Skargi, wnioski i petycje w ogólnym postępowaniu administracyjnym
Kategorie
Pomoc społeczna/KulturaRegion
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 17. maja Miejsce: online Cena: 329zł (+VAT)
Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl
Adresaci
Szkolenie dedykowane jest dla pracowników jednostek administracji publicznej (rządowej bądź samorządowej), którzy w ramach swoich obowiązków zajmują się rozpatrywaniem skarg lub wniosków, a także petycji.
Cele i korzyści
Cele:
Analiza zasad postępowania w sprawach skarg i wniosków w myśl przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, a także postępowania w sprawie rozpatrywania petycji na podstawie ustawy z 11.07.2014 r. Omówienie orzecznictwa sądów administracyjnych oraz rozstrzygnięć organów administracji publicznej. Wskazanie na praktyczne aspekty związane z tematyką szkolenia.
Korzyści
Uzyskanie (ew. poszerzenie) wiedzy związanej z rozpatrywaniem petycji, a także skarg i wniosków. Analiza kazusów opartych na prawdziwych stanach faktycznych. Dyskusja i konsultacje z prowadzącym szkolenie.
Program szkolenia
I. Petycje:
1) Definicja petycji – różnice między petycją, a wnioskiem (bądź skargą).
2) Podmioty uprawnione do wnoszenia petycji.
3) Przedmiot petycji.
4) Forma i treść petycji.
5) Postępowanie w sprawie rozpatrzenia petycji (termin i jego przekroczenie, publikowanie petycji na stronie internetowej urzędu, sposoby załatwienia petycji, petycja wielokrotna).
6) Odpowiednie stosowanie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
II. Skargi i wnioski:
1) Skarga, a wniosek – ogólne różnice.
2) Podstawa prawna (KPA, Rozporządzenie ws. organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków).
3) Zasady ogólne postępowania administracyjnego – różnice między postępowaniem administracyjnym ogólnym, a postępowaniem w sprawie skargi lub wniosku.
4) Podmioty uprawnione do składania skarg i wniosków. Ochrona skarżącego.
5) Skarga – postępowanie:
* Przedmiot skargi.
* Forma i treść skargi. Skarga w sprawie zakończonej decyzją ostateczną.
* Organy rozpatrujące skargi.
* Terminy.
* Sposoby załatwienia skargi.
* Zawiadomienie o załatwieniu skargi.
6) Wniosek – postępowanie:
* Przedmiot wniosku.
* Forma i treść wniosku.
* Organy rozpatrujące wnioski.
* Terminy.
* Sposoby załatwienia wniosku.
* Zawiadomienie o załatwieniu wniosku.
7) Udział prasy i organizacji społecznych.
Prowadzący
Prawnik, administratywista, trener, wykładowca. Autor publikacji z zakresu prawa i postępowania administracyjnego. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w organach administracji państwowej (Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, wcześniej Urząd Miasta Łodzi), a także jako wykładowca uczelni wyższych. Przeprowadził łącznie ponad 1200 godzin zajęć i szkoleń.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl
Przy zgłoszeniu do 11. maja cena za osobę to jedyna 299 zł.
Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
-Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
-W oparciu o platformę szkoleniową;
-Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
-Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Istnieje możliwość zorganizowania szkolenia w formie zamkniętej.
Zapraszamy do kontaktu.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Błędy w realizacji kontroli zarządczej w świetle wyników organów kontroli: NIK, MF, RIO
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia