Prowadzenie ksiąg podatkowych/rachunkowych oraz innych pokrewnych usług a obowiązki z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (AML)
Region
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 6 lipca Miejsce: ONLINE Cena: 279 zł (+VAT)
Katarzyna Zajkowska
tel. 798 301 781
e-mail: kzajkowska@res.edu.pl
[/su_tab]
Adresaci
Szkolenie kierowane jest do takich instytucji jak:
– banki, oddziały banków zagranicznych, oddziały instytucji kredytowych, instytucje finansowe,
– spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe, krajowa SKOK,
– instytucje płatnicze, instytucje pieniądza elektronicznego, biura usług płatniczych, agenci rozliczeniowi, firmy inwestycyjne, banki powiernicze,
– spółki prowadzące rynki regulowane, fundusze inwestycyjne, zakłady ubezpieczeń, przedsiębiorcy prowadzący działalność kantorową (w tym usługi wymiany walut przez internet),
– pośredników nieruchomości, BIURA NIERUCHOMOŚCI
– w ograniczonym zakresie: notariuszy, adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych,
– przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie tworzenia jednostek organizacyjnych, pełnienia funkcji lub umożliwienia pełnienia funkcji członka zarządu spółki, prowadzenia biura wirtualnego,
Cel
Omówienie zmian w związku z ustawą z 30 marca 2021 roku.
Program szkolenia
Ustawą z dnia 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy (….) rozszerzono – poprzez dodanie do art. 2 ust . 1 punktu 15 a – katalog instytucji obowiązanych o przedsiębiorców zajmujących się świadczeniem usług polegających na sporządzeniu deklaracji , prowadzeniu ksiąg podatkowych ,udzielania porad , opinii lub wyjaśnień z zakresu przepisów prawa podatkowego lub celnego, jeżeli nie działają już w tym zakresie jako podmioty prowadzący usługowo księgi rachunkowe czy doradcy podatkowi .
Bezspornie zatem nawet jednoosobowa działalność gospodarcza polegająca na usługowym prowadzeniu podatkowych ksiąg przychodów i rozchodów i /lub innych czynności wymienionych wyżej podlega pod polski AML .
Oznacza to dla takiego przedsiębiorcy spełnienie kilku warunków polegających m.in. na :
1/ wdrożeniu na podstawie art. 50 ustawy wewnętrznej procedury instytucji obowiązanej
2/ wdrożeniu na podstawie art. 53 ustawy wewnętrznej .procedury tzw. sygnalisty umożliwiającej anonimowe zgłaszanie nieprawidłowości mogących występować w praktyce funkcjonowania przedsiębiorcy
3/ przeszkolenia właściciela i pracowników , co wynika z art. 52 ustawy
4/ zarządzaniu ryzykiem związanym z praniem pieniędzy (…) , do czego zobowiązuje art. 27 ustawy
5/ raportować wpłaty i wypłaty gotówkowe powyżej 15 000 euro
W ramach procedury biuro rachunkowe musi rozpoznawać ryzyko , identyfikować klienta i jego beneficjenta rzeczywistego i na tej podstawie dopiero może podpisać umowę , w trakcie której musi klienta monitorować .
Brak spełnienia tych obowiązków grozi surowymi karami administracyjnymi nakładanymi na podstawie art. 113 ustawy .
Obowiązki powyższe od 13 lipca 2018 r . musiały realizować podmioty usługowo prowadzące księgi rachunkowe , które status instytucji obowiązanej uzyskały na podstawie art . 2 ust . 1 pkt .17 ustawy jak i doradcy podatkowi na podstawie art. 2 ust . 1 pkt .15 ustawy .
Profesjonalny przedsiębiorca świadczący usługi zdefiniowane w art . 2 ust .1 pkt. pkt. 15 , 15a ,17 ustawy powinien w ramach dobrych praktyk przeanalizować dokumentację swoich klientów , pod kątem ich ew. podporządkowania pod ustawę o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML) .W przypadku kiedy klient kancelarii , ze względu na przedmiot działalności lub obrót gotówkowy ( jednorazowa wpłata lub wypłata 10 000 euro ) nabył status instytucji obowiązanej ( katalog zawiera art . 2 ust .1 pkt. pkt . od 1 do 25 ustawy) , w ramach powołanych dobrych praktyk powinien być o tym poinformowany , bowiem musi on niezależnie spełnić te same warunki co obsługująca go kancelaria (biuro ).
Prowadzący
Szkolenie poprowadzi praktyk w omawianych dziedzinach zarówno w ramach obowiązków jednostek współpracujących (administracji) jak i doradca i konsultant dla sfery prywatnej przy wdrażaniu procedur i postępowaniach kontrolnych, autor procedur i publikacji w omawianym zakresie, wykładowca z bardzo dobrymi opiniami.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
- W oparciu o platformę szkoleniową;
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
MNIEJ SOLI, CUKRU I TŁUSZCZU – receptury, gramatury i jadłospisy w żywieniu dzieci w żłobku, przedszkolu i szkole umożliwiające realizację norm żywienia z 2020 r. Metody obniżania zawartości cukru, soli i tłuszczu w recepturach i jadłospisach, stosowanie dozwolonych zamienników
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia