c) Co jest a co nie jest objęte ustawą o dostępności cyfrowej – o wyjątkach dostępności słów kilka
4. Wykrywanie podstawowych błędów dostępności cyfrowej strony internetowej
a) Treści tekstowe
b) Obsługa klawiaturą
c) Alternatywa dla grafik,
d) Alternatywa dla multimediów
e) Łatwa orientacja i obsługa
f) Brak zaskakujących sytuacji
5. Narzędzia i programy audytowe
IV. Raport z audytu dostępności cyfrowej
1. W jaki sposób przygotować raport?
2. Metodologia przygotowania raportu
3. Części składowe raportu
4. Podział na część opisową i analityczną
5. Czego nie zamieszczać w raporcie?
V. Przeprowadzenie audytu dostępności architektonicznej i informacyjno – komunikacyjnej
1. Krok pierwszy: zdefiniowanie „dostępności architektonicznej i informacyjno – komunikacyjnej”
2. Wybór metodologii
3. Obszary do sprawdzenia
a) Parkingi, stanowiska postojowe dla samochodów
• Lokalizacja
• Nawierzchnia stanowisk postojowych
• Dostęp do stanowiska z poziomu chodnika
• Wymiary stanowisk postojowych przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
• Oznakowanie stanowisk postojowych
b) Wejście do budynku
• Domofon
• Wiatrołap
• Pochylnia
c) Czytelny przekaz informacji w budynku
d) System odnajdywania drogi
e) Plany tyflograficzne
f) Pętle indukcyjne
g) Symbole graficzne, piktogramy, informacje tekstowe i głosowe
h) Ścieżki dotykowe
i) Czytelna komunikacja pozioma w budynku
j) Korytarze
• Szerokość korytarzy
• Zasada zachowania jednej linii
• Umiejscowienie małej architektury
k) Wysokość ciągów komunikacyjnych
l) Projektowanie miejsc odpoczynku
m) Schody i spoczniki
n) Poręcze
o) Platformy pionowe i ukośne
p) Recepcje, sekretariaty
q) Sanitariaty i sposób ich urządzenia
r) Garderoby
s) Drzwi
t) Systemy oczyszczania obuwia
u) Okna
v) Oświetlenie
• Rodzaje oświetlenia
• Sposób doświetlenia
• Powierzchnie błyszczące a oświetlenie

VI. Raport z audytu dostępności architektonicznej i informacyjno – komunikacyjnej
1. W jaki sposób przygotować raport?
2. Metodologia przygotowania raportu
3. Części składowe raportu
4. Czego nie zamieszczać w raporcie?

Prowadzący

Czynny Koordynator ds. dostępności i audytor dostępności cyfrowej i architektonicznej, doradca merytoryczny w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego.
Założyciel i właściciel AMP Trainers’ HUB – Usługi szkoleniowe i archiwistyczne Adam Parysz. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych osobowych, zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych osobowych, opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych, obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

23 październik 2024 09:00

Data do:

23 październik 2024 14:30

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

459 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Inwentaryzacja roczna w jednostkach – zasady przeprowadzenia, ewidencji i rozliczenia

Zobacz więcej

Nieodpłatne przekazanie, sprzedaż lub likwidacja zbędnych zużytych lub uszkodzonych składników majątku, który stanowi wyposażenie jednostek sektora finansów publicznych po zmianie rozporządzenia rady ministrów oraz w nowym polskim ładzie

Zobacz więcej

Ewakuacja osób z niepełnosprawnością SZKOLENIE STACJONARNE

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia