USTAWA O JAWNOŚCI ŻYCIA PUBLICZNEGO – REWOLUCJA NA MIARĘ RODO? NOWE OBOWIĄZKI, PROCEDURY I REJESTRY
Region
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 08 kwietnia Cena: 259zł (+VAT)
Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl
[/su_tab]
Program szkolenia
- Ustawa o jawności życia publicznego
- Główne założenia
- Które przepisy zastąpi?
- Kogo dotyczy?
- Nowe procedury i rejestry – zakres zmian
- Rejestr umów cywilnoprawnych – na kim spoczywa obowiązek prowadzenia i publikowania?
- Prawna ochrona sygnalistów
- Nadawanie statusu sygnalisty
- Zwrot kosztów poniesionych na ochronę prawną
- Ochrona umowy o pracę
- Ochrona po zakończeniu postępowania karnego
- Kary za rozwiązanie umowy o pracę z sygnalistą bez zgody prokuratora.
- Przeciwdziałanie praktykom korupcyjnym – obowiązki osób kierujących jednostkami sektora publicznego i minimum średnich przedsiębiorców
- stworzenie i wdrożenie wewnętrznych procedur antykorupcyjnych,
- szkolenie pracowników,
- kodeks antykorupcyjny – deklaracje dla pracowników, współpracowników i podmiotów działających na rzecz przedsiębiorcy.
- Oświadczenia majątkowe – nowy wzór formularza, rozszerzony katalog osób.
- Udostępnianie informacji publicznej – co obejmie rozszerzony katalog?
- Zasady jawności w procesie stanowienia prawa.
- Zakazy w stosunku do osób pełniących funkcje publiczne w czasie pełnienia tych funkcji.
- Zakaz dla osób pełniących funkcje publiczne podejmowania pracy u przedsiębiorcy, wobec którego podejmowały rozstrzygnięcia.
- Rejestr korzyści
- Pozostałe zmiany
- Zastosowanie przez sąd wobec wójta, burmistrza, prezydenta miasta środka zapobiegawczego w postaci tymczasowego aresztu – wyznaczanie komisarza.
- Publikacja ogłoszeń o udzielenie zamówienia publicznego w BIP zamawiającej jednostki
- Dostęp radnych do umów cywilnoprawnych zawieranych przez spółki stanowiące właścicielem jest gmina, miasto, powiat lub województwo samorządowe.
- Klauzula niekaralności w korupcji sportowej i menedżerskiej – zastosowanie.
- Dyskusja
Prowadzący
Absolwentka studiów magisterskich na UMCS w Lublinie, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim
oraz kursów kancelaryjno-archiwalnych i szkoleń metodycznych, organizowanych przez Krajowe Centrum Edukacji Archiwalnej SAP i Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Praktyk, na co dzień współpracuje z archiwami państwowymi, dzięki czemu wiedza przekazywana podczas szkoleń jest zawsze aktualna i zgodna z
najnowszymi przepisami. Od wielu lat tworzy i wdraża przepisy kancelaryjne, a także prowadzi szkolenia, warsztaty, konsultacje i prace archiwizacyjne na terenie całego kraju, dzięki czemu szkolenia charakteryzują się wysokim stopniem wiedzy praktycznej. Pracuje na zlecenie jednostek administracji rządowej i samorządowej,
porządkując zasób archiwalny ministerstw, urzędów centralnych, samorządowych jednostek administracyjnych i firm prywatnych oraz organizując i prowadząc ich archiwa zakładowe i składnice akt. Współpracowała m.in. z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, Krajowym Instytutem Polityki Przestrzennej i Mieszkalnictwa,
Naczelną i Okręgową Radą Adwokacką w Warszawie, PAN, Ministerstwem Środowiska, Ministerstwem Sportu, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Generalną i Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska, WFOŚiGW, Lasami Państwowymi, Polską Grupą Energetyczną, Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi, Polskim
LNG, Przemysłowym Instytutem Automatyki i Pomiarów, Głównym Urzędem Miar, teatrami, instytucjami i ośrodkami kultury, biurami festiwalowymi, placówkami oświatowymi i medycznymi, ośrodkami naukowo badawczymi. Specjalizuje się w archiwizacji dokumentów, obiegu i zarządzaniu dokumentacją w jednostce,
prowadzeniu archiwów zakładowych i składnic akt oraz tworzeniu i wdrażaniu przepisów kancelaryjno-archiwalnych.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl
Przy zgłoszeniu do 25 marca 2021r. cena szkolenia to jedyne 239 zł/os!!
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o platformę szkoleniową
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo