Ustawa o doręczeniach elektronicznych

ID szkolenia: 1337

Kategorie

Kadry i płace

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#KPA, #online, #RES, #resedukacja, #szkolenie, #zmiany w ustawie, doręczenia, e-Doręczenia
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 18. luty Miejsce: SZKOLENIE ONLINE Cena: 290 zł (+VAT)


Katarzyna Zajkowska
tel. 798 301 781

e-mail: kzajkowska@res.edu.pl

Cel i korzyści

Cel ogólny szkolenia:
• uzyskanie niezbędnej podstawy teoretycznej pomagających w prawidłowym stosowaniu ustawy o doręczeniach elektronicznych
• przedstawienie sposobów radzenia sobie z przewidywanymi problemami praktycznymi, które będą powstawały w trakcie stosowania ustawy
• omówienie problematyki bazy adresów elektronicznych i przekształcania dokumentów elektronicznych w przesyłki listowne
• zdobycie wiedzy na temat działania PURDE i PUH
• omówienie studium przypadków.

Adresaci

Grupa docelowa:
• Pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, osoby decyzyjne, wszyscy zainteresowani tematyką.

Program szkolenia

Szczegółowy program szkolenia
I. Definicje ustawowe
1. Podmiot publiczny
2. Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego
3. Operator wyznaczony
4. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego
5. Publiczna usługa hybrydowa
6. Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, wyłączenia.
7. Adres do doręczeń elektronicznych.

II. Czego nie obejmuje ustawa o doręczeniach. Baza adresów elektronicznych. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa. Zagadnienia praktyczne
1. Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
2. Baza adresów elektronicznych – co to?
3. Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy
4. Obowiązek posiadania przez podmiot publiczny adresu do doręczeń elektronicznych
5. Jedna skrytka do doręczeń w miejsce dwóch
6. Co z firmami i obywatelami?
7. Zarządzanie skrzynką doręczeń
8. Czy i jak można zrezygnować z rejestrowanego doręczenia elektronicznego
9. Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych
10. Na jaki okres następuje wpis do bazy?
11. Jakie warunki należy spełnić?
12. Wymogi techniczne i organizacyjne
13. Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
14. Usługi on- line
15. Przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową – przesłanki, wady i zalety
16. Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji?
17. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego
18. Wyszukiwanie w bazie adresów elektronicznych
19. Zagadnienia praktyczne:
a) podmiot publiczny doręcza korespondencje wymagającą uzyskania potwierdzenia jej nadania lub odbioru z wykorzystaniem PURDE na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do BAE – gdzie znaleźć adres, usługa wyszukiwania?
b) osoby fizyczne mogą, ale nie muszą posiadać adres do doręczeń elektronicznych – co wtedy?
c) dane osób fizycznych są dostępne tylko dla pomiotów publicznych po uwierzytelnieniu – co to znaczy, jak to ma wyglądać?
d) proces doręczenia PURDE/PUH do osoby fizycznej – regulamin
e) Przykładowy adres wraz z wyjaśnieniem co dana część oznacza, tak abyśmy umiały potem dany adres przy wysyłce zweryfikować czy jest prawidłowy
f) konsekwencje wcześniejszej aktywacji adresu do e-doreczeń – ePUAP, BAE (pierwszeństwo doręczenia)
g) równoważność skutków prawnych doręczenia poprzez ePUAP z PURDE – pod kątem ustawy o doręczeniach elektronicznych
h) administrator skrzynki doręczeń – kto to ma być: osoba z kancelarii, informatyk, jak i gdzie w razie potrzeby wymienić dane jednego na drugiego, jakie zadania będzie wykonywał?
i) gwarantowana dostępność oraz pojemność skrzynek – ile będą przechowywane dane, co w przypadku przekroczenia limitu 30GB, co zawiera opłatę za pojemność skrzynki doręczeń
j) wyznaczony operator i jego rola
k) dowody wysyłania i odbierania – m.in. terminy
l) za co płacimy – jako podmiot publiczny wysyłający PURDE do innego podmiotu publicznego nie ponosimy opłat, ale już za PUH tak, natomiast w przypadku wysyłki do pomiotu niepublicznego itd, pokazanie przypadków kiedy płacimy, a kiedy nie
m) rozliczanie PURDE i PUH + cennik – Poczta Polska w świetle powyższego aspektu
n) wyłączenia dla stosowania PURDE/PUCH
o) wymagania dla dokumentu elektronicznego zawierającego treść korespondencji podlegającej przekształceniu w przesyłkę listową
p) postepowanie z przesyłkami niedoręczonymi

III. KPA: wpływ ustawy o doręczeniach elektronicznych
1. Postępowanie elektroniczne;
2. Pełnomocnictwo elektroniczne;
3. Rodzaje podpisów elektronicznych i ich zastosowanie;
4. Kwalifikowana pieczęć elektroniczna;
5. Zagadnienia praktyczne:
a) Doręczenie przez organ oraz doręczenia do organu – przyjmować korespondencję (art. 158/art155 KPA oraz art. 156/art157)?
b) sporządzanie skanów dokumentów i nadawanie im mocy oryginału – na jakich zasadach?
c) dokumenty sporządzane elektronicznie, sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej
d) W świetle art. 158 ustawy o doręczeniach który mówi, że do czasu wskazanego w art. 155 stosujemy dotychczasowe przepisy KPA, jest wprawdzie art. 156-157 dotyczący równowartości doręczenia na adres ESP, ale dotyczy on wyłącznie podmiotów, które ESP udostępniają poza ePUAP. Art. 158 ust 2 ustawy o doręczeniach wskazuje brak możliwości ”powrotu” dla sytuacji.

Prowadzący

Czynny Koordynator ds. dostępności i audytor dostępności cyfrowej i architektonicznej, doradca merytoryczny w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Opolskiego.

Założyciel i właściciel AMP Trainers’ HUB – Usługi szkoleniowe i archiwistyczne Adam Parysz. Zajmuje się prowadzeniem szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych (RODO), archiwistyki, platformy EPUAP2, systemów klasy EZD (ELOprofessional), Biuletynu Informacji Publicznej, prawa administracyjnego i dostępu do informacji publicznej. Wdraża systemy ochrony danych osobowych, zajmuje się audytem ryzyka związanego z przeważaniem danych osobowych, opracowuje dokumentację z zakresu ochrony danych osobowych, obiegu dokumentów w podmiocie oraz informacji publicznej., Ponadto wdraża platformę EPUAP2 wraz z jej konfiguracją, nadzoruje projekty archiwizacyjne oraz digitalizacyjne.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

UWAGA!

Przy zgłoszeniu 2 osób: cena za osobę 270 zł

Przy zgłoszeniu 3 i więcej: cena za osobę 250 zł

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

18 luty 2022 09:00

Data do:

18 luty 2022 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

290 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

ZARZĄDZANIE ZASOBEM MIESZKANIOWYM GMINY na podstawie przepisów ustawy oraz aktów prawa miejscowego.

Zobacz więcej

KURS KPA DLA URZĘDNIKÓW – PRAKTYCZNE WARSZTATY

Zobacz więcej

Doręczenia elektroniczne w podmiotach publicznych. Jak doręczać korespondencję za pomocą PURDE i PUH  warsztaty praktyczne – aplikacja e doręczenia oraz analiza kwestii prawnych , kpa i ochrona danych osobowych

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia