Doręczenia elektroniczne w podmiotach publicznych – warsztaty praktyczne – aplikacja e-doręczenia oraz analiza kwestii prawnych, kpa i ochrona danych osobowych
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Cała Polska, OnlineTagi
Program szkolenia
1. Czym są doręczenia elektroniczne?
2. Jakiej korespondencji dotyczą doręczenia elektroniczne ?
3. Jaki cel ma ustawa o doręczeniach elektronicznych i jakie wywoła skutki.
4. W jakich terminach poszczególne podmioty będą stosować doręczenia elektroniczne. Wątpliwości w kontekście jednostek organizacyjnych jst i innych podmiotów.
5. Kim jest podmiot publiczny w rozumieniu ustawy a kim podmiot niepubliczny. Jak będzie w praktyce, jakie obowiązki mają podmioty publiczne.
6. Czym jest :
a) Adres do doręczeń elektronicznych – ADE
b) Skrzynka doręczeń – SD
c) Operator wyznaczony – OW
d) PURDE – Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – standardy, eidas, usługi zaufania publicznego
e) PUH – Publiczna Usługa Hybrydowa
f) Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego – KURDE – standardy
7. Krajowy system edoręczeń – z jakich elementów się składa
8. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PURDE w podmiotach publicznych.
a) Znaczenie Bazy Adresów Elektronicznych ( BAE) dla PURDE, jak uzyskać wpis adresu do doręczeń w BAE, skutki wpisu do BAE, czy można zrezygnować z adresu do doręczeń elektronicznych
b) Zawarcie umowy na świadczenie PURE z Pocztą Polską – jak będzie wyglądać
c) Usługi dodatkowe
d) Zestawienia statystyczne dla podmiotów publicznych
e) Znaczenie adresu e-mail do notyfikacji
f) Przez jaki czas korespondencja w ramach realizacji PURDE jest dostępna do pobrania przez adresata
g) Wielkość pojedynczej korespondencji w ramach realizacji PURDE
h) Wymagania dla plików załączanych do przesyłek w ramach realizacji PURDE
i) integracja systemu kancelaryjnego z systemem OW z wykorzystaniem API
j) doręczanie korespondencji za pomocą PURDE, kiedy dochodzi do doręczenia
k) Dowody potwierdzające poszczególne etapy świadczenia PURDE ( dowody wysłania , dowody otrzymania, dowody jako nieodłączna część korespondencji, okres przechowywania dowodów
9. Jak założyć adres do doręczeń – zróbmy to razem, czynności przy założeniu adresu do doręczeń – krok po kroku , wspólne założenie adresu do doręczeń, jakie dane będą konieczne.
10. Jak kwalifikować podmiot publiczny – czym jest „urząd” w kontekście założenia adresu do doręczeń, wątpliwości interpretacyjne.
11. Profil zaufany a podpis kwalifikowany przy zakładaniu ADE
12. Pełnomocnictwo do założenia adresu do doręczeń
13. Skrzynka do doręczeń
a) Skrzynka do doręczeń jako system informatyczny
b) OW jako właściciel i administrator skrzynki
c) Kiedy dochodzi do udostępnienia skrzynki do doręczeń
d) Kim jest Administrator Skrzynki do Doręczeń, zadania Administratora, udzielanie dalszych pełnomocnictw, kogo ustanowić Administratorem, zarządzenie w sprawie wyznaczenia Administratora- czy jest konieczne
e) Dostęp do zasobów skrzynki
f) Pojemność skrzynki dla podmiotów publicznych i innych
g) Archiwizacja korespondencji
h) Jak wygląda skrzynka do doręczeń – na przykładzie
i) Jak wyszukiwać adresata w skrzynce do doręczeń
14. Relacja między doręczeniami elektronicznymi a EPUAP, czy można będzie użytkować EPUAP i na jakich zasadach, przepisy przejściowe.
15. Jak będą wyglądały doręczenia w ramach PUH
a) Publiczna Usługa Hybrydowa – jak przygotować wysyłkę aby nie została odrzucona przez OW – pocztę Polską- warunki dla przesyłek w ramach PUH.
b) Doręczanie przesyłek w ramach PUH – krok po kroku – Możliwe scenariusze przy realizacji PUH
c) Czas realizacji PUH, maksymalna ilość kartek, parametry podstawowe i dodatkowe
d) Wymagania dla pliku PDF z treścią korespondencji dla przesyłki w ramach realizacji PUH
e) Wielkość przesyłki w ramach PUH
f) Czynności OW – Poczty Polskiej w ramach realizacji PUH
g) Potwierdzenie nadania, potwierdzenie doręczenia, niedoręczenie przesyłki, raporty, zwroty do nadawcy. Kiedy dochodzi do doręczenia
h) Dostępność dowodów w związku z realizacją PUH
i) Awers i rewers strony adresowej
j) Czas realizacji PUH
k) Niszczenie przesyłek jako usługa dodatkowa
l) PUH w kontekście tajemnicy korespondencji i ochrony danych osobowych
16. Regulamin PURDE i PUH.
17. Kiedy nie będziemy stosować przepisów ustawy o doręczeniach elektronicznych a kiedy nie będziemy stosować PURDE i PUH – omówmy to na przykładach.
18. Czy podmiot publiczny będzie mógł wysyłać korespondencję zwykłym listem poleconym za potwierdzeniem odbioru jak czynił dotychczas ?
19. Co z listami zwykłymi?
20. Ile za to zapłacimy?
a) Opłaty za PURDE
b) Opłaty za PUH
c) Kto jest zwolniony z opłat
d) Wystawianie faktur
e) Naliczanie odsetek
21. Rola EZD, systemy kancelaryjne, integracja systemów z doręczeniami elektronicznymi, gdzie znaleźć wersje demo oraz instrukcje na ten temat.
22. Czy podmiot publiczny musi mieć EZD aby korzystać z Doręczeń Elektronicznych
23. Korespondencja podmiotów publicznych z podmiotami niepublicznymi i osobami fizycznymi
24. Które podmioty niepubliczne zobowiązane są posiadać adres do doręczeń
25. Kwalifikowane Usługi Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego KURDE – na czym polegają, standardy, kogo dotyczą, zasady.
26. Czy możliwa jest rezygnacja z usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego
27. Odpowiedzialność operatora wyznaczonego – Poczty Polskiej oraz skutki dla podmiotów publicznych w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania PURDE lub PUH przez Pocztę Polską
28. Jak będzie wyglądać postępowania administracyjna na gruncie kpa Doręczanie korespondencji w trakcie postępowań administracyjnych. Hierarchia doręczeń. Rola BAE w postępowaniach administracyjnych. Kiedy dojdzie do doręczenia. Wnoszenie pism za pomocą adresu do doręczeń elektronicznych. Czy będzie można składać podania za pomocą poczty elektronicznej. Adres do korespondencji wpisany do BAE i jego znaczenie dla organu. Odmiejscowienie doręczeń. Ukryte wyłączenie w kpa.
29. Ochrona danych osobowych , RCP, analizy ryzyka, zgody, upoważnienia, podstawy prawne przetwarzania.
30. Dyskusja.
Prowadzący
Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych, zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Doświadczona trenerka, prowadząca szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Dochody cywilnoprawne jednostek samorządu terytorialnego – skuteczna likwidacja zaległości i nadpłat. Znaczenie wyroku europejskiego trybunału sprawiedliwości z 13 stycznia 2022r. C-327/20 w kwestii dochodzenia rekompensaty (40, 70 lub 100 euro) za koszty odzyskiwania należności przez wierzyciela będącego podmiotem sektora finansów publicznych. Interpretacje niektórych regionalnych izb obrachunkowych, stanowisko ministerstwa rozwoju oraz najwyższej izby kontroli odnośnie dochodzenia rekompensaty przez podmioty publiczne.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia