Promocja miast i regionów. Tworzenie wizerunku, pozyskiwanie inwestorów, turystów i gości.

ID szkolenia: 924

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#inwestorzy, #kampania promocyjna, #kampania promocyjna miasta, #kampania promocyjna regionu, #marketing terytorialny, #online, #promocja miast i regionów, #promocja miasta, #promocja regionu, #RES, #res edukacja, #szkolenieonline, #szkolimy, #tworzenie wizerunku, promocja, rozwój, turyści
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 24. czerwca 2021r.  Cena: 349zł (+VAT)


Katarzyna Wardzińska
tel. 792 210 125
e-mail: kwardzinska@res.edu.pl

Cel i korzyści szkolenia

CEL:

  • Określenie mocnych i słabych stron regionu jako wyjście do stworzenia nowej i skutecznej koncepcji promocyjnej,
  • Stworzenie ścieżki promocyjnej i budowania wizerunku od pomysłu do realizacji po sprawdzenie efektów przeprowadzonych działań,
  • Rozwijanie umiejętności wykorzystania instrumentów promocji w sposób spójny, jasny i selektywny dla poszczególnych grup odbiorców przekazu: turystów, inwestorów i mieszkańców
  • Opracowanie briefu skutecznej strategii promocji regiony, gminy, miasta nakierowanego na poszczególne segmenty: biznes, turystyka, tubylcy
  • Dokonanie analizy posiadanych zasobów finansowych, ludzkich, materiałowych w odniesieniu do zaplanowanej kampanii promocyjnej
  • Wypracowanie adekwatnych do kanału promocyjnego narzędzi promocji stosowanych z sukcesami przez inne miasta, gminy, regiony, kraje – efekt skojarzeń, stereotypów i uprzedzeń.
  • Pilotażowe sprawdzenie funkcjonowania zaplanowanej kampanii promocyjno-wizerunkowej regionu/terenu

KORZYŚCI: 

  • Wypracowanie spójnej strategii promocji miasta/regionu w oparciu atuty miejsca/regionu
  • Stworzenie pomysłu na skuteczną na kampanię promocyjną terytorium
  • Poznanie zasad opracowania briefu marketingowego, segmentów docelowych kampanii marketingowej i kanałów przekazu komunikatów promocyjnych
  • Samodzielna realizacja kampanii reklamowej w oparciu o marketing terytorialny
  • Dokonanie analizy ram czasowych, budżetu promocyjnego, zasobów ludzkich i materiałowych,
  • Zrealizowanie pilotażu opracowanej kampanii marketingu terytorialnego/regionu/miasta

 

Adresaci

Dyrektorzy departamentów promocji miast i regionów, Specjaliści ds. PR, specjaliści ds. Marketingu i Promocji miast i regionów, pracownicy wydziałów promocji w samorządach miast, gmin i regionów, pracownicy administracji publicznej.

Program szkolenia

1.Wstęp

  •  Przedstawienie trenera prowadzącego, podanie tematu i zagadnień
  •  Określenie celów szkoleniowych,
  •  Przedstawienie uczestników, zapoznanie z oczekiwaniami
  • Logistyka szkolenia: czasokres, przerwy,
  • Ćwiczenie wprowadzające w temat, dyskusja i podsumowanie

2.Rozwinięcie określenia: marketing terytorialny

  • Pojęcie marketingu terytorialnego
  • Miejsce promocji w strukturach regionu
  • Superprodukt, megaprodukt – określenie miasta/regionu/miejsca
  • Do kogo kierujemy przekaz marketingowy, do jakich grup, segmentów – końcowi zainteresowani wizerunkiem i promocją,
  •  Strategia promocji miast i regionów
  • Promocja regionu jako część wchodząca w skład marketingu terytorialnego
  • Konkurencyjność regionów i jego wpływ na efekt końcowy kampanii
    promocyjnej – czynniki konkurencyjności
  • Walory regionu/miejsca
  • Skuteczność działań promocyjnych , a istniejąca misja i strategia
  • Marketing mix w ujęciu budowania promocji i wizerunku
    regionu/powiatu/województwa
  • Aktualny wizerunek regionu/miasta
  • Etapu kształtowania wizerunku regionu/terytorium
  •  Istniejące opinie, poglądy, stereotypy i uprzedzenia na temat regionu i
    jego atrakcyjności
  •  Etapy procesu promocji i budowania wizerunku

3.Kryterium funkcji jaką pełni region wobec otoczenia biznesowo-turystycznego

  •  Narzędzia kształtowania wizerunku w odniesieniu do otoczenia
  •  Elementy materialne i niematerialne regionu/okolicy
  •  Marketing mix, a promocja regionu, elementy marketingu mix
  • Marketing terytorialny, a lokalny system polityczno-gospodarczy

4.Wizerunek jako efekt podejmowanych działań promocyjnych w regionie

  • Istniejący w świadomości odbiorców wizerunek regionu
  • Różnice pomiędzy tożsamością, a wizerunkiem
  • Kształtowanie wizerunku
  • Odbiorcy działań promocyjnych w regionie, a jego wizerunek w ich oczach

5.Charakterystyka grup odbiorców działań promocyjnych

  • Kryteria wyboru adresatów promocji
  •  Działania promocyjne skierowane do mieszkańców regionu
  •  Cele działań promocyjnych nakierowanych na turystów
  •  Cele działań promocyjnych nakierowanych na inwestorów, instytucje, organizacje
  •  Instrumenty promocyjne – kreatywność i innowacyjność w cenie! (hasło, logo, flaga, kolorystyka, idea) – „Dla każdego coś trafnego, potrzebnego i miłego”

6.Budowa kampanii promocyjnej, strategii promocji dla regionu/terenu, sposoby i kanały komunikacyjne

  • Zaprojektowanie założeń
  •  Cele strategiczne – od czego zacząć?
  •  Przygotowanie planu marketingowego
  •  Region jako marka, identyfikator, skojarzenia
  •  Ustalenie harmonogramu pracy i zasobów ludzkich i materiałowych

7.Badania fokusowe, panele, media i inne instrumenty głoszące: „dobra nowinę” o regionie i mieście.

  • Niestandardowe instrumenty, metody i sposoby promocji (nowe usługi, nowe produkty, nowe sposoby
  •  Pomiar rezultatów kampanii promocyjnej regionu/miasta
  •  Monitoring zaplanowanych i realizowanych działań cząstkowych
  •  Przełożenie działań i wykorzystanie instrumentów na korzyści dla mieszkańców, inwestorów i turystów w regionie

6. Część warsztatowa

  • Najlepsze praktyki z regionów, miast i gmin

7.Zakończenie szkolenia

  • Podsumowanie metodą pytań i odpowiedzi – „piłeczka tenisowa”
  • Wnioski poszkoleniowe
  • Zadanie wdrożeniowe dla Uczestników
  • Wręczenie certyfikatów
  • Pożegnanie

Prowadzący

Trener biznesu, Wykładowca, Coach, Doradca HR, Menedżer. Autor ponad 100 artykułów o tematyce biznesowej (zarządzanie, motywowanie, sprzedaż, kierowanie zmianą i konfliktem, motywowanie, planowanie i organizacja  czasu). Absolwent podyplomowych studiów MBA ZZL w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, podyplomowych menedżerskich studiów polsko-niemieckich Nowoczesne Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Centrum Doskonalenia Zarządzania we Wrocławiu, podyplomowych studiów Zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, podyplomowych studiów Komunikacja i Promocja w Biznesie w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz  absolwent Politechniki Warszawskiej w Warszawie.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

CZAS TRWANIA SZKOLENIA 6H!

UWAGA!

Przy zgłoszeniu do 03 czerwca cena szkolenia to jedyne 319 zł/os!

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo

RES Edukacja s.c. zapewnia Trenera, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

Szczegóły i rejestracja

Data od:

24 czerwiec 2021 09:00

Data do:

24 czerwiec 2021 15:00

Miejsce:

Brak danych

Koszt:

349 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Gospodarka kasowa i gospodarka drukami ścisłego zarachowania w  jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego. Limity płatności gotówkowych w 2024r. -kogo dotyczą ograniczenia i jakie mogą być konsekwencje zapłaty gotówką np. w kasie urzędu gminy?

Zobacz więcej

Sporządzanie korekt do ZUS w Płatniku

Zobacz więcej

Dostępność w ogłoszeniach o otwartych konkursach ofert, zleceniu zadania publicznego organizacjom pozarządowym i zamówieniach publicznych.

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia