szkolenie online

Podpis elektroniczny w pracy urzędu w praktyce

ID szkolenia: 3145

Kategorie

Kadry i płace

Region

Cała Polska

Tagi

#podpis elektroniczny, #podpis kwalifikowany, #Podpisywanie dokumentów, #weryfikacja poprawności podpisów
Opiekun szkolenia

Cel i korzyści

Co wyniesiesz z tego szkolenia?

Zapoznanie się z rodzajami podpisu elektronicznego i prawidłowością ich składania na dokumencie. Nabycie umiejętności prawidłowej weryfikacji podpisów złożonych na dokumencie. Zdobycie wiedzy jak postępować gdy pojawia się informacja o podpisie nieprawidłowym, nieważnym oraz o braku możliwości weryfikacji.

Adresaci

Pracownicy sekretariatów, kancelarii, referencji, osoby decyzyjne, pracownicy posługujący się podpisem elektronicznym lub pracujące w systemach EZD, SOD, EPUAP2, informatycy

Program szkolenia

I. Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne- podstawa prawna
1. Doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza;
2. Zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej;
3. Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany
4. Sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych;
5. Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
6. Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.

II. Podpisywanie dokumentów i weryfikacja poprawności podpisów
1. Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym
2. Podpisywanie dokumentów podpisem kwalifikowanym w plikach formatu PDF
3. Podpisywanie wielu dokumentów
4. Weryfikacja podpisu – sposoby
5. Negatywna weryfikacja podpisu- sposób postepowania, skutki
6. Brak możliwości weryfikacji podpisu- sposób postępowania, skutki
7. Podpisywanie dokumentów na platformie
8. Weryfikacja dokumentów
9. Podpisywanie Podpisem Zaufanym
10. Weryfikacja Podpisu Zaufanego
11. Przedłużanie ważności i unieważnianie Podpisu Zaufanego
12. Kwalifikowana pieczęć elektroniczna – zastosowanie

III. Przykłady zastosowania podpisu w praktyce

Prowadzący

Czynny Koordynator ds. dostępności i audytor dostępności cyfrowej i architektonicznej, doradca merytoryczny w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych os. (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych os., zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych os., opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych os., obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej., Ponadto wdraża platformę EPUAP2 wraz z jej konfiguracją, nadzoruje projekty archiwizacyjne oraz digitalizacyjne.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

29 kwiecień 2025 09:00

Data do:

29 kwiecień 2025 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

459 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Nieodpłatne przekazanie, sprzedaż lub likwidacja zbędnych zużytych lub uszkodzonych składników majątku, który stanowi wyposażenie jednostek sektora finansów publicznych po zmianie rozporządzenia rady ministrów oraz w nowym polskim ładzie

Zobacz więcej

Umowy cywilnoprawne – zasady wyliczania wynagrodzenia

Zobacz więcej

Budżet Obywatelski jako szczególna forma konsultacji

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia