Promocja miast i regionów. Tworzenie wizerunku, pozyskiwanie inwestorów, turystów i gości.
Region
Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, ZachodniopomorskieTagi
Termin: 24. czerwca 2021r. Cena: 349zł (+VAT)
Katarzyna Wardzińska
tel. 792 210 125
e-mail: kwardzinska@res.edu.pl
Cel i korzyści szkolenia
CEL:
- Określenie mocnych i słabych stron regionu jako wyjście do stworzenia nowej i skutecznej koncepcji promocyjnej,
- Stworzenie ścieżki promocyjnej i budowania wizerunku od pomysłu do realizacji po sprawdzenie efektów przeprowadzonych działań,
- Rozwijanie umiejętności wykorzystania instrumentów promocji w sposób spójny, jasny i selektywny dla poszczególnych grup odbiorców przekazu: turystów, inwestorów i mieszkańców
- Opracowanie briefu skutecznej strategii promocji regiony, gminy, miasta nakierowanego na poszczególne segmenty: biznes, turystyka, tubylcy
- Dokonanie analizy posiadanych zasobów finansowych, ludzkich, materiałowych w odniesieniu do zaplanowanej kampanii promocyjnej
- Wypracowanie adekwatnych do kanału promocyjnego narzędzi promocji stosowanych z sukcesami przez inne miasta, gminy, regiony, kraje – efekt skojarzeń, stereotypów i uprzedzeń.
- Pilotażowe sprawdzenie funkcjonowania zaplanowanej kampanii promocyjno-wizerunkowej regionu/terenu
KORZYŚCI:
- Wypracowanie spójnej strategii promocji miasta/regionu w oparciu atuty miejsca/regionu
- Stworzenie pomysłu na skuteczną na kampanię promocyjną terytorium
- Poznanie zasad opracowania briefu marketingowego, segmentów docelowych kampanii marketingowej i kanałów przekazu komunikatów promocyjnych
- Samodzielna realizacja kampanii reklamowej w oparciu o marketing terytorialny
- Dokonanie analizy ram czasowych, budżetu promocyjnego, zasobów ludzkich i materiałowych,
- Zrealizowanie pilotażu opracowanej kampanii marketingu terytorialnego/regionu/miasta
Adresaci
Dyrektorzy departamentów promocji miast i regionów, Specjaliści ds. PR, specjaliści ds. Marketingu i Promocji miast i regionów, pracownicy wydziałów promocji w samorządach miast, gmin i regionów, pracownicy administracji publicznej.
Program szkolenia
1.Wstęp
- Przedstawienie trenera prowadzącego, podanie tematu i zagadnień
- Określenie celów szkoleniowych,
- Przedstawienie uczestników, zapoznanie z oczekiwaniami
- Logistyka szkolenia: czasokres, przerwy,
- Ćwiczenie wprowadzające w temat, dyskusja i podsumowanie
2.Rozwinięcie określenia: marketing terytorialny
- Pojęcie marketingu terytorialnego
- Miejsce promocji w strukturach regionu
- Superprodukt, megaprodukt – określenie miasta/regionu/miejsca
- Do kogo kierujemy przekaz marketingowy, do jakich grup, segmentów – końcowi zainteresowani wizerunkiem i promocją,
- Strategia promocji miast i regionów
- Promocja regionu jako część wchodząca w skład marketingu terytorialnego
- Konkurencyjność regionów i jego wpływ na efekt końcowy kampanii
promocyjnej – czynniki konkurencyjności - Walory regionu/miejsca
- Skuteczność działań promocyjnych , a istniejąca misja i strategia
- Marketing mix w ujęciu budowania promocji i wizerunku
regionu/powiatu/województwa - Aktualny wizerunek regionu/miasta
- Etapu kształtowania wizerunku regionu/terytorium
- Istniejące opinie, poglądy, stereotypy i uprzedzenia na temat regionu i
jego atrakcyjności - Etapy procesu promocji i budowania wizerunku
3.Kryterium funkcji jaką pełni region wobec otoczenia biznesowo-turystycznego
- Narzędzia kształtowania wizerunku w odniesieniu do otoczenia
- Elementy materialne i niematerialne regionu/okolicy
- Marketing mix, a promocja regionu, elementy marketingu mix
- Marketing terytorialny, a lokalny system polityczno-gospodarczy
4.Wizerunek jako efekt podejmowanych działań promocyjnych w regionie
- Istniejący w świadomości odbiorców wizerunek regionu
- Różnice pomiędzy tożsamością, a wizerunkiem
- Kształtowanie wizerunku
- Odbiorcy działań promocyjnych w regionie, a jego wizerunek w ich oczach
5.Charakterystyka grup odbiorców działań promocyjnych
- Kryteria wyboru adresatów promocji
- Działania promocyjne skierowane do mieszkańców regionu
- Cele działań promocyjnych nakierowanych na turystów
- Cele działań promocyjnych nakierowanych na inwestorów, instytucje, organizacje
- Instrumenty promocyjne – kreatywność i innowacyjność w cenie! (hasło, logo, flaga, kolorystyka, idea) – „Dla każdego coś trafnego, potrzebnego i miłego”
6.Budowa kampanii promocyjnej, strategii promocji dla regionu/terenu, sposoby i kanały komunikacyjne
- Zaprojektowanie założeń
- Cele strategiczne – od czego zacząć?
- Przygotowanie planu marketingowego
- Region jako marka, identyfikator, skojarzenia
- Ustalenie harmonogramu pracy i zasobów ludzkich i materiałowych
7.Badania fokusowe, panele, media i inne instrumenty głoszące: „dobra nowinę” o regionie i mieście.
- Niestandardowe instrumenty, metody i sposoby promocji (nowe usługi, nowe produkty, nowe sposoby
- Pomiar rezultatów kampanii promocyjnej regionu/miasta
- Monitoring zaplanowanych i realizowanych działań cząstkowych
- Przełożenie działań i wykorzystanie instrumentów na korzyści dla mieszkańców, inwestorów i turystów w regionie
6. Część warsztatowa
- Najlepsze praktyki z regionów, miast i gmin
7.Zakończenie szkolenia
- Podsumowanie metodą pytań i odpowiedzi – „piłeczka tenisowa”
- Wnioski poszkoleniowe
- Zadanie wdrożeniowe dla Uczestników
- Wręczenie certyfikatów
- Pożegnanie
Prowadzący
Trener biznesu, Wykładowca, Coach, Doradca HR, Menedżer. Autor ponad 100 artykułów o tematyce biznesowej (zarządzanie, motywowanie, sprzedaż, kierowanie zmianą i konfliktem, motywowanie, planowanie i organizacja czasu). Absolwent podyplomowych studiów MBA ZZL w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, podyplomowych menedżerskich studiów polsko-niemieckich Nowoczesne Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Centrum Doskonalenia Zarządzania we Wrocławiu, podyplomowych studiów Zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, podyplomowych studiów Komunikacja i Promocja w Biznesie w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz absolwent Politechniki Warszawskiej w Warszawie.
Formularz zgłoszeniowy
Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl
CZAS TRWANIA SZKOLENIA 6H!
UWAGA!
Przy zgłoszeniu do 03 czerwca cena szkolenia to jedyne 319 zł/os!
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
- W oparciu o platformę szkoleniową
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo
RES Edukacja s.c. zapewnia Trenera, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Gospodarka kasowa i gospodarka drukami ścisłego zarachowania w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego. Limity płatności gotówkowych w 2024r. -kogo dotyczą ograniczenia i jakie mogą być konsekwencje zapłaty gotówką np. w kasie urzędu gminy?
Zobacz więcejDostępność w ogłoszeniach o otwartych konkursach ofert, zleceniu zadania publicznego organizacjom pozarządowym i zamówieniach publicznych.
Zobacz więcejDowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia