Koordynator czynności kancelaryjnych

ID szkolenia: 798

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#archiwizacja, #archiwumwpigułce, #czynnościkancelaryjne, #szkolnieonline, #zasady nadzoru, archiwum, kontrola, koordynator
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 28. maja  Miejsce: ON-LINE Cena: 279 zł (+VAT)

,


Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl

Adresaci

 Szkolenie kierowane jest do KOORDYNATORÓW CZYNNOŚCI KANCELARYJNYCH (§ 2 ust. 2 rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych), osób tworzących dokumentacje na poszczególnych stanowiskach  oraz  osób sprawujących nadzór i kontrolę nad tworzeniem dokumentacji w tym m.in. kierowników jednostek i komórek organizacyjnych.

Cel

 Celem szkolenia jest zaznajomienie uczestników szkolenia z zasadami nadzoru oraz przeprowadzania kontroli na poszczególnych stanowiskach pracy w zakresie tworzenia dokumentacji aktowej w tym archiwalnej i niearchiwalnej (rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej

Program szkolenia

1. Podstawy prawne przeprowadzania wewnętrznej kontroli na poszczególnych stanowiskach w zakresie tworzenia dokumentacji aktowej, w tym archiwalnej i niearchiwalne w rozbiciu na:
1) Dokumentację tworzącą akta sprawy,
2) Dokumentację nie tworzącą akta sprawy.

2. Elementy przeprowadzania kontroli:
1) Upoważnienia kontrolującego,
2) Przysługujące kontrolującemu prawo przy przeprowadzaniu kontroli,
3) Wyniki kontroli,
4) Wystąpienia pokontrolne,
5) Czas przeprowadzenia kontroli.

3. Przygotowanie się do przeprowadzenia kontroli
1) Zapoznanie się z:
a) obowiązującymi przepisami kancelaryjno-archiwalnymi,
b) Regulaminem organizacyjnym w zakresie wykonywania czynności na poszczególnych stanowiskach pracy,
2) Opracowanie wzorów, w tym m.in.:
a) harmonogramu kontroli,
b) protokołu kontroli.

4. ZASADY PRZEPROWADZANIA KONTROLI NA POSZCZEGÓLNYCH STANOWISKACH PRACY
1) Kolejność czynności na kontrolowanym stanowisku pracy, sprawdzanie:
a) opisu teczek aktowych
b) spisów spraw,
c) chronologicznego ułożenia spraw oraz pism wewnątrz sprawy
d) znaku spraw,
e) kategorii dokumentacji,
f) paginacji.
g) spisów zdawczo-odbiorczych

5. Elementy kontroli poszczególnej dokumentacji, w tym m.in.:
1) Dokumentację tworzącą akta sprawy,
a) archiwalną (Kat. A lub B25), w tym. m.in.: Rejestry, zarządzenia, uchwały, upoważnienia, decyzje oświadczenia, sprawozdania, protokoły,
b) niearchiwalną Kat. B10, B5), w tym m.in. Rejestry, umowy, faktury, techniczną,
c) projektów unijnych (Kat. A, B10), w tym m.in.: sprawozdania, dokumentację
księgową, techniczną,
d) akt osobowych (Kat. B50 oraz B10) m.in.: teczki osobowe, Rejestry,
e) list płac oraz karty wynagrodzeń (Kat. B50 oraz B10).
2) Dokumentację nie tworzącą akta sprawy, w tym m.in.:
a) nie tworzącą akt sprawy (bez Kat.)
b) nie tworząca akt sprawy Kat. Bc.

Prowadzący

 Administratywista . Ekspert z zakresu legislacji wewnętrznych aktów normatywnych, w tym dla placówek oświatowych, członek Stowarzyszenia Archiwistów Polskich. Wykładowca akademicki, szkoleniowiec, specjalista w zakresie przepisów prawnych w zakresie tworzenia dokumentacji.

Wykształcenie administracyjno-prawne, psychologiczne. Posiadane Certyfikaty:  Administrator Bezpieczeństwa Informacji, audytor wiodący systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji zgodnych z normą ISO/IEC 27001.EUROPAN CONFERENCE ON ARCHIVES, Ochrony Informacji Niejawnej, Praktyka NLP,  uprawnienia I-go i II-go stopnia Kancelaria – Archiwizacja. Wykładowca akademicki, Kursantka Prawniczych Warsztatów Naukowych.

Specjalizuje się w wybranych dziedzinach prawa takich jak: archiwizowanie dokumentacji aktowej  i technicznej w wersji papierowej i elektronicznej na podstawie przepisów polskich i unijnych, ochrona danych osobowych (w rozbiciu na poszczególne podmioty), ochrona informacji niejawnej, kodeks postępowania administracyjnego (w tym odpowiedzialność majątkowa funkcjonariuszy publicznych, metryczki administracyjne), komunikacji interpersonalnej na stanowiskach sekretarek/asystentek, ponadto specjalizuje się w legislacji wewnętrznych aktów normatywnych jednostek organizacyjnych;

Tworzy akty normatywne dla jednostek organizacyjnych m.in. „Jednolite Rzeczowe Wykazy Akt”, „Instrukcję Kancelaryjną”, „Instrukcję organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego (składnicy akt”;

Teoretyk i praktyk z zakresu archiwizowania dokumentacji archiwalnej i niearchiwalnej, Członek Stowarzyszenia Archiwistów Polskich

Publikuje artykuły dotyczące prawa administracyjnego do  „Finanse – kariera” – „Zdaniem eksperta”, „Twoja firma”, „Euro bankier”, „e -Gospodarka”;

Posiada 20 – letni staż pracy w administracji samorządowej oraz kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń warsztatów dla jednostek samorządu terytorialnego, administracji państwowej i podmiotów gospodarczych na terenie całej Polski;

Wiedzę swoją pogłębia przez ciągłe dokształcanie się oraz czynny udział w licznych seminariach, konferencjach krajowych i międzynarodowych.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj  i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały ze szkolenia m.in. „Regulamin czynności kancelaryjnych”.

 SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

 

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

28 maj 2021 09:00

Data do:

28 maj 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

279 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Kurs Kancelaryjno – Archiwalny I stopnia

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia