Redagowanie pism urzędowych czyli korespondencja biurowa jako jedna z form komunikowania się

ID szkolenia: 1417

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#decyzja, #europejskiKodeksDobrejAdministracji, #korespondecjabiurowa, #pismaurzędowe, #pismoprzewodnie, #szkolenieonline, sekretariat
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 26. listopada  Miejsce: Szkolenie on-line Cena: 459 zł (+VAT)


Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl

Cel

Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności związanych z tworzeniem i zasadami redagowania pisma, a także przypomnienie reguł dotyczących poprawności językowej i obyczajowej, obowiązujących w pismach urzędowych.

Po szkoleniu uczestnicy nabędą umiejętności z zakresu poprawnego przygotowania oraz poprawnego stosowania przepisów kancelaryjnych i korespondencyjnych. Podczas szkolenia poruszone zostaną m.in. zagadnienia prawne związane z dokumentacją i korespondencją oraz zasady obowiązujące strony postępowania administracyjnego z zakresu obiegu pism.

Program szkolenia

1. Prawo o dokumentacji i korespondencji
a. Europejski Kodeks Dobrej Administracji,
b. dokumenty i dokumentowanie w polskim prawie,
c. ochrona dokumentów,
d. dostęp do informacji publicznej.
2. Rodzaje i struktura pism urzędowych i dokumentów
a. pisma przewodnie,
b. pisma informacyjne,
c. decyzje lub postanowienia,
d. pisma sądowe.
3. Redagowanie pism – tworzenie dokumentów zrozumiałych dla odbiorcy
a. korespondencji z instytucjami, urzędami i sądami,
b. korespondencji wewnętrznej w jednostce,
c. pisma przewodnie.
4. Dostępność i prosty język w administracji
a. dostępność cyfrowa a redagowanie pism administracyjnych,
b. czym jest i po co – prosty język w administracji.
5. Sporządzanie pism
a. znaki interpunkcyjne,
b. znak sprawy, EZD,
c. skróty i zwroty grzecznościowe w korespondencji,
d. style pism urzędowych:
• urzędowo-kancelaryjny,
• memo,
• zaproszeń i życzeń,
• układ pisma blokowy i a linea.
6. Najczęstsze problemy w redagowaniu pism
a. normy wzorcowa, użytkowa, mieszana i …,
b. błędy językowe,
c. przystępny język w administracji,
d. standardy redagowania pism.

Prowadzący

Coach, mentor, nauczyciel akademicki, ekonomista, informatyk. Trener Krajowej Szkoły Skarbowości (KSR). Od wielu lat zaangażowana jest we wdrażanie systemów zarządzania dokumentami oraz w prowadzenie szkoleń z elektroniczne obiegu i zarządzania dokumentami, w tym z obsługi systemów, tworzenia procedur związanych z obiegiem dokumentów w organizacji, instrukcji kancelaryjnej, archiwistyki, redagowania pism urzędowych, obsługi Platformy ePUAP, dostępu do informacji publicznej, ochrony danych osobowych oraz przeciwdziałania korupcji i zapobieganiu zjawiskom niepożądanym (w tym mobbing). Na co dzień kierownik Działu Rozwoju Systemów Lokalnych i Bazy Wiedzy, HelpDesk i Systemów Centralnych Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie. Konsultant krajowy w zakresie zarządzania dokumentem.
Członek zespołu Centrum Kompetencyjnego Ministerstwa Finansów ds. Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją dla Krajowej Administracji Skarbowej.
Bazuje na własnych programach tworzonych na najlepszych wzorach z uwzględnieniem realiów rynku i dostosowane do potrzeb zarówno klienta indywidualnego jak również jednostek administracji publicznej rządowej i samorządu terytorialnego, przedsiębiorstw i innych jednostek organizacyjnych.

 

 

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

 

UWAGA!!

Przy zgłoszeniu do 12. listopad 2021 r. cena za osobę to jedyne 429 zł.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

26 listopad 2021 09:00

Data do:

26 listopad 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

459 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Zmiany w pomocy PFRON na zatrudnianie osób z niepełnosprawnością w 2024 r. orzecznictwo o niepełnosprawności, dofinansowania do wynagrodzeń, wpłaty na PFRON, refundacje kosztów zatrudnienia

Zobacz więcej

Profesjonalny sekretariat z czynności kancelaryjnych i archiwizacyjnych oraz rozporządzenia „RODO” i ustawy o ochronie danych osobowych.

Zobacz więcej

Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami i niepełnosprawnościami

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia