szkolenie online

Zmiany w usługach zaufania, identyfikacji i podpisie elektronicznym rozporządzenie eIDAS i Ustawa z 5 września 2016 roku a obowiązki administracji publicznej

ID szkolenia: 2577

Kategorie

Archiwistyka

Region

Cała Polska, Online

Tagi

#online, #RES, #res edukacja, #resedukacja, #szkolenie, #szkolenie online, #szkolenieonline, #webinar, edukacja, eidas, identyfikacja, podpis elektroniczny, zaufabue
Uwaga!

Przy zgłoszeniu do 14. kwietnia cena to jedyne 329 zł/os!

Cel i korzyści

Co wyniesiesz z tego szkolenia?

• Zapoznanie się z podstawą prawną
• Zapoznanie się z rodzajami podpisu elektronicznego i prawidłowością ich składania na dokumencie
• Nabycie umiejętności prawidłowej weryfikacji podpisów złożonych na dokumencie
• Zdobycie wiedzy jak postępować gdy pojawia się informacja o podpisie nieprawidłowym, nieważnym oraz o braku możliwości weryfikacji

Adresaci

• Wszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką,
• Osoby podpisujące dokumenty.

Program szkolenia

I. Podstawa prawna
1. Założenia i zasady rozporządzenia eIDAS oraz Ustawy o Usługach Zaufania i Identyfikacji Elektronicznej z dnia 5 września 2016
• Cele i założenia regulacji europejskiej
• Zasady rozporządzenia eIDAS
• Zasada niedyskryminacji podpisów i pieczęci elektronicznych, elektronicznych znaczników czasu, usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz dokumentów elektronicznych
• Zasada równoważności kwalifikowanego podpisu elektronicznego z podpisem własnoręcznym
• Zasada domniemania integralności danych i autentyczności pochodzenia tych danych, z którymi powiązana jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna
• Zasada domniemania dokładności daty i czasu oraz integralności danych, jakie wskazuje kwalifikowany znacznik czasu • Zasada domniemania integralności danych, dokładności daty i czasu wskazanych przez kwalifikowaną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego
• Zasada wzajemnego uznawania kwalifikowanych podpisów, kwalifikowanych pieczęci i kwalifikowanych elektronicznych znaczników czasu
• Zasada certyfikacji kwalifikowanych urządzeń do składania podpisów i pieczęci elektronicznych
• Zasada wzajemnego transgranicznego uznawania notyfikowanych systemów identyfikacji elektronicznej
• Zasada dobrowolności notyfikacji systemów identyfikacji elektronicznej
• Zasada interoperacyjności systemów identyfikacji elektronicznej i usług zaufania
• Zasada swobodnego obrotu usług zaufania na rynku wewnętrznym
• Zasada swobodnego kreowania usług zaufania na rynkach krajowych
• Zasada neutralności technologicznej i otwartego podejścia do innowacji
• Zasada międzynarodowego uznawania usług zaufania
• Zasada równego dostępu do usług zaufania
• Zasada bezpieczeństwa transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym
• Zasada zaufania do poziomów bezpieczeństwa
• Zasada współpracy państw
• Zasada stosowania dobrych praktyk
• Zasada bezpieczeństwa i ciągłości transgranicznej opieki zdrowotnej
• Zasada zgodności z regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych
II. Usługi zaufania: podpisy i pieczęcie elektroniczne
1. Pojęcie e-usług i dojrzałości usług
2. Podpisy elektroniczne
3. Podpis elektroniczny
4. Zaawansowany podpis elektroniczny
5. Kwalifikowany podpis elektroniczny
6. Skutki prawne podpisów elektronicznych
7. Pieczęcie elektroniczne
8. Pieczęć elektroniczna
9. Zaawansowana pieczęć elektroniczna
10. Kwalifikowana pieczęć elektroniczna
11. Skutki prawne pieczęci elektronicznych
12. Kwalifikowane certyfikaty podpisów i pieczęci elektronicznych
13. Walidacja podpisów elektronicznych
14. Kwalifikowana usługa walidacji kwalifikowanych podpisów i pieczęci elektronicznych
15. Kwalifikowana usługa konserwacji kwalifikowanych podpisów i pieczęci elektronicznych
16. Elektroniczne znaczniki czasu
17. Elektroniczny znacznik czasu
18. Kwalifikowany elektroniczny znacznik czasu
19. Skutki prawne
20. Usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
21. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego
22. Skutek prawny usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
23. Uwierzytelnianie witryn internetowych
24. Dokumenty elektroniczne
25. Skutki prawne dokumentów elektronicznych
26. Podpisy i pieczęcie elektroniczne w usługach publicznych
27. Nadzór nad dostawcami usług zaufania
28. Organy nadzoru
29. Obowiązki organu nadzoru w ramach działań wspólnotowych
30. Obowiązki organu nadzoru w ramach działań krajowych
III. Podpisywanie dokumentów i weryfikacja poprawności podpisów
1. Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym
2. Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym w plikach formatu PDF
3. Podpisywanie wielu dokumentów
4. Weryfikacja podpisu – sposoby
5. Negatywna weryfikacja podpisu- sposób postepowania, skutki
6. Brak możliwości weryfikacji podpisu- sposób postępowania, skutki
7. Podpisywanie dokumentów na platformie
8. Weryfikacja dokumentów
9. Podpisywanie Podpisem Zaufanym
10. Weryfikacja Podpisu Zaufanego
11. Przedłużanie ważności i unieważnianie Podpisu Zaufanego

Prowadzący

Czynny Koordynator ds. dostępności i audytor dostępności cyfrowej i architektonicznej, doradca merytoryczny w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego.
Założyciel i właściciel AMP Trainers’ HUB – Usługi szkoleniowe i archiwistyczne Adam Parysz. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych osobowych, zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych osobowych, opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych, obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

11 maj 2023 09:00

Data do:

11 maj 2023 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

369 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Postępowanie z dokumentacją w jednostkach opieki zdrowotnej Organizacja archiwum w SP ZOZ

Zobacz więcej

Zorganizowanie i funkcjonowanie archiwum/składnicy akt w instytucji kultury

Zobacz więcej

Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia