Prawne i finansowe aspekty rozliczania wspólnot mieszkaniowych

ID szkolenia: 947

Region

Dolnośląskie, Kujawsko - Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Mazowieckie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Pomorskie, Śląskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-mazurskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie

Tagi

#długi, #finansowanie, #składki, #zarząd, #ZUS, członkowie, fundusz, mieszkanie, rachunkowość, refaktura, remont, rozliczanie, wspolnota, zarzas
Opiekun szkolenia
Brak danych

Termin: 25.czerwca  2021 r. Miejsce: online Cena: 369 zł (+VAT)


Sylwia Głowacka
tel. 504 268 795
e-mail: sburak@res.edu.pl

Opis szkolenia, adresaci, cele

Wszystko o finansach wspólnot mieszkaniowych, prowadzeniu jej rachunków, rozliczaniu mediów oraz podatkach.

Czy wiesz:

  • Jakie znaczenie dla gospodarki finansowej wspólnoty ma określenie granicy części wspólnej?
  • Czy ustawa o rachunkowości reguluje gospodarkę ekonomiczną we wspólnocie?
  • Czy rachunki wspólnoty musi prowadzić licencjonowana księgowa/księgowy?
  • Czy wspólnota musi odprowadzić składki ZUS od wynagrodzenia członków zarządu?
  • Dlaczego jest tyle problemów z rozliczaniem mediów?
  • Czy we wspólnocie należy media refakturować na członków wspólnoty?
  • Czy wspólnota musi wystawiać faktury VAT swoim członkom?
  • Jakie podatki odprowadzane są od umowy o odpracowanie długu?

Szkolenie stanowi kompendium wiedzy na temat prowadzenia finansów we wspólnocie. Omówione zostaną przepisy prawa dotyczące gospodarki finansowej wspólnoty, oraz powiemy jakie uchwały musi wspólnota przyjąć. Wskażemy w jakich przypadkach wspólnota może prowadzić pełną księgowość na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości. Przedstawimy procedurę rozliczania mediów. Podamy przykłady i schematy dokonywania rozliczeń. Wskażemy czy i kiedy wspólnota może, a kiedy musi zostać płatnikiem podatku VAT. Powiemy czy istnieje obowiązek wystawiana właścicielom lokali refaktur za media i za opłaty eksploatacyjne. Omówimy podatkową stronę wynagrodzenia dla zarządu wspólnoty. Podamy prostą receptę na skuteczna windykację dłużników. Odpowiemy na nurtujące Państwa pytania.

Korzyści ze szkolenia:

  • Zostaną uczestnikom szkolenia przedstawione podstawy prawne regulujące gospodarkę finansową we wspólnocie.
  • Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jaką treść powinny posiadać wymagane prawem oraz inne niezbędne uchwały dotyczące finansów wspólnoty.
  • Omówione zostaną zadania, obowiązki oraz odpowiedzialność zarządu i zarządcy nieruchomości w zakresie gospodarki finansowej wspólnoty.
  • Podane będą zasady dokonywania rozliczeń we wspólnocie, w tym kto ma je prowadzić i kto za nie odpowiada.
  • Podane zostaną wskazówki techniczne w zakresie prowadzenia rozliczenia mediów.
  • Powiemy czy wspólnota musi refakturować koszty mediów oraz kosztów zarządu na poszczególnych właścicieli.
  • Omówiona będzie kwestia podatku VAT we wspólnocie.
  • Powiemy o skutecznych sposobach windykacji dłużników.

Program szkolenia

1 Wprowadzanie do przepisów prawa regulujących działalność wspólnoty mieszkaniowej.
1.1 Ustawa o własności lokali – akt regulujący gospodarkę finansową wspólnot
1.2 Kodeks cywilny
2 Nieruchomości wspólna, lokale oraz członkowie wspólnoty – czyli zakres podmiotowy i przedmiotowy „księgowości” wspólnot
2.1 Granica nieruchomości wspólnej
2.2 Samodzielny lokal i wyodrębniony lokal
2.3 Udziały
2.4 Członkowie wspólnoty
3 Powstanie wspólnoty mieszkaniowej.
3.1 Akt założycielski
3.2 Rejestracja
4 Statut wspólnoty mieszkaniowej, czyli określenie zasad funkcjonowania wspólnoty, a w tym jej „księgowości”
4.1 Statut czy umowa o sposobie zarządu nieruchomością wspólną
4.2 Organy wspólnoty mieszkaniowej
4.3 Zarząd wspólnoty
4.3.1 Skład i odpowiedzialność zarządu oraz jego członków
4.3.2 Obowiązki i prawa i zarządu
4.3.3 Wynagrodzenie członków zarządu
4.3.4 Kontrola działalności zarządu
5 Prawa i obowiązki członków wspólnoty
6 Gospodarka finansowa w „małej” i „dużej” wspólnocie
7 Zebrania wspólnoty – najważniejszego organu kontrolnego wspólnoty
7.1 Zwoływanie
7.2 Głosowanie nad uchwałami
7.3 Protokołowanie zebrania
7.4 Zaskarżanie uchwał
8 Plan gospodarczy
9 Określenie zakresu i sposobu prowadzenia ewidencji pozaksięgowej wspólnoty
10 Fundusz remontowy
11 Windykacja dłużników
12 Regulamin rozliczania mediów
13 Przyjęcie innych uchwał istotnych dla gospodarki finansowej wspólnoty
13.1 Określenie granicy części wspólnej
13.2 Przyjęcie sposobu dostarczania korespondencji
13.3 Regulamin pracy zarządu wspólnoty
13.4 Regulamin porządku domowego
14 Finanse we wspólnocie mieszkaniowej
14.1 Przepisy prawa regulujące gospodarkę finansową we wspólnocie:
14.1.1 ustawa o własności lokali
14.1.2 ustawa o rachunkowości
14.1.3 ustawa prawo energetyczne
14.1.4 ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych
14.1.5 ustawa o podatku od towarów i usług
14.2 Prowadzenie rozrachunków wspólnoty
14.2.1 ewidencja pozaksięgowa czy pełna księgowość, czyli:
14.2.1.1 określenie sposobu prowadzenia rozrachunków wspólnoty,
14.2.1.2 określenie planu kont i czy to jest konieczne
14.2.2 plan gospodarczy i obciążenie właścicieli
14.2.3 sprawozdanie finansowe i rozliczenie zaliczek
14.2.4 kontrola finansów wspólnoty
14.3 Rozliczenia mediów
14.3.1 media i ich specyfika
14.3.2 klucz do rozliczania mediów (regulamin rozliczania mediów)
14.3.3 rozliczenie mediów:
14.3.3.1 częstotliwość
14.3.3.2 zawartość i prezentacja rozliczenia
14.3.4 czy refakturujemy media właścicielom lokali?
14.4 Podatek dochodowy
14.5 Podatek VAT oraz inne zagadnienia finansowe we wspólnocie mieszkaniowej
14.5.1 podatek VAT:
14.5.1.1 czy wspólnota musi, czy może być płatnikiem podatku VAT
14.5.1.2 omówienie sytuacji, kiedy wspólnota będzie musiała wystawiać faktury VAT
15 Sprawozdawczości wspólnot
15.1 Zebranie sprawozdawcze
15.2 Sprawozdanie finansowe
15.3 Sprawozdanie rzeczowe
15.4 Absolutorium
15.5 Plan remontów a wymiar stawki na fundusz remontowy
16 Wspólnota a inne nieruchomości w aspekcie rozliczeń kosztów ich eksploatacji
16.1 Lokale garażowe we wspólnocie
16.2 Tereny zewnętrzne
17 Problemy w rozliczeniach finansowych wspólnot
17.1 Wspólnoty w nieruchomościach deweloperskich
17.2 Zakupy za gotówkę, czyli kasa wspólnoty
17.3 Odpracowanie zadłużenia wobec wspólnoty

Prowadzący

Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prowadzaniem remontów, rozbudów i rewitalizacji obiektów budowlanych.

Jest związany z nieruchomościami od ponad 25 lat. Był przewodniczym rady nadzorczej WSMB ATENA, realizującej szereg własnych inwestycji mieszkaniowych, później przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A., gdzie uczestniczył i prowadził realizację projektów deweloperskich, wprowadzał system zarządzania ISO 9001 oraz SAP, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami. Od 2009 prowadzi dwie firmy działające w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz w zakresie prowadzania szkoleń i kursów.

W zakresie zarządzania nieruchomościami specjalizuje się w działalności zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami wymagającymi prowadzenia inwestycji takich jak rewitalizacje obiektów zabytkowych, remonty, modernizacje i rozbudowy.

Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych. Prowadzi szkolenia i kursy nie tylko dla zarządców i administrator nieruchomości, ale także dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlany, a także dla pracowników urządów.

Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”, był członkiem Komisji Odpowiedzialności Zawodowej zarządców nieruchomości. Jest autorem licznych publikacji, w tym książkowych związanych z zarządzaniem i utrzymaniem obiektów budowlanych, prowadzeniem książki obiektu budowlanego, rozliczaniem mediów, prowadzeniem finansów we wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych. Jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości, posiada licencję Nr 7687, uzyskaną w roku 2001.

Formularz zgłoszeniowy

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

UWAGA!

Przy zgłoszeniu do 7. czerwca  cena szkolenia to jedyne 319 zł/os!!

RES Edukacja s.c. zapewnia Trenera, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

SZKOLENIE W FORMIE ON-LINE

  • Bez wychodzenia z domu, przy pomocy komputera lub telefonu podłączonego do sieci,
  • W oparciu o profesjonalną platformę szkoleniową,
  • Szkolenia odbywają się w czasie rzeczywistym z możliwością bezpośredniego kontaktu z prowadzącym,
  • Uczestnicy otrzymują bogate materiały szkoleniowe,
  • Nie wymaga żadnej szczególnej umiejętności posługiwania się oprogramowaniem,
  • Możliwość zadawania pytań ekspertowi na żywo.
Szczegóły i rejestracja

Data od:

25 czerwiec 2021 09:00

Data do:

25 czerwiec 2021 13:00

Miejsce:

szkolenie online

Koszt:

369 zł + VAT

Formularz ogólny: Pobierz formularz

Podobne szkolenia

Co jeszcze może Cię zainteresować?

NOWOCZESNY KUCHARZ – 2-dniowy kurs DLA KUCHARZY PRACUJĄCYCH W ZAKŁADACH ŻYWIENIA ZBIOROWEGO DZIECI I MŁODZIEŻY (żłobkach, przedszkolach, szkołach itp.)

Zobacz więcej

Zamówienia publiczne do 130 000 zł. w oświacie

Zobacz więcej

DIETETYKA DLA OSÓB PRACUJĄCYCH W ZAKŁADACH ŻYWIENIA ZBIOROWEGO Z ELEMENTAMI SYSTEMU HACCP

Zobacz więcej

Dowiedz się więcej

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, organizowanych przez nas szkoleniach, kursach i warsztatach zadzwoń lub napisz!

Sprawdź nasze szkolenia