Procedura administracyjna z elementami e-doręczeń. Nowe obowiązki od 05.10.2022 r.

ID szkolenia: 1717

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Online, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#administracyjne, #Kodeks, #KPA, #kurs postępowania administracyjnego, #kursy, #online, #RES, #szkolenie, #szkolimy, #webinar, administracja, edukacja, postępowanie, rozwój
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 12 września Miejsce: online Cena: 299 zł (+VAT)


Katarzyna Wardzińska
tel. 888 549 572
e-mail: kwardzinska@res.edu.pl

Cel

Celem szkolenia jest uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy dotyczącej podstawowych zagadnień teoretycznych i praktycznych z zakresu procedury administracyjnej, która jest niezbędna przy prowadzeniu postępowań administracyjnych i wydawaniu decyzji indywidualnych w sprawach rozstrzyganych przed organem administracji publicznej.

Adresaci

Adresaci szkolenia: szkolenie jest skierowane do wszystkich pracowników organów administracji publicznej, którzy prowadzą postępowania administracyjne i wydają decyzje na podstawie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.

Program szkolenia

1. Zasady postępowania administracyjnego i ich rola w postępowaniu wyjaśniającym.
-zasada praworządności
-zasada udzielania informacji
-zasada czynnego udziału strony w postępowaniu
-zasada szybkości i prostoty
-zasada pisemności
-zasada dwuinstancyjności
-zasada trwałości decyzji administracyjnych oraz sądowej kontroli decyzji administracyjnych
-skutki prawne niezastosowania zasad postępowania administracyjnego
-ochrona danych osobowych w procedurze administracyjnej
-dostęp do akt sprawy w kontekście ochrony danych i przepisów RODO

2. Postępowanie wyjaśniające – zagadnienia proceduralne
-warunki wszczęcia postępowania
-cechy formalno-prawne podania
-podanie w formie dokumentu elektronicznego
-ustalenie daty wszczęcia postępowania
-podpis kwalifikowany, podpis zaufany, podpis osobisty
-uzupełnianie braków formalnych podania
-instytucja wezwania
-doręczenia: tradycyjne, zastępcze, elektroniczne, konkludentne
– e-doręczenia – ustawa o doręczeniach elektronicznych i zmiany w KPA
-postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania
-zawieszenie postępowania administracyjnego
-protokoły i adnotacje
-pełnomocnik w postępowaniu administracyjnym

3. Terminy załatwienia sprawy, bezczynność organu i przewlekłość postępowania
-terminy administracyjne
-prawidłowe ustalenie terminów załatwienia sprawy
-cechy formalno-prawne zawiadomienia o przedłużeniu terminu do wydania decyzji administracyjnej
-pojęcie bezczynności i przewlekłości
-instytucja ponaglenia art. 37,38 k.p.a
-obowiązek pouczenia strony o możliwości wniesienia ponaglenia

4. Decyzja administracyjna i jej elementy.
-elementy decyzji administracyjnej
-rygor natychmiastowej wykonalności jako element dodatkowy decyzji
-decyzja administracyjna w formie dokumentu elektronicznego
-skutki prawne wydania decyzji administracyjnej
-zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania
-przesłanki wydania decyzji o umorzeniu postępowania
-instytucja sprostowania decyzji administracyjnej

5. Administracyjno-prawne środki zaskarżenia. Odwołanie i zażalenie
-terminy wnoszenia środków zaskarżenia
-instytucja odwołania
-zrzeczenie się prawa do wniesienia odwołania
-samokontrola organu I instancji art. 132 k.p.a
-niedopuszczalność wniesienia odwołania
-wycofanie odwołania
-rozstrzygnięcia organu II instancji
-instytucja zażalenia

6. Wzruszenie decyzji ostatecznych
-wznowienie postępowania administracyjnego
-uchylnie, zmiana decyzji administracyjnej
-wygaśnięcie decyzji administracyjnej
-stwierdzenie nieważności decyzji

Prowadzący

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku prawo z 12 – letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Obecnie Kierownik Referatu ds.
obsługi prawnej i kadr JST. Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędniczka, z zamiłowania trener/szkoleniowiec.
Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania GWSH w Katowicach na kierunku kadry i płace, prawo i praktyka gospodarcza oraz studia podyplomowe na Wydziale Nauk Stosowanych na kierunku prawo zamówień
publicznych i zarządzanie kapitałem ludzkim. Certyfikowana specjalistka procedury administracyjnej oraz postępowania egzekucyjnego w administracji. Pasjonatka cyfrowej administracji. Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadziła szkolenia dla organizacji pozarządowej Dress for Success Poland, poświęcone tematyce praw pracowniczych oraz roli kobiet na rynku pracy. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników.
Realizuje szkolenia autorskie dla powiatowych urzędów pracy w zakresie obsługi dokumentów elektronicznych, wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem obsługi platformy praca.gov.pl., odmowy dostępu do informacji publicznej, praw pracowniczych a także służby przygotowawczej dla urzędników.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na res@res.edu.pl

Przy zgłoszeniu do 19 sierpnia 2022 r. cena za osobę to jedyne 279 zł 

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci
  • W oparciu o  platformę szkoleniową
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo
Szczegóły i rejestracja

Data od:

12 wrzesień 2022 09:00

Data do:

12 wrzesień 2022 13:00

Miejsce:

Brak danych

Koszt:

299 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

Obieg i archiwizacja dokumentów w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją

Zobacz więcej

Warsztaty kancelaryjne dla pracowników biurowych. Formy grupowania i łączenia pism.

Zobacz więcej

Obieg i archiwizacja dokumentów, archiwum zakładowe

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia