Profesjonalny sekretariat w dobie pracy zdalnej – Szkolenie on-line

ID szkolenia: 355

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#resedukacja, #rodo, sekretariat
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 2. grudnia Miejsce: Szkolenie on-line Cena: 259 zł (+VAT)


Sylwia Głowacka
tel. 504 268 795
e-mail:sburak@res.edu.pl

Cel i korzyści

Celem szkolenia przekazanie i usystematyzowanie merytorycznej wiedzy związanej z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania sekretariatów i kancelarii, w tym wiedzy i praktycznych wskazówek na temat czynności kancelaryjnych i archiwizacyjnych, opracowywania i wdrażania wewnętrznych procedur obowiązujących w tym zakresie oraz zasad ochrony danych osobowych.

Adresaci

Kierownicy i pracownicy działów organizacyjnych, sekretariatów i kancelarii w urzędach, samorządowych jednostkach organizacyjnych oraz pozostałych jednostkach sektora finansów publicznych, którzy są odpowiedzialni za organizowanie, zarządzanie i prowadzenie sekretariatów i kancelarii, w tym odpowiedzialni za wdrażanie procedur kancelaryjnych i archiwizacyjnych.

Metodyka

Wykład przygotowany w oparciu o praktyczne przykłady , warsztat.

Program szkolenia

Część I

Sekretariat w administracji publicznej

  1. Rola, zadania, obowiązki sekretariatu.
  2. Organizacja pracy
  3. Komunikacja i informacja w sekretariacie.
  4. Organizacja spotkań służbowych
  5. Obsługa interesantów.
  6. Savoir vivre w pracy biurowej
  7. Dokumentacja w sekretariacie.
  8. Korespondencja biurowa
  9. Zasady redagowania pism
  10. Zasady sporządzania protokołów, sprawozdań, notatek służbowych
  11. Dokumentacja zebrań i szkoleń.

Część II

Czynności kancelaryjne i archiwizacyjne

  1. Wstęp do archiwistyki.
  2. Prawne regulacje dotyczące postępowania z dokumentacją,
  3. Dokumentacja niejawna i kancelaria tajna.
  4.  Organizacja sieci archiwalnej.
  5. Rodzaje i postać współczesnej dokumentacji.
  6. Kwalifikacje archiwalne dokumentacji oraz okresy przechowywania najważniejszych akt kat. archiwalnej B.
  7. Organizacja i zakres działania archiwum zakładowego.
  8. Organizacja pracy kancelaryjnej i obieg dokumentacji.
  9. Archiwizowanie dokumentacji, w tym dokumentacji nie aktowej.
  10. Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej.
  11. Postępowanie z dokumentacją likwidowanych jednostek organizacyjnych.
  12. Komputerowe systemy zarządzania dokumentacją w archiwach zakładowych.

Część III

 „RODO” i ustawy o ochronie danych osobowych

  1. Ochrona danych osobowych w sekretariacie
  2. Podstawowe definicje z zakresu ochrony danych osobowych w świetle RODO

– dane osobowe i szczególne kategorie danych osobowych,

­ – zbiór danych osobowych, ­

– przetwarzanie danych osobowych,

­ – administrator danych osobowych i procesor,

­ – anonimizacja i pseudonimizacja,

­ – profilowanie

  1. Kategorie danych osobowychjakie mogą być przetwarzane w pracy sekretariatu
  2. Zasady ogólne przetwarzania danych osobowych zawarte w RODO: ­

– zasada zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości, ­

– zasada ograniczenia celu przetwarzania danych, ­

– zasada minimalizacji danych, ­

– zasada prawidłowości danych, ­ zasada ograniczenia przetwarzania danych, ­

  1. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
  2. Klauzule informacyjne RODOw pracy sekretariatu
  3. Obowiązki wynikające z RODOw pracy sekretariatu
  4. Monitoring
  5. Jak zaprojektować proces ochrony danych osobowych w sekretariacie

– jak przeprowadzić audyt

– wybór zabezpieczeń

– etapy tworzenia niezbędnej dokumentacji

–  procedury – co powinny zawierać?

– podejście oparte na ryzyku

Część IV

Dyskusja

Prowadzący

Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Trenerka z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, wykładów z zakresu nauk prawnych, społecznych i metodologii pracy w grupie. Stale współpracuje m. in. ze Wyższą Szkołą Prawa we Wrocławiu, Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce. Posiada praktyczne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, dydaktyki akademickiej, doradztwie oraz w wdrażaniu przepisów prawnych z zakresu: ochrony danych osobowych (RODO), prawa pracy, zatrudniania cudzoziemców, umów cywilnoprawnych, prawa ubezpieczeń społecznych w firmach, urzędach i instytucjach.
Prelegentka wielu konferencji, autorka licznych prac naukowych. Współpracowała m.in. z University College of London, Instytutem Herdera w Marburgu, Mykolas Romeris University w Wilnie, Lithuanian University of Educational Sciences w Wilnie realizując projekty badawcze i wykłady.
Prowadząc szkolenia stara się wyjaśniać skomplikowane rzeczy za pomocą zrozumiałego języka. Do każdego szkolenia podchodzi indywidualnie. Ma za sobą wiele godzin szkoleń i warsztatów otwartych i zamkniętych oraz wiele godzin wykładów ze studentami.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci;
  • W oparciu o  platformę szkoleniową;
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem;
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.

Przy zgłoszeniu dwóch i więcej osób z jednej instytucji – możliwa negocjacje ceny.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

02 grudzień 2020 09:00

Data do:

02 grudzień 2020 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

259 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Warsztaty kancelaryjne dla pracowników biurowych. Formy grupowania i łączenia pism.

Zobacz więcej

Aktualizacja instrukcji kancelaryjnych oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt w związku z wdrażaniem EZD i e-Doręczenia

Zobacz więcej

Obieg i archiwizacja dokumentów, archiwum zakładowe

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia