PROWADZENIE PRACOWNICZYCH PLANÓW KAPITAŁOWYCH W JEDNOSTKACH OŚWIATOWYCH

ID szkolenia: 1345

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#pracownicze plany kapitałowe, #prowadzenie PPK, #res edukacja, #szkolenie online, jednostki oświatowe, oświata, placówki oświatowe
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 27 październik  Miejsce: online Cena: 339 zł (+VAT)


Magda Rygorczuk
tel. 888 549 572
e-mail: mrygorczuk@res.edu.pl

Cel

Przedszkola, szkoły i placówki oświatowe będące jednostkami budżetowymi prowadzonymi przez jednostki samorządu terytorialnego są zobowiązane stosować przepisy ustawy o pracowniczych planach kapitałowych od 1 stycznia 2021 r., niezależnie od liczby zatrudnionych pracowników (art. 137 ustawy o PPK, art. 9 ustawy o finansach publicznych). Podmiotem zatrudniającym jest m.in. pracodawca (art. 2 ust. 1 pkt 21 ustawy). W przypadku samorządowej jednostki oświatowej to szkoła zatrudnia pracowników we własnym imieniu, a więc jest zobowiązana do utworzenia PPK (art. 3 Kodeksu pracy, art. 10 Karty Nauczyciela).

Celem szkolenia jest przedstawienia zasad związanych z prowadzeniem, naliczaniem i potrącaniem wpłat na Pracownicze Plany Kapitałowe w jednostkach oświatowych.

Korzyści

Uczestnicy zdobędę dokładną wiedzę dotyczącą prowadzenia pracowniczych planów kapitałowych, poznają warunki wypłaty środki z PPK, zasady zarządzania środkami oraz zasady i warunki rezygnacji z PPK.

Program szkolenia

UMOWY O PROWADZENIE PPK:

Kto jest zobowiązany do zawarcia umowy o prowadzenie PPK w przypadku jednostki oświatowej?

Obowiązek informacyjny dyrektora jednostki oświatowej z związku z prowadzeniem PPK

Zawarcie umowy o zarządzanie PPK

Wybór instytucji finansowej, która będzie zarządzała PPK

Udział zakładowej organizacji związkowej w wyborze instytucji finansowej, z którą pracodawca zawrze umowę o zarządzanie PPK

Warunki umowy o prowadzenie PPK

W jakim terminie należy zawrzeć umowę z instytucją finansową?

WYSOKOŚĆ WPŁAT NA PPK:

Wpłata podstawowa

Wpłata dodatkowa

Wysokość wpłaty dokonywanej przez pracownika

Wysokość wpłaty dokonywanej przez pracodawcę

Dopłaty roczne ze strony państwa

DYSPONOWANIE ŚRODKAMI Z PPK:

Zasady dokonywania wpłat na PPK

Zawieszenie dokonywania wpłat na PPK

Zasady wypłaty środków z PPK

Wypłata środków przed osiągnięciem wieku emerytalnego

Wyłączenie spod egzekucji środków z PPK

Dyspozycja na wypadek śmierci

Podział środków w razie rozwodu, unieważnienia małżeństwa, ustania wspólnoty majątkowej

Wypłata na pokrycie wkładu własnego przy zakupie mieszkania lub budynku mieszkalnego

Wypłata w przypadku poważnego zachorowania

Zmiana pracodawcy a transfer środków

 

Wzory dokumentów:

  1. Deklaracja rezygnacji z dokonywania wpłat na PPK
  2. Deklaracja w zakresie finansowania wpłat dodatkowych do pracowniczych planów kapitałowych
  3. Deklaracja w zakresie finansowania wpłat podstawowych do pracowniczych planów kapitałowych
  4. Oświadczenie o zawartych umowach o prowadzenie PPK
  5. Wniosek o dokonywanie wpłat do pracowniczych planów kapitałowych dla osób, które złożyły deklarację rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK
  6. Wniosek o zawarcie umowy o prowadzenie PPK dla osób zatrudnionych, które ukończyły 55 rok życia i nie ukończyły 70 roku życia
  7. Deklaracja finansowania wpłat do pracowniczych planów kapitałowych dla uczestników PPK, którzy zdecydowali się na finansowanie wpłat, w przypadku niefinansowania wpłat przez podmiot zatrudniający

 

Prowadzący

Adiunkt w Katedrze Administracji i Prawa Administracyjnego Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, doktor nauk prawnych. Ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa gospodarczego i finansów publicznych jednostek samorządu terytorialnego oraz kontroli zarządczej. Wykładowca na studiach podyplomowych Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie w obszarze prawo gospodarczego i handlowego. Absolwentka studiów magisterskich i doktoranckich Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Jej zainteresowania naukowe obejmują prawo administracyjne, prawo gospodarcze oraz zagadnienia związane z prawem nowych technologii, przede wszystkim w obszarze zastosowania nowych technologii w celu ochrony i poprawy bezpieczeństwa publicznego oraz zwiększenia efektywności funkcjonowania administracji publicznej. Wieloletni praktyk, doświadczony trener prowadzący od ponad 10 lat szkolenia i doradztwo prawne o zasięgu ogólnopolskim w obszarze prawa gospodarczego, administracyjnego i prawa finansów publicznych, certyfikowany trener oświaty, Współpracownik Instytutu Szkoleń i Analiz Gospodarczych w Warszawie oraz wielu form szkoleniowych o zasięgu ogólnopolskim. Autorka licznych publikacji o charakterze naukowym i popularyzatorskim.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj  i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu do 06 października  2021 r. cena za osobę to jedyne 309 zł 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

27 październik 2021 10:00

Data do:

27 październik 2021 14:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

339 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Obieg i archiwizacja dokumentów w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją

Zobacz więcej

Aktualizacja instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt w związku z wdrażaniem EZD i e-Doręczenia

Zobacz więcej

Obieg i archiwizacja dokumentów, archiwum zakładowe

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia