Granice udostępniania informacji publicznej w praktyce ARIMR z uwzględnieniem regulacji ustawy ustawę o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego

ID szkolenia: 890

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 21. maja  Miejsce: online Cena: 339 zł (+VAT)


Sylwia Głowacka
tel. 504 268 795
e-mail:sburak@res.edu.pl

Opis szkolenia

Korzyści i cel szkolenia: celem szkolenia jest zapoznanie lub przypomnienie zagadnień związanych z udostępnianiem informacji publicznej. Uczestnik szkolenia będzie potrafił zdefiniować co jest informacją publiczną  ( prostą i złożoną), nabędzie wiedzę jak prawidłowo ( bez naruszania prawa do prywatności itp). Udostępniać informacje publiczną, jak poddać informację publiczną procedurze anonimizacji

Adresaci

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa

Program szkolenia

1. Podstawy wiedzy związane z dostępem do informacji publicznej – Konstytucja, ustawy samorządowe, ustawa o dostępie do informacji publicznej, kodeks postępowania administracyjnego, ustawa prawo o o funkcjonowaniu sądów powszechnych, regulamin funkcjonowania sądów powszechnych, ustawa o pracownikach sądów i prokuratury.

2. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy, definicje informacji publicznej, sprawy publicznej, tajemnicy przedsiębiorcy i przedsiębiorstwa, prawa do prywatności osoby fizycznej.

3. Prawo do informacji publicznej w praktyce czyli co jest a co nie jest informacją publiczną
• Majątki osób nieskładających oświadczeń – czy są jawne? Czy obywatele mają prawo do informacji ze sfery prywatnej dotyczącej pracy, zatrudnienia itp.
• Funkcjonariusze publicznie i osoby pełniące funkcje publiczne – do jakich informacji o nich ma prawo obywatel
• Pracownicy urzędów – czy są funkcjonariuszami publicznymi i jakie to rodzi dla nich konsekwencje?
• Najnowsze nowelizacja Kodeksu postępowania administracyjnego w świetle dostępu do informacji o pracownikach
• Naruszenia dóbr osobistych w kontekście informacji publicznej

4. Praktyczne zagadnienia dotyczące informacji publicznej
• Czym jest informacja publiczna a czym informacja przetworzona?
• Co nie jest informacją publiczną w urzędzie?
• Czy maile, wnioski, dokumentacja technologiczna są informacją publiczną?
• Dane osobowe a informacja publiczna – jakie dane nie mogą być udostępniane?
• Dane wrażliwe, tajemnica lekarska inne tajemnice prawnie chronione a dostęp do informacji publicznej.
• W jakim terminie należy udzielić odpowiedzi dotyczącej informacji publicznej?
• Kiedy można odmówić udzielenia informacji publicznej – jaki powołać podstawy prawne w przypadku działalności urzędu
• Pytanie o informację publiczną zadane mailem, faxem lub telefonicznie – odpowiadać czy nie?
• Co grozi za nieudzielenie informacji publicznej czyli „czy taki diabeł straszny jak go malują?”
• jakich informacji udziela się w kancelarii ii na merytorycznych stanowiskach pracy,
• jak odróżnić informację od pytań dotyczących porady prawnej,
• sposoby udzielania informacji , komu i kiedy można takiej informacji udzielić.
• jakich informacji i komu oraz kiedy można udzielić przez telefon, o co należy się spytać telefonującego przed udzieleniem informacji,

5.Uprawnienia prasy w ramach prawa do informacji publicznej.

6. Zasady kardynalne dostępu do informacji publicznych.
• Pierwszeństwo regulacji szczególnych
• korelacja k.p.a. do postępowania regulowanego ustawą o dostępie do informacji publicznej
• formy wniosków
• brak podpisu wnioskodawcy, brak danych osobowych wnioskodawcy
• terminy
• BIP- nowa znacząca rola Biuletynu, wymagania prawne, wymagania praktyki, zakres informacji, oznaczenie informacji, strona internetowa BIP,
• centralne repozytorium – rola, zasady udostępniania informacji publicznej szczególnie ważnej, zasady tworzenia i prowadzenia centralnego repozytorium, forma wniosku,
• udostępnianie informacji na wniosek, wniosek o ponowne wykorzystanie informacji forma,termin i sposób udostępnienia informacji, odmowa udostępnienia informacji publicznej i informacji w celu ponownego jej wykorzystania, opłaty i opłaty za udostępnienie informacji publicznej do ponownego wykorzystania,nowy termin wprowadzony przepisami ustawy dla rozpatrzenia wniosku o ponowne udostępnienie informacji
• Sądowa kontrola w procesie udostępniania informacji publicznej
• wstęp na posiedzenia organów kolegialnych organów władzy publicznej- wstęp na posiedzenie organów samorządu gminnego.
• bezpłatność a bezkosztowość dostępu do informacji publicznej
• prawo do kopii informacji albo wydruku, lub przesłania/przeniesienia na nośnik – prawo żądania uwierzytelnienia kopii?
• przetworzenie a anonimizacja

7. Ograniczenia w dostępie do informacji publicznej. Zasady udostępniania informacji objętych tajemnicą.
8. Dane osobowe a informacja publiczna, naruszenie dóbr osobistych w kontekście udostępniania informacji publicznej
9. Postępowanie o udostępnienie danych publicznych a kpa- odmowa udostępnienia informacji publicznej ( tajemnica ustawowo chroniona (art. 5), brak przesłanki szczególnej istotności przetworzenia dla interesu publicznego (art. 3 ust. 1 pkt. 1), umorzenie postępowania (art. 14) umorzenie postępowania- odwołania, stosowanie środków nadzwyczajnych.
10.Bezczynność podmiotu zobowiązanego do udzielenia informacji publicznej- przykłady i konsekwencje.
11. Sankcje za nieudostępnienie informacji publicznej.
12. Zasady i warunki ponownego wykorzystania informacji publicznej.

Prowadzący

Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego -prawo, absolwentka aplikacji administracyjnej, prawniczka specjalizująca się w procedurze administracyjnej, ochronie danych osobowych, dostępie do informacji publicznej, egzekucji administracyjnej, audytor wewnętrzny, inspektor ochrony danych osobowych, pracownik administracji samorządowej, specjalista ochrony danych osobowych w koncernie farmaceutycznym, współpracownik organizacji pozarządowych pracujących na rzecz osób atypowych, autorka licznych artykułów i książek z zakresu ochrony danych osobowych oraz egzekucji administracyjnej, czynny trener szkolący od 22 lat pracowników administracji i biznesu.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

21 maj 2021 09:00

Data do:

21 maj 2021 15:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

339 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Audit wewnętrzny systemu HACCP w placówce żywienia zbiorowego

Zobacz więcej

Dotacje ze środków publicznych – udzielanie, wykorzystywanie, rozliczanie i kontrola wykorzystania

Zobacz więcej

DIETETYKA DLA OSÓB PRACUJĄCYCH W ZAKŁADACH ŻYWIENIA ZBIOROWEGO Z ELEMENTAMI SYSTEMU HACCP

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia