szkolenie online

Wprowadzenie systemu bezdziennikowego w podmiocie

ID szkolenia: 3704

Kategorie

Archiwistyka

Region

Cała Polska

Tagi

#archiwumzakładowe, #Czynności kancelaryjne, #JRWA, #koordynator czynności kancelaryjnych, #obiegdokumentacji, #procedura wycofania dokumentacji z archiwum, #składnicaakt, #system kancelrtyjny, #szkolenieonline, archiwista, archiwum, brakowanie
Opiekun szkolenia

Cel i korzyści

Cel szkolenia: Zapoznanie uczestników szkolenia z obiegiem dokumentacji w podmiocie stosującym system bezdziennikowy ze szczególnym uwzględnieniem zadań realizowanych przez poszczególne komórki. W trakcie szkolenia nastąpi również omówienie najczęstszych problemów związanych z wprowadzeniem systemu oraz sposoby jak z nimi sobie radzić.

Grupa docelowa: Osoby na stanowiskach decyzyjnych, kierownicy, pracownicy punktów kancelaryjnych, sekretariatów, referenci w komórkach merytorycznych i pozostali pracownicy uczestniczący w obiegu dokumentacji w podmiocie.

Program szkolenia

I. Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacja w podmiocie oraz wprowadzania normatywów kancelaryjno- archiwalnych
1) Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach wraz z nowelizacją z dn. 20 marca 2015 roku
2) Przepisy wykonawcze:
a) Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej
b) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych z dnia 18 stycznia 2011 r.
II. Instrukcja Kancelaryjna a system bezdziennikowy w podmiocie
1. Wybór systemu kancelaryjnego- zalety i wady
2. Opracowanie normatywów kancelaryjno-archiwalnych
3. Spis spraw oraz Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt- najważniejsze części składowe nowego systemu (Jak opracować prawidłowy JRWA)
4. Nowe zadania Kancelarii/ Sekretariatu
5. Nadawanie znaku sprawy
6. Podstawowe punkty zatrzymania pisma, obieg pisma w systemie bezdziennikowym, zagadnienie skanowania (opcjonalnie)
7. Prawidłowe zakładanie i prowadzenie teczek aktowych w komórkach organizacyjnych
8. Teczka rzeczowa i podteczka, spis spraw- na co należy zwrócić uwagę
9. Postępowanie z pismami otrzymanymi do wiadomości
10. Postępowanie z dokumentacją elektroniczną
11. Przekazywanie akt do archiwum zakładowego: porządkowanie wewnętrzne jednostek aktowych, opisywanie teczek, sporządzanie ewidencji
12. Proces zatwierdzenia/ zaopiniowania normatywów jednostki w Archiwum Państwowym
III. Instrukcja archiwalna- jak prawidłowo zorganizować archiwum w Podmiocie
1. Organizacja i zadania archiwum zakładowego/składnicy akt
2. Lokal archiwum zakładowego/składnicy akt
3. Przejmowanie dokumentacji do archiwum zakładowego/składnicy akt
4. Przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji (spis zdawczo-odbiorczy, wykaz spisów)
5. Przeprowadzanie skontrum dokumentacji w archiwum zakładowym oraz porządkowanie dokumentacji w archiwum zakładowym
6. Przekwalifikowanie dokumentacji zastanej w podmiocie
7. Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym/składnicy akt
8. Wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego/składnicy akt
9. Nowe zasady przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
10. Sprawozdawczość archiwum zakładowego
11. Postępowanie z dokumentacją w przypadku reorganizacji lub likwidacji jednostki
IV. Wprowadzenie nowego systemu kancelaryjnego- problematyka
1. Efektywne sposoby wprowadzania systemu bezdziennikowego
2. Typowe problemy: niechęć pracowników, unikanie stosowania spisu spraw, JRWA oraz Instrukcji Kancelaryjnej, system -mieszany
V. Dyskusja.

Prowadzący

Dyplomowana Archiwistka, absolwentka Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia o specjalizacji archiwalnej z 19- letnim doświadczeniem w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Urzędniczka, Archiwista, certyfikowana specjalistka procedur administracyjnych i normatywów kancelaryjno – archiwalnych.
Od 2020 r związana z branżą szkoleniową. Prowadziła szkolenia poświęcone archiwizacji dokumentów. Realizuje szkolenia dla JST w zakresie procedur postępowania z dokumentacją w świetle obowiązujących przepisów prawnych, a także służby przygotowawczej dla urzędników.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

10 luty 2025 09:00

Data do:

10 luty 2025 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

459 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Obowiązki archiwisty zakładowego jako procedury realizowane w archiwach zakładowych i składnicach akt

Zobacz więcej

„Biuletyn Informacji Publicznej”

Zobacz więcej

Wdrażanie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją i e-Doręczeń – aktualizacja instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia