Redagowanie pism urzędowych czyli korespondencja biurowa jako jedna z form komunikowania się

ID szkolenia: 1417

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#decyzja, #europejskiKodeksDobrejAdministracji, #korespondecjabiurowa, #pismaurzędowe, #pismoprzewodnie, #szkolenieonline, sekretariat
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 26. listopada  Miejsce: Szkolenie on-line Cena: 459 zł (+VAT)


Elwira Grygorczuk
tel. 518 192 393
e-mail: egrygorczuk@res.edu.pl

Cel

Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności związanych z tworzeniem i zasadami redagowania pisma, a także przypomnienie reguł dotyczących poprawności językowej i obyczajowej, obowiązujących w pismach urzędowych.

Po szkoleniu uczestnicy nabędą umiejętności z zakresu poprawnego przygotowania oraz poprawnego stosowania przepisów kancelaryjnych i korespondencyjnych. Podczas szkolenia poruszone zostaną m.in. zagadnienia prawne związane z dokumentacją i korespondencją oraz zasady obowiązujące strony postępowania administracyjnego z zakresu obiegu pism.

Program szkolenia

1. Prawo o dokumentacji i korespondencji
a. Europejski Kodeks Dobrej Administracji,
b. dokumenty i dokumentowanie w polskim prawie,
c. ochrona dokumentów,
d. dostęp do informacji publicznej.
2. Rodzaje i struktura pism urzędowych i dokumentów
a. pisma przewodnie,
b. pisma informacyjne,
c. decyzje lub postanowienia,
d. pisma sądowe.
3. Redagowanie pism – tworzenie dokumentów zrozumiałych dla odbiorcy
a. korespondencji z instytucjami, urzędami i sądami,
b. korespondencji wewnętrznej w jednostce,
c. pisma przewodnie.
4. Dostępność i prosty język w administracji
a. dostępność cyfrowa a redagowanie pism administracyjnych,
b. czym jest i po co – prosty język w administracji.
5. Sporządzanie pism
a. znaki interpunkcyjne,
b. znak sprawy, EZD,
c. skróty i zwroty grzecznościowe w korespondencji,
d. style pism urzędowych:
• urzędowo-kancelaryjny,
• memo,
• zaproszeń i życzeń,
• układ pisma blokowy i a linea.
6. Najczęstsze problemy w redagowaniu pism
a. normy wzorcowa, użytkowa, mieszana i …,
b. błędy językowe,
c. przystępny język w administracji,
d. standardy redagowania pism.

Prowadzący

Coach, mentor, nauczyciel akademicki, ekonomista, informatyk. Trener Krajowej Szkoły Skarbowości (KSR). Od wielu lat zaangażowana jest we wdrażanie systemów zarządzania dokumentami oraz w prowadzenie szkoleń z elektroniczne obiegu i zarządzania dokumentami, w tym z obsługi systemów, tworzenia procedur związanych z obiegiem dokumentów w organizacji, instrukcji kancelaryjnej, archiwistyki, redagowania pism urzędowych, obsługi Platformy ePUAP, dostępu do informacji publicznej, ochrony danych osobowych oraz przeciwdziałania korupcji i zapobieganiu zjawiskom niepożądanym (w tym mobbing). Na co dzień kierownik Działu Rozwoju Systemów Lokalnych i Bazy Wiedzy, HelpDesk i Systemów Centralnych Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie. Konsultant krajowy w zakresie zarządzania dokumentem.
Członek zespołu Centrum Kompetencyjnego Ministerstwa Finansów ds. Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją dla Krajowej Administracji Skarbowej.
Bazuje na własnych programach tworzonych na najlepszych wzorach z uwzględnieniem realiów rynku i dostosowane do potrzeb zarówno klienta indywidualnego jak również jednostek administracji publicznej rządowej i samorządu terytorialnego, przedsiębiorstw i innych jednostek organizacyjnych.

 

 

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

 

UWAGA!!

Przy zgłoszeniu do 12. listopad 2021 r. cena za osobę to jedyne 429 zł.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

26 listopad 2021 09:00

Data do:

26 listopad 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

459 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Aplikacja mLegitymacja – zastosowanie i zasady działania

Zobacz więcej

SEMINARIUM SZKOLENIOWE DLA SEKRETARZY GMIN

Zobacz więcej

Nieodpłatne przekazanie, sprzedaż lub likwidacja zbędnych zużytych lub uszkodzonych składników majątku, który stanowi wyposażenie jednostek sektora finansów publicznych po zmianie rozporządzenia rady ministrów oraz w nowym polskim ładzie

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia