Rejestr umów – nowość od 01.07.2022 r.
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 20. maja 2022 Cena: 369zł (+VAT)
Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl
Cel i korzyści
W dniu 1 lipca 2022 r. zacznie funkcjonować ogólnopolski rejestr umów. Jednostki sektora finansów publicznych zobowiązane będą zamieszać w rejestrze informacje o zawartych przez siebie umowach. Dotyczyć to będzie umów o wartości przekraczającej 500 zł.
Za niewykonanie tego obowiązku grozić będzie odpowiedzialność karna.
Powyższe wynika ze zmian ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.) wprowadzonych ustawą z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r. poz. 2054). Pozornie niewielka nowelizacja rodzi jednak sporo pytań…
Szkolenie umożliwi zapoznanie się z zasadami prowadzenia rejestru umów i nabycie kompetencji pozwalających na właściwą realizację obowiązku zamieszczania umów w rejestrze.
Adresaci szkolenia
Szkolenie polecane jest przede wszystkim:
– kierownikom jednostek sektora finansów publicznych,
– skarbnikom,
– sekretarzom,
– kierownikom wydziałów,
– osobom, które zajmują się udzielaniem informacji publicznej,
– osobom, które będą odpowiedzialne za zamieszczanie informacji o umowach w rejestrze umów.
Program szkolenia
Podczas szkolenia omówione zostaną w szczególności następujące problemy:
I Nowy rejestr umów
1. Co to takiego?
2. Jak go prowadzić?
3. Jakie jednostki mają obowiązek raportować w rejestrze o zawieranych przez nie umowach?
II Umowy zamieszczane w rejestrze
1. Czy w rejestrze zamieszczać wszystkie umowy zawarte przez jednostkę?
2. Czy zamieszczać w rejestrze umowy zawarte przed 1 lipca 2022 r.?
3. Umowy przetargowe, umowy cywilnoprawne, umowy o pracę, umowy darowizny, zlecenia – które podlegają raportowaniu?
4. Czy w rejestrze należy zamieszczać umowy zawarte:
– w formie ustnej,
– w formie pisemnej,
– poprzez e-mail,
– przez telefon,
– w formie elektronicznej,
– w formie aktu notarialnego,
– z notarialnym poświadczeniem podpisów,
– w sposób dorozumiany,
– w sposób milczący,
– poprzez przystąpienie do wykonania umowy?
III Rejestr umów a dostęp do informacji publicznej
1. Rola osoby odpowiedzialnej za udostępnianie informacji publicznej.
2. Prywatność osób fizycznych a obowiązek zamieszczania informacji o umowie.
3. Tajemnica przedsiębiorcy a obowiązek zamieszczania informacji o umowie.
4. Umowa z osobą pełniącą funkcję publiczną a obowiązek zamieszczania informacji o umowie.
IV Zamieszczanie informacji o umowie w rejestrze
1. Jak ustalić w jakiej formie umowa została zawarta?
2. Jak ustalić przedmiot umowy i jego wartość?
3. Co zrobić, gdy w umowie nie wpisano daty lub miejsca jej zawarcia?
4. Co w sytuacji, gdy strony podpisały umowę w różnych datach?
5. Strona umowy a przedstawiciel lub pełnomocnik – na co zwracać uwagę.
6. Co zrobić w przypadku podpisania aneksu do umowy?
7. Czy sposób zakończenia umowy ma znaczenie dla raportowania tej umowy?
8. Rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, odstąpienie od umowy, wypowiedzenie umowy i jej wygaśnięcie? Czy ma to znaczenie dla zamieszczania informacji o umowie w rejestrze umów?
V Problemy z umowami zawieranymi przez JSFP
VI Odpowiedzialność
1. Co grozi za niedopełnienie obowiązków związanych z rejestrem umów?
2. Kto jest odpowiedzialny za wprowadzanie umów do rejestru umów?
3. W jakim terminie należy zamieścić umowę w rejestrze?
Prowadzący
radca prawny Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu, praktyk, trener prowadzący szkolenia dla przedstawicieli jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego, uczestniczy w obsłudze prawnej podmiotów z sektora finansów publicznych, specjalizuje się w prawie cywilnym i doradza klientom w zakresie spraw związanych z zamówieniami publicznymi, posiada bogate doświadczenie w dochodzeniu wierzytelności cywilnoprawnych i reprezentacji klientów przed sądami.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl
UWAGA!
Przy zgłoszeniu do 15. kwietnia cena szkolenia to jedyne 319 zł/os!
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o platformę szkoleniową
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Doręczenia elektroniczne w podmiotach publicznych. Jak doręczać korespondencję za pomocą PURDE i PUH warsztaty praktyczne – aplikacja e doręczenia oraz analiza kwestii prawnych , kpa i ochrona danych osobowych
Zobacz więcejZFŚS w jednostkach sektora finansów publicznych po zmianach w kontekście RODO, COVID-19 oraz odpowiedzialności karnej, skarbowej i dyscyplinarnej w jednostkach sektora finansów publicznych w tym w jednostkach oświaty i instytucjach kultury.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia