USTAWA O JAWNOŚCI ŻYCIA PUBLICZNEGO – REWOLUCJA NA MIARĘ RODO? NOWE OBOWIĄZKI, PROCEDURY I REJESTRY

ID szkolenia: 687

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#jawność życia publicznego, #obowiązki, #res edukacja, #rewolucja, #rewolucja na miarę RODO, #szkolenie online, procedury
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 08 kwietnia  Cena: 259zł (+VAT)


Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl

 

 

[/su_tab]

Program szkolenia

  1. Ustawa o jawności życia publicznego
  • Główne założenia
  • Które przepisy zastąpi?
  • Kogo dotyczy?
  1. Nowe procedury i rejestry – zakres zmian
  • Rejestr umów cywilnoprawnych – na kim spoczywa obowiązek prowadzenia i publikowania?
  • Prawna ochrona sygnalistów
  1. Nadawanie statusu sygnalisty
  2. Zwrot kosztów poniesionych na ochronę prawną
  3. Ochrona umowy o pracę
  4. Ochrona po zakończeniu postępowania karnego
  5. Kary za rozwiązanie umowy o pracę z sygnalistą bez zgody prokuratora.
  • Przeciwdziałanie praktykom korupcyjnym – obowiązki osób kierujących jednostkami sektora publicznego i minimum średnich przedsiębiorców
  1. stworzenie i wdrożenie wewnętrznych procedur antykorupcyjnych,
  2. szkolenie pracowników,
  3. kodeks antykorupcyjny – deklaracje dla pracowników, współpracowników i podmiotów działających na rzecz przedsiębiorcy.
  • Oświadczenia majątkowe – nowy wzór formularza, rozszerzony katalog osób.
  • Udostępnianie informacji publicznej – co obejmie rozszerzony katalog?
  • Zasady jawności w procesie stanowienia prawa.
  • Zakazy w stosunku do osób pełniących funkcje publiczne w czasie pełnienia tych funkcji.
  • Zakaz dla osób pełniących funkcje publiczne podejmowania pracy u przedsiębiorcy, wobec którego podejmowały rozstrzygnięcia.
  • Rejestr korzyści
  1. Pozostałe zmiany
  • Zastosowanie przez sąd wobec wójta, burmistrza, prezydenta miasta środka zapobiegawczego w postaci tymczasowego aresztu – wyznaczanie komisarza.
  • Publikacja ogłoszeń o udzielenie zamówienia publicznego w BIP zamawiającej jednostki
  • Dostęp radnych do umów cywilnoprawnych zawieranych przez spółki stanowiące właścicielem jest gmina, miasto, powiat lub województwo samorządowe.
  • Klauzula niekaralności w korupcji sportowej i menedżerskiej – zastosowanie.
  1. Dyskusja

 

Prowadzący

Absolwentka studiów magisterskich na UMCS w Lublinie, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim
oraz kursów kancelaryjno-archiwalnych i szkoleń metodycznych, organizowanych przez Krajowe Centrum Edukacji Archiwalnej SAP i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Praktyk, na co dzień współpracuje z archiwami państwowymi, dzięki czemu wiedza przekazywana podczas szkoleń jest zawsze aktualna i zgodna z
najnowszymi przepisami. Od wielu lat tworzy i wdraża przepisy kancelaryjne, a także prowadzi szkolenia, warsztaty, konsultacje i prace archiwizacyjne na terenie całego kraju, dzięki czemu szkolenia charakteryzują się wysokim stopniem wiedzy praktycznej. Pracuje na zlecenie jednostek administracji rządowej i samorządowej,
porządkując zasób archiwalny ministerstw, urzędów centralnych, samorządowych jednostek administracyjnych i firm prywatnych oraz organizując i prowadząc ich archiwa zakładowe i składnice akt. Współpracowała m.in. z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, Krajowym Instytutem Polityki Przestrzennej i Mieszkalnictwa,
Naczelną i Okręgową Radą Adwokacką w Warszawie, PAN, Ministerstwem Środowiska, Ministerstwem Sportu, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Generalną i Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska, WFOŚiGW, Lasami Państwowymi, Polską Grupą Energetyczną, Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi, Polskim
LNG, Przemysłowym Instytutem Automatyki i Pomiarów, Głównym Urzędem Miar, teatrami, instytucjami i ośrodkami kultury, biurami festiwalowymi, placówkami oświatowymi i medycznymi, ośrodkami naukowo badawczymi. Specjalizuje się w archiwizacji dokumentów, obiegu i zarządzaniu dokumentacją w jednostce,
prowadzeniu archiwów zakładowych i składnic akt oraz tworzeniu i wdrażaniu przepisów kancelaryjno-archiwalnych.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj  i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

 

Przy zgłoszeniu do 25 marca  2021r. cena szkolenia to jedyne 239 zł/os!!

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo
Szczegóły i rejestracja

Data od:

08 kwiecień 2021 09:00

Data do:

08 kwiecień 2021 13:00

Miejsce:

Brak danych

Koszt:

259 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz
Nic tu nie ma

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia