Umowy w obrocie gospodarczym

ID szkolenia: 419

Kategorie

Kadry i płace

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#obrót gospodarczy, #online, #RES, #res edukacja, #szkolenie, #szkolenie online, umowa
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 03 września Miejsce:online  Cena: 279 zł (+VAT)


Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl

Cel i korzyści

Cel:

  • przekazanie uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie tworzenia, zawierania i wykładni umów cywilnoprawnych;
    •nabycie przez uczestników umiejętności efektywnego redagowania zapisów umownych i ich późniejszego egzekwowania;
    •nabycie przez uczestników szkolenia umiejętności przeprowadzenia samodzielnej, krytycznej analizy poszczególnych zapisów umownych, pod kątem ochrony interesów reprezentowanego podmiotu;
    •zapoznanie uczestników z aktualnie obowiązującym stanem prawnym.

Korzyści:

  • ciekawe materiały szkoleniowe przygotowane przez praktyków,
  •  możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z radcą prawnym,
  • poznają praktyczne aspekty wybranych konstrukcji prawa cywilnego,
  • zdobędą umiejętności zgodnego z prawem i skutecznego zawierania i zabezpieczania umów cywilnoprawnych,
  • przyswoją umiejętności stosowania prawa w najczęstszych rzeczywistych sytuacjach,
  • pozyskają umiejętności stosowania zasad wykonywania zobowiązań, określania obowiązków i uprawnień stron umów cywilno-prawnych,
  • zdobędą wiedzę z zakresu obrotu wierzytelnościami.

Adresaci

-pracownicy odpowiedzialni za przygotowanie i nadzorowanie umów  m.in. wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
-specjaliści ds. umów zatrudnieni w jednostkach sektora finansów publicznych i sektora prywatnego ( np.  jednostki służby zdrowia, szkolnictwa, służb mundurowych, wymiaru sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy, firmy budowlane, sektor finansów, handlowe i usługowe)
-specjaliści ds. ofertowania;
-wszystkie osoby pragnące zdobyć wiedzę na temat  konstrukcji umów

Program szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA:

Część I

  1. terminologia w umowach, jak czytać akty prawne i umowy, jak interpretować umowy
  2. „triki” prawne – jak można coś ukryć w umowie?, gdzie szukać „pułapek”
  3. jak dobrać wzór umowy do konkretnej sytuacji, jakich błędów unikać, skąd czerpać wzory
  4. nowoczesne narzędzia prawne – w jaki sposób z nich korzystać; pomoc przy przygotowywaniu umów
  5. znaczenie orzecznictwa w rozstrzyganiu wątpliwości prawnych

Część II

  1. hierarchia – akty prawne a wewnętrzne regulacje w przedsiębiorstwie (m.in. umowy, regulaminy), przepisy niezbędne przy przygotowywaniu umów, na co można sobie pozwolić konstruując umowy, najczęściej popełniane błędy
  2. oferta (charakter prawny oferty; termin związania ofertą; ogłoszenia; reklamy; cenniki; oferta w postaci elektronicznej; odwołanie oferty; przyjęcie oferty; opóźniona odpowiedź na ofertę; modyfikujące przyjęcie oferty; czas i miejsce zawarcia umowy)
  3. negocjacje(zawarcie umowy, „negocjacje pozorne” i ich konsekwencje)
  4. aukcja i przetarg (ogłoszenie aukcji lub przetargu; wadium; unieważnienie umowy, obowiązki organizatora aukcji i przetargu, popełniane błędy)
  5. list intencyjny („oferta, która nie jest ofertą”)
  6. zamówienia, zapytania – jak je traktować?
  7. wzorzec umowny (jakie zasady obowiązują w przy posługiwaniu się wzorcami w relacjach Przedsiębiorca – Przedsiębiorca a Przedsiębiorca – Konsument; obowiązek doręczenia; wzorzec w formie elektronicznej, priorytet postanowień umowy nad treścią wzorca; konflikt formularzy; ogólne warunki umów; regulaminy)
  8. umowa ramowa – skutki prawne jej zawarcia, na co zwracać szczególną uwagę
  9. umowa na wyłączność – konsekwencje prawne jej zawarcia, korzyści, zagrożenia
  10. umowa przedwstępna (ważność umowy przedwstępnej; termin zawarcia umowy przyrzeczonej; skutki niezawarcia umowy właściwej; przedawnienie)
  11. zawieranie umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, umowy na odległość; jakie zmiany regulacji prawnych zakłada projekt ustawy o prawach konsumenta
  12. pisemne potwierdzenie zawarcia umowy – korzyści i zagrożenia
  13. forma umowy ( m.in. ustna, pisemna, pisemna z datą pewną, pisemna z podpisem poświadczonym, akt notarialny, elektroniczna ) a konsekwencje prawne jej niezastosowania
  14. kto może podpisywać umowy (reprezentacja ustawowa, pełnomocnik, prokurent); prawidłowe konstruowanie nagłówków, podpisywanie i parafowanie umów oraz załączników; rola KRS i CEIDG; zawieranie umów przez osoby nieuprawnione – konsekwencje prawne, odpowiedzialność członków zarządu za podpisywane umowy
  15. badanie wiarygodności kontrahentów – gdzie szukać informacji

Część III

  1. zasada swobody umów i jej granice – jak szczegółowa powinna być umowa, ograniczenia ustawowe
  2. prezentacja różnic w konstruowaniu umów: Przedsiębiorca – Przedsiębiorca, Przedsiębiorca – Konsument
  3. cechy szczególne umów, język umowy, preambuła, słowniczek, skróty
  4. przedmiot umowy
  5. prawa i obowiązki stron
  6. modyfikacja umowy – prawnie dozwolone granice, prawo do jednostronnej zmiany umowy, procedura, aneks
  7. załączniki (np. ogólne warunki umowy/zamówienia, karta gwarancyjna, instrukcja, specyfikacja)
  8. zasady odpowiedzialności (szkoda; okoliczności, za które dłużnik ponosi odpowiedzialność; modyfikacja ogólnej reguły odpowiedzialności; odpowiedzialność za osoby trzecie; zwolnienie od odpowiedzialności; ciężar dowodu)
  9. klauzula poufności, klauzula arbitrażowa
  10. terminy (m.in. realizacji umowy, płatności w transakcjach handlowych)
  11. czym jest kara umowna, zasady naliczania kar umownych, maksymalna wysokość kary umownej
  12. odsetki (rodzaje, kiedy można ich żądać, obliczanie)
  13. zadatek a zaliczka; opóźnienie a zwłoka
  14. wynagrodzenie (ryczałt, kosztorys), formy płatności, oznaczenie cyfrą i słowem, należny podatek, koszty realizacji umowy
  15. różnica miedzy odstąpieniem od umowy a wypowiedzeniem umowy (czy istnieje możliwość jednostronnego rozwiązania umowy?)

 

Część IV

  1. jak zabezpieczyć się przed reklamacjami na etapie zawierania umowy (rękojmia, gwarancja, odpowiedzialności za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową), Ustawa o prawach konsumenta 2014r. -UWAGA – REWOLUCYJNA NOWELIZACJA!!!W czasie szkolenia zostaną omówione przepisy, które wejdą w życie 1.06.2020r. Na ich mocy część Przedsiębiorców uzyska uprawnienia zarezerwowany aktualnie tylko dla Konsumentów, w zakresie:
  • Rękojmi,
  • Klauzul niedozwolonych,
  • Prawa Zwrotu pełnowartościowego towaru, w terminu 14 dni,
  1. Przepisy wymuszają zmianę procedur reklamacyjnych we wszystkich firmach sprzedających towary lub świadczących usługi!

Część V

sposoby na zabezpieczanie prawidłowego wykonania umowy (m.in. weksel, hipoteka, zastaw, przewłaszczenie na zabezpieczenie, zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej, poręczenie, dobrowolne poddanie się egzekucji, gwarancja bankowa/ubezpieczeniowa, klauzula del credere)

Część VI

  1. klauzule niedozwolone w umowach:
  2. identyfikacja klauzul abuzywnych, zasady modyfikacji klauzul
  3. niebezpieczeństwa zastosowania przez przedsiębiorców klauzul abuzywnych w umowach, regulaminach, zamówieniach, kartach gwarancyjnych
  4. czy można zagwarantować sobie obowiązywanie klauzul niedozwolonych?
  5. e-mail, sms, fax, nagranie – jak uprawdopodobnić zawarcie umowy?
  6. na co należy zwrócić szczególną uwagę przy sprawdzaniu umowy?

Część VII

Umowy z kontrahentami zagranicznymi – o co zadbać na etapie podpisywania umowy; klauzula wyboru prawa; język umowy; wyłączenie odpowiedzialności

Część VIII

Problemy z realizacją umowy

 

  1. klauzula rebus sic stantibus – czy zawsze należy wykonać umowę? Kiedy przedsiębiorca może uchylić się od podpisanej umowy?
  2. jak unieważniać umowę? Prezentacja dostępnych narzędzi prawnych.
  3. niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez kontrahenta – jak dochodzić odszkodowania? Jak postępować?
  4. cesja wierzytelności, potrącenie
  5. przedawnienia roszczeń – terminy, jakie okoliczności przerywają bieg przedawnienia?
  6. metody rozstrzygana sporów (sądownictwo powszechne, sądownictwo polubowne (arbitraż), mediacja, koncyliacja). Jak się przygotować do potencjalnych sporów, przygotowanie dowodów, zabezpieczenie roszczeń.

Część IX

Elementy własności intelektualnej i przemysłowej w umowach

Część X

Elementy nieuczciwej konkurencji w umowach

Część XI

Tajemnica przedsiębiorstwa

Prowadzący

Radca prawny i trener z praktycznym doświadczeniem w zakresie prawa. Pracownik działów prawnych i kancelarii, odpowiedzialny za stosowanie przepisów różnych gałęzi prawa, cywilnego (umowy w obrocie gospodarczym, ogólne warunki umów), handlowego, administracyjnego (ochrona danych osobowych i informacji niejawnych, zamówienia publiczne – umowy).

Uczestnik prac legislacyjnych. Wieloletnie doświadczenie zawodowe wykładowcy wyniesione z różnych instytucji – od firm , w tym międzynarodowych, poprzez urzędy administracji rządowej i samorządowej a także działalność publicystyczna dały bazę do specyficznego podejścia w zakresie prowadzonych szkoleń.  Praktyczne przykłady i ćwiczenia dobrane do zapotrzebowania uczestników są ich nieodzownym elementem, a prowadzone tzw. burze mózgów i dyskusje wręcz nieodzowne.

Od lat związana z sektorami gospodarczymi gdzie ochrona danych osobowych, zagadnienia poufności są podstawą prowadzenia działalności biznesowej. Do jej doświadczeń zawodowych zalicza się także współpraca z syndykiem masy upadłości, firmami z sektora budowlanego, komputerowej, gospodarki odpadami, JST.

 

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Uwaga!

Przy zgłoszeniu do 17 sierpnia cena szkolenia to 259 zł/os!

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

                Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

03 wrzesień 2020 09:00

Data do:

03 wrzesień 2020 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

279 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Poprawne redagowanie pism urzędowych

Zobacz więcej

Nieodpłatne przekazanie, sprzedaż lub likwidacja zbędnych zużytych lub uszkodzonych składników majątku, który stanowi wyposażenie jednostek sektora finansów publicznych po zmianie rozporządzenia rady ministrów oraz w nowym polskim ładzie

Zobacz więcej

Zamówienia publiczne do 130 000 zł w pomocy społecznej

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia