
INSTRUKCJA KANCELARYJNA I ARCHIWUM ZAKŁADOWE
11 lipca_09:00 - 14:00
249złTermin: 11 lipca Miejsce: Online Cena: 249 zł (+VAT)
tel. 798 301 781
e-mail: kzajkowska@res.edu.pl
Korzyści ze szkolenia:
- Zapoznanie się z prawidłowym obiegiem dokumentów;
- Zdobycie wiedzy jak znakować sprawy;
- Zapoznanie się z klasyfikacją i kwalifikacją dokumentacji na podstawie JRWA;
- Zdobycie wiedzy w zakresie prawidłowego przekazywania akt
Grupa docelowa:
- Pracownicy kancelarii, sekretariatów;
- Pracownicy merytoryczni;
- Osoby decyzyjne.
I. Instrukcja kancelaryjna – zakres przedmiotowy
a) Określenie systemu kancelaryjnego oraz zdefiniowanie jednolitego rzeczowego wykazu akt
b) Ustalenie podziału czynności kancelaryjnych i obiegu dokumentacji
c) Zasady przyjmowania, otwierania i sprawdzania przesyłek
d) Obowiązki w zakresie przeglądania i przydzielania przesyłek
e) Zasady rejestrowania spraw i znakowania akt oraz zakładania i prowadzenia teczek aktowych
f) Formy załatwiania spraw
g) Zasady sporządzania odpisów i uwierzytelnionych kopii dokumentacji
h) Zasady podpisywania pism
i) Ustalenia dotyczące wysyłania pism
j) Zasady przechowywania dokumentacji w komórkach organizacyjnych
k) Zasady przekazywania akt spraw zakończonych do archiwum zakładowego/składnicy akt
l) Ustalenia dotyczące wykorzystania narzędzi informatycznych w czynnościach kancelaryjnych
m) Obowiązki w zakresie postępowania z dokumentacją w przypadku reorganizacji lub likwidacji jednostki lub jej komórki organizacyjnej.
II. Archiwizowanie dokumentacji aktowej – etapy prac archiwizacyjnych:
a) Studia wstępne;
b) Rozpoznanie przynależności zespołowej;
c) Segregacja i systematyzacja;
d) weryfikacja kategorii archiwalnych,
e) brakowanie przeterminowanej dokumentacji archiwalnej,
f) archiwizowanie materiałów archiwalnych,
g) archiwizowanie dokumentacji niearchiwalnej,
h) uzupełnienie opisów dokumentacji pozostającej w archiwum zakładowym,
i) nadawanie układu dokumentacji w zespole,
j) inwentaryzacja,
k) znakowanie dokumentacji (nadawanie sygnatury archiwalnej),
l) opracowanie krótkiego rysu historycznego jednostki organizacyjnej.
Ćwiczenia:
a) Wypełnianie spisu spraw;
b) Opisywanie teczek aktowych;
c) Uzupełnianie opisów
d) Sporządzanie spisów zdawczo-odbiorczych (w tym dokumentacji technicznej, informatycznych nośników danych);
e) Prowadzenie wykazu spisów zdawczo-odbiorczych;
f) Wypełnianie karty udostępnienia akt/rejestru udostępnień;
g) Sporządzanie spisów dokumentacji niearchiwalnej przeznaczonej do brakowania;
h) Przygotowanie protokołu zaginięcia/uszkodzenia/zniszczenia akt;
i) Przygotowanie protokołu wycofania dokumentacji ze stanu archiwum;
j) Sporządzanie protokołu oceny dokumentacji niearchiwalnej;
k) Sporządzanie spisu materiałów archiwalnych przeznaczonych do przekazania do archiwum państwowego;
l) Sprawozdanie z działalności archiwum;
Absolwentka studiów magisterskich na UMCS w Lublinie, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim
oraz kursów kancelaryjno-archiwalnych i szkoleń metodycznych, organizowanych przez Krajowe Centrum Edukacji Archiwalnej SAP i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Praktyk, na co dzień współpracuje z archiwami państwowymi, dzięki czemu wiedza przekazywana podczas szkoleń jest zawsze aktualna i zgodna z
najnowszymi przepisami. Od wielu lat tworzy i wdraża przepisy kancelaryjne, a także prowadzi szkolenia, warsztaty, konsultacje i prace archiwizacyjne na terenie całego kraju, dzięki czemu szkolenia charakteryzują się wysokim stopniem wiedzy praktycznej. Pracuje na zlecenie jednostek administracji rządowej i samorządowej,porządkując zasób archiwalny ministerstw, urzędów centralnych, samorządowych jednostek administracyjnych i firm prywatnych oraz organizując i prowadząc ich archiwa zakładowe i składnice akt. Współpracowała m.in. z Krajową Radą
Radiofonii i Telewizji, Krajowym Instytutem Polityki Przestrzennej i Mieszkalnictwa, Naczelną i Okręgową Radą Adwokacką w Warszawie, PAN, Ministerstwem Środowiska, Ministerstwem Sportu, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Generalną i Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska, WFOŚiGW, Lasami Państwowymi, Polską Grupą Energetyczną, Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi, Polskim LNG, Przemysłowym Instytutem Automatyki i Pomiarów, Głównym Urzędem Miar, teatrami, instytucjami i ośrodkami kultury, biurami festiwalowymi, placówkami oświatowymi i medycznymi, ośrodkami naukowo-badawczymi. Specjalizuje się w archiwizacji dokumentów, obiegu i zarządzaniu dokumentacją w jednostce, prowadzeniu archiwów zakładowych i składnic akt oraz tworzeniu i wdrażaniu przepisów kancelaryjno -archiwalnych.
Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
- W oparciu o platformę szkoleniową;
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo!