Zarządzanie zespołem w Administracji Publicznej
Region
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 02. lipca 2021 Cena: 349zł (+VAT)
Katarzyna Wardzińska
tel. 792 210 125
e-mail: kwardzinska@res.edu.pl
Cel szkolenia
•Zdobycie przez uczestników wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania zespołem, ze szczególnym uwzględnieniem własnych zasobów oraz aspektów budowania relacji z pracownikami;
•Pozyskanie wiedzy na temat relacji między potrzebami człowieka, a wzorcami motywowania w pracy;
•Poprawa umiejętności komunikacyjnych związanych z codziennymi, operacyjnymi zadaniami menedżera;
•Zyskanie umiejętności współpracy z ludźmi opartej o ich realne możliwości i zdolność brania na siebie odpowiedzialności za podejmowane zobowiązania;
•Poznanie siły działania pozaekonomicznych sposobów motywowania; pokazanie uczestnikom w jaki sposób mogą wykorzystywać codzienne sytuacje zawodowe do budowania autorytetu.
Adresaci
Kadra zarządzająca, kierownicy zespołów, naczelnicy, specjalistów HR, menedżerowie w Administracji Publicznej
Program szkolenia
1. AUTOPREZENTACJA UCZESTNIKÓW- WYMIANA DOŚWIADCZEŃ W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA.
2.IDENTYFIKACJA OCZEKIWAŃ I DOŚWIADCZEŃ UCZESTNIKÓW.
3.PRZEDSTAWIENIE GŁÓWNYCH CELÓW I AGENDY SZKOLENIA.
4.ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM I KOMUNIKACJĄ.
- Czym jest komunikacja w organizacji?
- Usprawnienia komunikacji przy przydzielaniu zadań
- Charakterystyka menedżera i określenie własnych predyspozycji kierowniczych uczestników.
- Skuteczna komunikacja z podwładnymi
- Kompetencje i wyzwania skutecznego menedżera w XXI wieku.
- Komunikowanie się lidera z zespołem.
- Przegląd błędów komunikacyjnych w organizacji.
5.KOMUNIKACJA JAKO NARZĘDZIE DO OSIĄGANIA CELU ZESPOŁU.
- Odpowiedzialność kierownika za budowanie relacji i atmosfery w pracy zespołu
- Zasady udzielania informacji zwrotnej.
- Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
- Aktywne słuchanie.
- Komunikacja jawna i ukryta.
- Błędy komunikacyjne w organizacji
6.KLUCZOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z BUDOWANIEM ZESPOŁU.
- Czym jest prawdziwy zespół?
- Warunki istnienia zespołu
- Cechy efektywnego zespołu
- Cele zespołu
- Funkcje kierowania zespołem
- Zespołowe podejmowanie decyzji
- Analiza transakcyjna – zasady komunikacji
- Komunikacja jako narzędzie osiągania celów – wyznaczanie celów i ich egzekwowanie.
- Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych.
- Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego.
- Pozytywne podejście do współpracy.
7.FAZY ROZWOJU ZESPOŁU.
- Role zespołowe.
- Faza orientacji i zależności.
- Faza konfliktu i buntu.
- Faza spójności i współpracy w grupie.
- Faza celowej i świadomej aktywności grupy.
- Faza końcowa.
8.JAK ZBUDOWAĆ EFEKTYWNY ZESPÓŁ? – CZYLI KOMPENDIUM WIEDZY DLA KIEROWNIKA.
- Korzystne i kłopotliwe role w grupie.
- Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu.
- Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole.
- Działania, które podnoszą skuteczność zespołu.
- Relacje między członkami zespołu.
- Czynniki decydujące o sukcesie zespołu?
9.USTALANIE CELU I PRIORYTETÓW.
- Model osiągania celów – wizja, test, elastyczność.
- Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda – czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań.
- Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – lista rzeczy, których nie należy robić.
- Motywowanie zespołu do osiągania celów
10.DELEGOWANIE I EGZEKWOWANIE ZADAŃ W OBRĘBIE ZESPOŁU.
- Kluczowe zasady wyznaczania celów.
- Diagram podziału odpowiedzialności.
- Monitorowanie i kontrola pracy zespołu.
11.SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE.
- Etapy i zasady prowadzenia spotkań zespołu z wykorzystaniem jego potencjału.
- Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
- Opanowanie sztuki przekonywania – jak radzić sobie z nieczystymi chwytami w rozmowie?
- Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
12.TECHNIKI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM.
- Zły i dobry stres – ćwiczenia i mikro wykład o roli stresu w sytuacjach wyzwań zawodowych.
13.SAVOIR-VIVRE W PRAKTYCE URZĘDNICZEJ.
- Pierwsze wrażenie, a budowanie własnego wizerunku i wizerunku urzędu.
- Sposoby powitań i pożegnań w organizacji (podejście formalne i nieformalne).
- Kody strojów, budowanie wizerunku kompetentnego reprezentanta urzędu.
14.PODSUMOWANIE- PLAN ZMIANY OSOBISTEJ
Prowadzący
Trener biznesu, Wykładowca, Coach, Doradca HR, Menedżer. Autor ponad 100 artykułów o tematyce biznesowej (zarządzanie, motywowanie, sprzedaż, kierowanie zmianą i konfliktem, motywowanie, planowanie i organizacja czasu). Absolwent podyplomowych studiów MBA ZZL w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, podyplomowych menedżerskich studiów polsko-niemieckich Nowoczesne Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Centrum Doskonalenia Zarządzania we Wrocławiu, podyplomowych studiów Zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, podyplomowych studiów Komunikacja i Promocja w Biznesie w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz absolwent Politechniki Warszawskiej w Warszawie.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o platformę szkoleniową
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo
RES Edukacja s.c. zapewnia Trenera, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
ZARZĄDZANIE ZASOBEM MIESZKANIOWYM GMINY na podstawie przepisów ustawy oraz aktów prawa miejscowego.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia