SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE UCZNIÓW W TEORII I PRAKTYCE SZKOLNEJ- POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA.
Region
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 8 czerwca Cena:420 zł (+VAT)
Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl
[/su_tab]
Cel
Cele szkolenia: Przybliżenie zależności między diagnozą a trafnością udzielanego wsparcia uczniom oraz zadań szkoły oraz samorządu wynikających z obowiązku realizacji przepisów rozporządzenia w sprawie pomocy psychologiczno – pedagogicznej i wymagania państwa „Szkoła wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”.
Program szkolenia
Program szkolenia:
- Co wiemy o rozwoju uczniów?
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole w świetle zmian w przepisach prawa oświatowego.
- Od diagnozy do planowania działań w zakresie wspierania rozwoju uczniów – formy organizowanej pomocy.
- Zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej- jak je właściwie odczytać i stosować?
- Wdrażanie zaleceń- w jakim zakresie, w jakim czasie i na czyich warunkach?
- Postępowanie szkoły w przypadku, kiedy orzeczenie/opinia wykazuje wady, błędy.
- Nadzór kuratora nad realizacją zaleceń w szkole/przedszkolu- dlaczego w większości nie jest przyjęty przez wizytatorów fakt, że nie wszystkie zalecenia szkoła/przedszkole może realizować? Jak uzasadniać wybór zadań i czy wszystkie zalecenia trzeba wykonać i w jakich proporcjach?
- Powiązanie zapisów w orzeczeniu/opinii z obowiązkiem realizacji przez szkołę/przedszkole odpłatnych zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznych. Dlaczego tu potrzebny jest umiar?
- Planowanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej w toku bieżącej pracy z uczniami.
- Zintegrowanie działań w szkole podstawą skutecznego wparcia psychologiczno – pedagogicznego uczniów.
- Kształcenie specjalne a pomoc psychologiczno – pedagogiczna.
- Rozgraniczenie zadań szkoły (przedszkola, placówki) z zakresu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej i kształcenia specjalnego.
- Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego i opinie poradni psychologiczno – pedagogicznych (innych poradni specjalistycznych) a planowanie i realizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- Efektywność udzielanego wsparcia uczniom.
Prowadzący
Anna Gocłowska.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl
W przypadku udziału całej rady pedagogicznej szkoły/przedszkola cenę kształtujemy indywidualnie.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o platformę szkoleniową
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Umorzenie administracyjnego postępowania egzekucyjnego…..i co dalej? Prawa i obowiązki wierzyciela w zakresie ponownego wszczęcia postępowania egzekucyjnego.
Zobacz więcejVademecum pracownika oświaty gminnej w kontekście aktualnych na rok 2024 przepisów prawa oświatowego
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia