Transport odpadów przemysłowych/komunalnych – obowiązki wynikające z ustawy o odpadach, rejestru BDO oraz Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów
Region
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 22. czerwca Miejsce: Szkolenie ONLINE Cena: 339 zł (+VAT)
Katarzyna Zajkowska
tel. 798 301 781
e-mail: kzajkowska@res.edu.pl
Cel i korzyści
Cel – poszerzenie wiedzy w zakresie prawidłowej realizacji transportu odpadów . Przypomnienie obowiązków, zlecającego transport odpadów. Przedstawienie obowiązków nałożonych na transportujących odpady w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 7.10.2016 r.
Adresaci
Adresaci:
Firmy transportujące odpady, wytwórcy odpadów, zbierający odpady, przetwarzający odpady – wszyscy zarejestrowani w BDO oraz niezarejestrowani w BDO, którzy wytwarzają odpady, jak firmy budowlane i wykończeniowe, zakłady usługowe, handel, zbierający, transportujący i przetwarzający odpady – zbierający odpady na podstawie decyzji administracyjnych, wpisów do BDO oraz poza BDO.
Program szkolenia
- Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 7.10.2016 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów:
– prawidłowy sposób transportowania odpadów,
– oznakowanie środków transportu
– transport odpadów niebezpiecznych
– transportowanie odpadów luzem lub w cysternach
– transgraniczny transport odpadów
– kiedy nie ma obowiązki posiadania wpisu do rejestru BDO
- Baza danych o odpadach
– dział VII BDO transportujący odpady
– czy rejestrować się w BDO, czy wyrejestrować się z BDO, jakie obowiązki wiążą się z rejestracją w transporcie odpadów
– konsekwencje za niewykonywanie lub niewłaściwe wykonanie przepisów prawnych
– dokumentacja niezbędna do wykazania w trakcie kontroli
– jak przekazać lub odebrać odpady od podmiotu niezarejestrowanego w BDO,
– przekazanie odpowiedzialności za gospodarowanie odpadami
– kiedy można transportować odpady bez BDO
– co wpisać w prowadzoną ewidencję lub jakie dokumenty należy posiadać, aby ewidencji nie prowadzić
– ewidencja uproszczona,KPO
– kary za brak uprawnień do transportu odpadów
- Kontrole gospodarki odpadami, w tym transportującego odpady
– KPO, KPOK, faktura
– uprawnienia kontrolne policji, inspekcji transportu drogowego, wioś, straży miejskiej do kontroli przedsiębiorców w zakresie spełniania wymagań prawnych dotyczących gospodarki i gospodarowania odpadami oraz wysokość przewidzianych prawnie kar dla przedsiębiorców (od 10.000 do 1.000.000) za brak lub niewłaściwe wykonanie przepisów.
Ponadto, omawianie przykładów zgłaszanych przez uczestników szkolenia
Prowadzący
Specjalista się w gospodarce odpadami i Prawie ochrony środowiska; absolwentka Politechniki Krakowskiej oraz studiów Podyplomowych na AGH w Krakowie, w zakresie gospodarki odpadami. Ekspert ochrony środowiska z doświadczeniem w doradztwie i prowadzeniu szkoleń w zakresie ochrony środowiska. Koordynuje i przeprowadza audyty środowiskowe. Długoletni, doświadczony główny specjalista w Inspekcji Ochrony Środowiska. Biegły sądowy z zakresu gospodarki odpadami, ochrony powierzchni ziemi i gospodarki wodno -ściekowej, mediator w administracji.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl
Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.
UWAGA!
Przy zgłoszeniu do 31 maja cena za szkolenie to 309 zł / osobę!
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
- W oparciu o platformę szkoleniową;
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Warsztaty praktyczne: przygotowanie i przeprowadzenie zamówienia publicznego na środki spożywcze i usługi cateringowe. Prowadzenie gospodarki magazynowej środkami spożywczymi po przeprowadzeniu zamówienia i podpisaniu umowy.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia