
- To wydarzenie minęło.
3 dniowy- Kurs Kancelaryjno-Archiwalny I stopnia- szkolenie online
13 czerwca_09:00 - 15 czerwca_15:00
729zł(+VAT)Termin: 13-15. czerwca 2022 Miejsce: Szkolenie on-line Cena: 729 zł (+VAT)
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl
Pracownicy jednostek samorządowych, instytucji państwowych, osoby zarządzające dokumentacją, osoby pracujące w archiwach zakładowych, kancelariach, sekretariatach, pracownicy składnicy akt oraz osoby zainteresowane pracą na stanowiskach archiwisty zakładowego lub referenta kancelaryjnego.
DZIEŃ I – Archiwum zakładowe
1. Podstawowe akty prawne dotyczące zarządzania dokumentacją
a. Ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z 14 lipca 1983r.
• Objaśnienie najważniejszych założeń Ustawy
• Obowiązujące przepisy
b. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 18. Stycznia 2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt, instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
• Normatywy kancelaryjno-archiwalne w teorii – wstęp
• Wyjaśnienie roli normatywów kancelaryjno-archiwalnych w Jednostce
c. Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
• Definicja klasyfikowania oraz kwalifikowania
• Kategorie archiwalne
• Materiały archiwalne (kat. A)
• Dokumentacja niearchiwalna (kat. B, BE, Bc)
• Okresy przechowywania dokumentacji
2. Administracja archiwalna w Polsce
• Państwowa sieć archiwalna
• Archiwa zakładowe, a składnice akt
• Kontrola archiwalna w Jednostce (ogólne warunki, procedury, przebieg, zakończenie kontroli)
3. Instrukcja kancelaryjna i jednolity rzeczowy wykaz akt
a. Instrukcja Kancelaryjna
• Systemy kancelaryjne
• Budowa instrukcji kancelaryjnej (teczki rzeczowe, teczki spraw, znak sprawy)
• Instrukcja kancelaryjna, a archiwum zakładowe – obowiązki referentów, a obowiązki archiwisty zakładowego.
b. Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt
• Rola JRWA w Jednostce
• Akta typowe oraz specyficzne
• Wyjaśnienie systemu klasyfikacji dziesiętnej
4. Instrukcja w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
• Lokal archiwum zakładowego (umiejscowienie, wyposażenie, warunki, wymogi)
• Rzeczywiste problemy dotyczące pracy w archiwach/składnicach
• Dodatkowe obowiązki Archiwisty
5. Zadania archiwum zakładowego
a. Przejmowanie akt z komórek organizacyjnych (zasady przejmowania, odpowiedzialność archiwisty)
• Opis teczki aktowej,
• spis zdawczo-odbiorczy, wykaz spisów
• sygnatura archiwalna
b. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
• Szczegółowa analiza każdego z etapów procesu brakowania dokumentacji niearchiwalnej
• Komisja brakująca i jej wpływ na cały proces.
• Przygotowywanie spisów oraz sporządzanie wniosków
• Ekspertyza oraz zmiana kwalifikacji
c. Przekazywanie materiałów archiwalnych do Archiwum Państwowego:
• Szczegółowa analiza każdego z etapów procesu przekazania
• Przygotowanie dokumentacji – mała konserwacja, paginacja
• Przygotowywanie spisów oraz sporządzanie wniosków
d. Udostępnianie dokumentacji
e. Zabezpieczenie danych – pseudonimizacja oraz anonimizacja
f. Skontrum oraz sprawozdanie
6. Porządkowanie dokumentacji
a. Podstawowe pojęcia oraz zasady
b. Proces porządkowania dokumentacji do momentu brakowania/przekazania
7. Zakończenie
DZIEŃ II: WARSZTATY ARCHIWISTYCZNE: PORZĄDKOWANIE, ARCHIWIZOWANIE I EWIDENCJONOWANIE DOKUMENTACJI
1. Porządkowanie i archiwizowanie dokumentacji:
a) Akt posiadających oznaczenia kancelaryjne
b) Akt nie posiadających żadnych oznaczeń kancelaryjnych
2. Segregacja dokumentacji, uzupełnianie opisów teczek oraz środków ewidencji, nadawanie sygnatur
3. Porządkowanie materiałów archiwalnych i ich przygotowanie do przekazania
4. Porządkowanie dokumentacji niearchiwalnej i jej przygotowanie do brakowania
5. Aktualizacja ewidencji archiwum zakładowego.
6.. Podsumowanie.
EGZAMIN
Trener, archiwista, zewnętrzny audytor dostępności cyfrowej oraz architektonicznej, Inspektor Ochrony Danych, strateg – specjalista do spraw wywiadu oraz kontrwywiadu gospodarczego, a także kreowania wizji rozwoju przedsiębiorstw, tworzenia strategii rozwoju oraz tworzenia i wdrażania planów operacyjnych. Służbowo zastępca Dyrektora Generalnego AMP Trainers’ Hub, a także dyrektor zarządzający w firmach sektora prywatnego MŚP.
Na sali szkoleniowej spędził ponad 1900 godzin przeszkalając tym samym ponad 1300 osób – w tym m.in. Pracowników ARiMR, IPN, GDDKiA z zakresu obiegu i archiwizacji dokumentacji, prawa archiwalnego i administracyjnego, redagowania normatywów kancelaryjno-archiwalnych oraz poprawnego redagowania pism urzędowych.
Możliwość zapisania się na cały 3 – dniowy kurs, bądź dany dzień tematyczny.
Cena za cały kurs – 729 zł
Cena za I dzień – 270 złPrzy zgłoszeniu do 23. maja cena za cały kurs to 699 zł/os.!!!
Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
W oparciu o platformę szkoleniową;
Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.