KPA po zmianach szkolenie on-line

ID szkolenia: 450

Kategorie

Region

Nie określono

Tagi

#elektornizacja postępowań, #kodeks postępowania administracyjnego, #KPA #KPA po zmianach, #res edukacja, #szkolenie online
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 19 października  Miejsce: online  Cena: 299 zł (+VAT)


Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl

Cele szkolenia

Cele szkolenia:

  • uzyskanie niezbędnej podstawy teoretycznej oraz wiedzy praktycznej pomagających w prawidłowym i bezpiecznym stosowaniu w bieżącej pracy przepisów k.p.a.
  • przedstawienie sposobów radzenia sobie z przewidywanymi problemami praktycznymi, które będą powstawały w trakcie prowadzenia postępowań administracyjnych według znowelizowanych przepisów k.p.a.
  • omówienie stosowania k.p.a. w postępowaniach w tym zagadnień kontrowersyjnych dla praktyki i orzecznictwa, w szczególności:

– form wszczęcia postępowania administracyjnego,

– konstrukcji procesowej strony,

– wad podania,

– fikcji doręczeń,

– umorzenia postępowania,

– ustalania właściwości organów,

– obowiązywania decyzji administracyjnej w czasie i jej natychmiastowej wykonalności,

– wpływu stanowiska organu odwoławczego na kolejne

– rozstrzygnięcia w tej samej sprawie,

– weryfikacji decyzji ostatecznych i jej czasowych następstw,

– relacji KPA do ustaw sektorowych.

 

Adresaci

Adresaci szkolenia:

  • Pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, osoby decyzyjne, wszyscy zainteresowani tematyką KPA.

Program szkolenia

 

  1. KPA: elektronizacja postępowań
  2. Postępowanie elektroniczne;
  3. Pełnomocnictwo elektroniczne;
  4. Doręczenia elektroniczne;
  5. Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany?;
  6. Czy możemy stosować Podpis potwierdzony Profilem Zaufanym?;
  7. Sporządzanie skanów dokumentów i nadawanie im mocy oryginału- na jakich zasadach?;
  8. Dokumenty sporządzane elektronicznie;
  9. Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
  10. Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.
  11. Nowości w zasadach ogólnych postępowań
  1. „Nowe” zasady ogólne postępowania administracyjnego;
  2. Nowe „elastyczne” ujęcie zasady dwuinstancyjności;
  3. Nowa definicja decyzji prawomocnej.

 

  • KPA- zasady prowadzenia postępowań. Postępowanie administracyjne na gruncie KPA
  1. Warunki konieczne dla wszczęcia postępowania administracyjnego;
  2. Obowiązek informacyjny w postępowaniach;
  3. Nowe możliwości skutecznego doręczenia;
  4. RODO a postępowania administracyjne;
  5. Wyłączenie pracownika i organu;
  6. Przyjazna dla strony interpretacja przepisów prawa – praktyczne zastosowanie art. 7a,
  7. Obowiązek analogicznych rozstrzygnięć organów administracji w analogicznych stanach faktycznych sprawy,
  8. Współdziałanie organów przy rozpoznawaniu spraw – jakich organów dotyczy i na czym polega?
  9. Obowiązek polubownego załatwiania spraw,
  10. Rozstrzyganie wątpliwości na rzecz stron postępowania a przepisy szczególne,
  11. Problemy z zastosowaniem art. 79a kpa w postępowaniach administracyjnych,
  12. Instytucja doręczenia w teorii i w praktyce.
  13. Wezwanie do usunięcia braków formalnych zasady wynikające z k.p.a. a utrwalona linia orzecznicza.
  14. Elementy decyzji administracyjnej. Rodzaje rozstrzygnięć w postępowaniu administracyjnym.
  15. Postępowanie uproszczone. Milczące załatwienie sprawy – przesłanki, zasady prowadzenia postępowania, rodzaje rozstrzygnięć, tryby zaskarżenia.
  16. Zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania i jego skutki. Stanowisko sądów administracyjnych.
  17. Postępowanie organu odwoławczego po wniesieniu przez stronę odwołania i konsekwencje dla organów prowadzących postępowanie.
  18. Zastosowanie art. 136 k.p.a. w kontekście znowelizowanego brzmienia art. 138 k.p.a.
  19. Administracyjne kary pieniężne – przesłanki nałożenia kary, miarkowanie kary, zasady stosowania ulg przy nałożeniu kary, odstąpienie od nałożenia kary, przedawnienie. Stanowisko doktryny i judykatury
  20. Europejska współpraca administracyjna – ocena nowelizacji.
  21. Przewlekłość postępowania a bezczynność organu administracji publicznej właściwego do załatwienia sprawy. Konsekwencje przewlekłego prowadzenia postępowania oraz bezczynności organu;
  22. Mediacja –instytucja w Kodeksie Rozdział 5a – problemy praktyczne;

    IV.Decyzja administracyjna
  1. Konstrukcja prawna i skutki prawne jej wydania;
  2. Forma decyzji;
  3. Elementy decyzji administracyjnej (osnowa i uzasadnienie);
  4. Konstrukcja osnowy (rozstrzygnięcia) decyzji;
  5. Konstrukcja uzasadnienia decyzji;
  6. Pouczenia w decyzji (w tym o wysokości opłaty albo wpisu od skargi do sądu);
  7. Rygor natychmiastowej wykonalności;
  8. Najczęstsze błędy i problemy praktyczne w konstruowaniu decyzji;
  9. Koszty postępowania.

Prowadzący

Dyplomowany
Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Inspektor Ochrony Danych Osobowych w PNBU „BT” Teresa
Buzińska , Gminie Lądek oraz Zarządzie Oświaty w Pruszczu Pomorskim Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń 5 462 h
dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 7 189 przeszkolonych uczestników z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego , administracyjnego , ochrony danych osobowych , informacji publicznej, BIP oraz zarządzania dokumentem i podpisem
elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych .Udokumentowane przeprowadzenie ponad 6 00 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, U rząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów , Komenda Główna , Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmeria Wojskowa, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal , ArchiDoc S.A , Sąd Okręgow y w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland , Wojewódzki Urz ąd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki . Współpracuje m.in. z Fundacj ą Rozwoju Demokracji Lokalnej : Ośrodki w Warszawie, Łodzi, Lublinie,
Rzeszowie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Zielonej Górze Opolu i Białymstoku , ADEPT S.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, PNBU „BT” Teresa Buzińska , COGNITIO S.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu do 05 października cena szkolenia to 269 zł/os!

 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

19 październik 2020 09:00

Data do:

19 październik 2020 14:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

299 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Audit wewnętrzny systemu HACCP w placówce żywienia zbiorowego

Zobacz więcej

Aplikacja mLegitymacja – zastosowanie i zasady działania

Zobacz więcej

Zmiany w pomocy PFRON na zatrudnianie osób z niepełnosprawnością w 2024 r. orzecznictwo o niepełnosprawności, dofinansowania do wynagrodzeń, wpłaty na PFRON, refundacje kosztów zatrudnienia

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia