Raport o stanie gminy/powiatu

ID szkolenia: 721

Kategorie

Kadry i płace

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#gmina, debata, mieszkańcy, powiat, procedury, raport, stan, uchwała
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 14. kwietnia  Miejsce: online Cena: 349 zł (+VAT)


Sylwia Głowacka
tel. 504 268 795
e-mail: sburak@res.edu.pl

Adresaci i program szkolenia

Szkolenie przeznaczone dla wszystkich osób, które w swojej pracy mają do czynienia z problematyką raportów o stanie gminy/powiatu, a w szczególności dla wójtów (burmistrzów, prezydentów miast), członków zarządu powiatu (w tym starostów), radnych rad gmin i rad powiatów oraz pracowników urzędów gmin i starostw powiatowych, w tym sekretarzy gmin i powiatów.

Program szkolenia

Program:
I. Wprowadzenie
II. Raport o stanie gminy/powiatu (art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym/art. 30a ustawy o samorządzie powiatowym):
1) Pojęcie, istota i cel raportu
2) Pierwsze doświadczenia z procedury przygotowywania i rozpatrywania raportów o stanie samorządu
3) Treść raportu – jakie informacje powinien uwzględniać raport?
4) Procedura przygotowania raportu – kto powinien przygotować raport i na podstawie jakich informacji i materiałów?
5) Przedłożenie raportu radzie gminy – kiedy i w jaki sposób?
6) Debata nad raportem – jak przebiega i jakie są jej elementy/etapy?
7) Udział mieszkańców w debacie nad raportem – jak przebiega?
8) Wotum zaufania i konsekwencje jego nieudzielenia
III. Praktyczne przykłady projektów dokumentów niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia procedury rozpatrywania raportu:
1) Projekt uchwały w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących raportu;
2) Projekt zasad opracowywania raportu;
3) Projekt uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania;
4) Projekt uchwały w sprawie nieudzielenia wotum zaufania;
5) Projekt uchwały w sprawie ustalenia liczby mieszkańców uprawnionych do zabrania głosu w debacie nad raportem;
6) Projekt zawiadomienia przewodniczącego rady o zwołaniu sesji, podczas której rozpatrywany będzie raport;
7) Projekt pisemnego zgłoszenia mieszkańca do udziału w debacie nad raportem;
IV. Podsumowanie

Prowadzący

Prawnik w Kancelarii Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp.k. w Poznaniu, doktorant w Zakładzie Prawa Administracyjnego i Nauki o Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; specjalizuje się w prawie administracyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem prawa samorządowego, procedury administracyjnej i sądowoadministracyjnej; w codziennej praktyce zajmuje się prawnymi aspektami funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego i podmiotów komunalnych, zagadnieniami prawa ochrony środowiska (w tym gospodarki odpadami), tworzenia i funkcjonowania związków międzygminnych, przygotowywania projektów aktów prawa miejscowego, czy dostępu do informacji publicznej; szkoleniowiec z zakresu prawa administracyjnego oraz prawa samorządu terytorialnego; prelegent na seminariach i konferencjach poświęconych zagadnieniom prawa samorządowego, autor wielu publikacji dotyczących prawa samorządowego w czasopismach naukowych oraz popularnonaukowych i branżowych.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

UWAGA!

Przy zgłoszeniu do 22. marca cena szkolenia to jedyne 309 zł/os!

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

RES Edukacja s.c. zapewnia Trenera, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

14 kwiecień 2021 09:00

Data do:

14 kwiecień 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

349 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

KURS KPA DLA URZĘDNIKÓW – PRAKTYCZNE WARSZTATY

Zobacz więcej

Obieg i archiwizacja dokumentów w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją

Zobacz więcej

Audytor dostępności cyfrowej i architektonicznej

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia