
Profesjonalne zarządzanie sekretariatem i kontakty z mediami
Kategorie
Kadry i płaceRegion
Cała Polska, OnlineTagi

Cel i korzyści
Co wyniesiesz z tego szkolenia?
Ze szkolenia dowiesz się, co robić, by to pierwsze wrażenie było jak najlepsze, jak kreować profesjonalny wygląd, jak przyjmować klientów, jakie zasady etykiety należy stosować w kontaktach z ludźmi. Poznasz sposoby zarządzania czasem i pracą swoją i osoby, której sekretariat obsługujesz. Dowiesz się jak lepiej i efektywniej komunikować się, poznasz techniki asertywności.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie.
– sekretariat „sercem i wizytówką” firmy, urzędu
– podstawowe zasady organizacji pracy w sekretariacie
– kluczowe kompetencje
– zasady etyki
– autodiagnoza własnych kompetencji i potrzeb rozwoju
2. Pomieszczenie.
– kolory, meble, ergonomia
– proksemika pomieszczenia i jak ją wykorzystać w celu ułatwienia sobie pracy
3. Rola komunikacji interpersonalnej.
– zasady przepływu informacji
– proces komunikacji (nadawanie i odbieranie komunikatów, błędy w komunikacji i jak ich unikać, komunikacja niewerbalna, aktywne słuchanie, właściwe pytania)
– analiza transakcyjna Berne’a
– ukryte programy
– techniki asertywności, ułatwiające kontakty z innymi
– rozmowa telefoniczna
– pisanie pism i maili – netykieta
4. Kreowanie profesjonalnego wizerunku
– dress code
– dobór ubioru, makijażu do typu urody i sylwetki oraz do sytuacji – podstawowe zasady
5. Etykieta biznesowa i urzędowa
– podstawowe zasady
– pierwsze dobre wrażenie
– powitanie gości
– podawanie napojów
– wizytówki
– zasady precedencji
– organizacja spotkań służbowych
– podróż służbowa
6. Zarządzanie czasem i zadaniami.
– zasady dobrej organizacji pracy własnej i pracy przełożonych
– zasada „zrób to od razu”
– jak efektywnie zarządzać sobą w czasie
– zasady efektywnego zarządzania kalendarzem przełożonych
– kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji
– złodzieje czasu – jak je eliminować
– praktyczne zasady zarządzania sobą w czasie: metoda ABC, zasada Pareto, Matryca Eisenhovera, zasada 60/40
– zarządzanie kalendarzem przełożonych
– planowanie dnia
7. Kontakty z mediami i autoprezentacja.
– zasady autoprezentacji
– na co zwrócić uwagę przygotowując się do wystąpień w różnych mediach
– przygotowanie do wystąpień publicznych
– notatki
– radzenie sobie z tremą
– podczas wystąpienia
– sposoby na zainteresowanie publiczności
– jak radzić sobie ze stresem
8. Podsumowanie.
Prowadzący
psycholog, coach, trener z 16-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w psychologii pracy, organizacji i zarządzania; pedagogice i pracy socjalnej. Nauczyciel akademicki na kierunkach psychologicznych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu
SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE
- Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
- W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
- Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
- Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
- Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
- Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Podobne szkolenia
Co jeszcze może Cię zainteresować?
Dowiedz się więcej
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!
Sprawdź nasze szkolenia