Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Prawne i finansowe aspekty rozliczania wspólnot mieszkaniowych

25 czerwca_09:00 - 13:00

369zł (+VAT)

Termin: 25.czerwca  2021 r. Miejsce: online Cena: 369 zł (+VAT)

Opiekun szkolenia
Sylwia Głowacka
tel. 504 268 795
e-mail: sburak@res.edu.pl
Opis szkolenia, adresaci, celeProgram szkoleniaProwadzącyFormularz zgłoszeniowy

Wszystko o finansach wspólnot mieszkaniowych, prowadzeniu jej rachunków, rozliczaniu mediów oraz podatkach.

Czy wiesz:

  • Jakie znaczenie dla gospodarki finansowej wspólnoty ma określenie granicy części wspólnej?
  • Czy ustawa o rachunkowości reguluje gospodarkę ekonomiczną we wspólnocie?
  • Czy rachunki wspólnoty musi prowadzić licencjonowana księgowa/księgowy?
  • Czy wspólnota musi odprowadzić składki ZUS od wynagrodzenia członków zarządu?
  • Dlaczego jest tyle problemów z rozliczaniem mediów?
  • Czy we wspólnocie należy media refakturować na członków wspólnoty?
  • Czy wspólnota musi wystawiać faktury VAT swoim członkom?
  • Jakie podatki odprowadzane są od umowy o odpracowanie długu?

Szkolenie stanowi kompendium wiedzy na temat prowadzenia finansów we wspólnocie. Omówione zostaną przepisy prawa dotyczące gospodarki finansowej wspólnoty, oraz powiemy jakie uchwały musi wspólnota przyjąć. Wskażemy w jakich przypadkach wspólnota może prowadzić pełną księgowość na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości. Przedstawimy procedurę rozliczania mediów. Podamy przykłady i schematy dokonywania rozliczeń. Wskażemy czy i kiedy wspólnota może, a kiedy musi zostać płatnikiem podatku VAT. Powiemy czy istnieje obowiązek wystawiana właścicielom lokali refaktur za media i za opłaty eksploatacyjne. Omówimy podatkową stronę wynagrodzenia dla zarządu wspólnoty. Podamy prostą receptę na skuteczna windykację dłużników. Odpowiemy na nurtujące Państwa pytania.

Korzyści ze szkolenia:

  • Zostaną uczestnikom szkolenia przedstawione podstawy prawne regulujące gospodarkę finansową we wspólnocie.
  • Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jaką treść powinny posiadać wymagane prawem oraz inne niezbędne uchwały dotyczące finansów wspólnoty.
  • Omówione zostaną zadania, obowiązki oraz odpowiedzialność zarządu i zarządcy nieruchomości w zakresie gospodarki finansowej wspólnoty.
  • Podane będą zasady dokonywania rozliczeń we wspólnocie, w tym kto ma je prowadzić i kto za nie odpowiada.
  • Podane zostaną wskazówki techniczne w zakresie prowadzenia rozliczenia mediów.
  • Powiemy czy wspólnota musi refakturować koszty mediów oraz kosztów zarządu na poszczególnych właścicieli.
  • Omówiona będzie kwestia podatku VAT we wspólnocie.
  • Powiemy o skutecznych sposobach windykacji dłużników.

1 Wprowadzanie do przepisów prawa regulujących działalność wspólnoty mieszkaniowej.
1.1 Ustawa o własności lokali – akt regulujący gospodarkę finansową wspólnot
1.2 Kodeks cywilny
2 Nieruchomości wspólna, lokale oraz członkowie wspólnoty – czyli zakres podmiotowy i przedmiotowy „księgowości” wspólnot
2.1 Granica nieruchomości wspólnej
2.2 Samodzielny lokal i wyodrębniony lokal
2.3 Udziały
2.4 Członkowie wspólnoty
3 Powstanie wspólnoty mieszkaniowej.
3.1 Akt założycielski
3.2 Rejestracja
4 Statut wspólnoty mieszkaniowej, czyli określenie zasad funkcjonowania wspólnoty, a w tym jej „księgowości”
4.1 Statut czy umowa o sposobie zarządu nieruchomością wspólną
4.2 Organy wspólnoty mieszkaniowej
4.3 Zarząd wspólnoty
4.3.1 Skład i odpowiedzialność zarządu oraz jego członków
4.3.2 Obowiązki i prawa i zarządu
4.3.3 Wynagrodzenie członków zarządu
4.3.4 Kontrola działalności zarządu
5 Prawa i obowiązki członków wspólnoty
6 Gospodarka finansowa w „małej” i „dużej” wspólnocie
7 Zebrania wspólnoty – najważniejszego organu kontrolnego wspólnoty
7.1 Zwoływanie
7.2 Głosowanie nad uchwałami
7.3 Protokołowanie zebrania
7.4 Zaskarżanie uchwał
8 Plan gospodarczy
9 Określenie zakresu i sposobu prowadzenia ewidencji pozaksięgowej wspólnoty
10 Fundusz remontowy
11 Windykacja dłużników
12 Regulamin rozliczania mediów
13 Przyjęcie innych uchwał istotnych dla gospodarki finansowej wspólnoty
13.1 Określenie granicy części wspólnej
13.2 Przyjęcie sposobu dostarczania korespondencji
13.3 Regulamin pracy zarządu wspólnoty
13.4 Regulamin porządku domowego
14 Finanse we wspólnocie mieszkaniowej
14.1 Przepisy prawa regulujące gospodarkę finansową we wspólnocie:
14.1.1 ustawa o własności lokali
14.1.2 ustawa o rachunkowości
14.1.3 ustawa prawo energetyczne
14.1.4 ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych
14.1.5 ustawa o podatku od towarów i usług
14.2 Prowadzenie rozrachunków wspólnoty
14.2.1 ewidencja pozaksięgowa czy pełna księgowość, czyli:
14.2.1.1 określenie sposobu prowadzenia rozrachunków wspólnoty,
14.2.1.2 określenie planu kont i czy to jest konieczne
14.2.2 plan gospodarczy i obciążenie właścicieli
14.2.3 sprawozdanie finansowe i rozliczenie zaliczek
14.2.4 kontrola finansów wspólnoty
14.3 Rozliczenia mediów
14.3.1 media i ich specyfika
14.3.2 klucz do rozliczania mediów (regulamin rozliczania mediów)
14.3.3 rozliczenie mediów:
14.3.3.1 częstotliwość
14.3.3.2 zawartość i prezentacja rozliczenia
14.3.4 czy refakturujemy media właścicielom lokali?
14.4 Podatek dochodowy
14.5 Podatek VAT oraz inne zagadnienia finansowe we wspólnocie mieszkaniowej
14.5.1 podatek VAT:
14.5.1.1 czy wspólnota musi, czy może być płatnikiem podatku VAT
14.5.1.2 omówienie sytuacji, kiedy wspólnota będzie musiała wystawiać faktury VAT
15 Sprawozdawczości wspólnot
15.1 Zebranie sprawozdawcze
15.2 Sprawozdanie finansowe
15.3 Sprawozdanie rzeczowe
15.4 Absolutorium
15.5 Plan remontów a wymiar stawki na fundusz remontowy
16 Wspólnota a inne nieruchomości w aspekcie rozliczeń kosztów ich eksploatacji
16.1 Lokale garażowe we wspólnocie
16.2 Tereny zewnętrzne
17 Problemy w rozliczeniach finansowych wspólnot
17.1 Wspólnoty w nieruchomościach deweloperskich
17.2 Zakupy za gotówkę, czyli kasa wspólnoty
17.3 Odpracowanie zadłużenia wobec wspólnoty

Ekspert w zakresie zarządzania nieruchomościami, specjalizujący się w zagadnieniach związanych z prowadzaniem remontów, rozbudów i rewitalizacji obiektów budowlanych.

Jest związany z nieruchomościami od ponad 25 lat. Był przewodniczym rady nadzorczej WSMB ATENA, realizującej szereg własnych inwestycji mieszkaniowych, później przez wiele lat pracował na wyższych stanowiskach kierowniczych w firmach deweloperskich J.W. Construction Holding S.A. i Budner S.A., gdzie uczestniczył i prowadził realizację projektów deweloperskich, wprowadzał system zarządzania ISO 9001 oraz SAP, zarządzał wybudowanymi przez deweloperów nieruchomościami. Od 2009 prowadzi dwie firmy działające w zakresie zarządzania nieruchomościami oraz w zakresie prowadzania szkoleń i kursów.

W zakresie zarządzania nieruchomościami specjalizuje się w działalności zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami wymagającymi prowadzenia inwestycji takich jak rewitalizacje obiektów zabytkowych, remonty, modernizacje i rozbudowy.

Swoją wiedzę zawodową i doświadczenie menedżerskie wykorzystuje w prowadzonych szkoleniach z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz prowadzenia inwestycji budowlanych. Prowadzi szkolenia i kursy nie tylko dla zarządców i administrator nieruchomości, ale także dla inwestorów, właścicieli obiektów budowlany, a także dla pracowników urządów.

Jest członkiem honorowym Stowarzyszenia Przedsiębiorczości w Nieruchomościach, członkiem zwykłym Stowarzyszenia Zarządców Nieruchomości „Warecka”, był członkiem Komisji Odpowiedzialności Zawodowej zarządców nieruchomości. Jest autorem licznych publikacji, w tym książkowych związanych z zarządzaniem i utrzymaniem obiektów budowlanych, prowadzeniem książki obiektu budowlanego, rozliczaniem mediów, prowadzeniem finansów we wspólnotach i spółdzielniach mieszkaniowych. Jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości, posiada licencję Nr 7687, uzyskaną w roku 2001.

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy, który znajduje się poniżej informacji organizacyjnych lub poprzez wypełnienie tradycyjnego formularz zgłoszeniowego dostępnej tutaj .doc .pdf i przesłanie do nas faksem 85 87 42 011 lub mailem na biuro@res.edu.pl

UWAGA!

Przy zgłoszeniu do 7. czerwca  cena szkolenia to jedyne 319 zł/os!!

RES Edukacja s.c. zapewnia Trenera, materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia.

Miejsce

Szkolenie on-line
Polska

Organizator

RES Edukacja s.c.
Telefon:
798-301-329
Email:
biuro@res.edu.pl
Strona internetowa:
www.res.edu.pl

    FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

    INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

    1.Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r. ze zmianami w przypadku, gdy udział w szkoleniu jest finansowany ze środków publicznych wystawiamy fakturę zwolnioną z podatku VAT. Faktury wystawiane są w dniu szkolenia standardowo z terminem płatności 7 dni i wręczane uczestnikom szkolenia wraz z materiałami szkoleniowymi lub przesyłane pocztą tradycyjną lub elektroniczną.
    2.Wszyscy zgłoszeni uczestnicy otrzymają fakturę, materiały szkoleniowe, certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu, serwis kawowy i lunch.
    3.Bezkosztowa rezygnacja ze szkolenia jest możliwa na 5 dni roboczych przed planowanym terminem szkolenia. Po tym terminie zostaną Państwo obciążeni kosztami w wysokości 80% ceny szkolenia.
    4.Organizator zastrzega sobie prawo, zmiany lub odwołania terminu w przypadku małej ilości zgłoszeń.

    (Wymagane) Zapoznałem się i akceptuje ww. warunki organizacyjne oraz regulamin szkoleń

    Oświadczamy, iż udział w szkoleniu organizowany przez RES Edukacja s.c. jest finansowany w minimum 70% ze środków publicznych lub samorządowych, w związku z tym proszę o wystawienie faktury zwolnionej z podatku VAT.

    Wyrażam zgodę na przesłanie faktury w formie elektronicznej (.pdf) na adres mailowy osoby zgłaszającej.

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczenie usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017, poz.1219 t.j.) na podany adres e-mail na temat usług oferowanych przez RES Edukacja – Kompleksowa organizacja szkoleń s.c. przy ul. Przędzalnianej 29 z siedzibą w Białymstoku. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przez jej wycofaniem

    OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

    Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
    1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Sylwia Głowacka i Elwira Grygorczuk – wspólnicy prowadzący działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod firmą RES Edukacja – Kompleksowa organizacja szkoleń s.c. ul. Białostoczek 15/35, 15-869 Białystok, NIP: 5423316405, REGON: 380410137,
    2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu organizacji i realizacji zamówionego szkolenia na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
    3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
    4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą
    • w oparciu o uzasadniony interes realizowany przez administratora do momentu ustania przetwarzania w celach planowania biznesowego
    • do momentu wycofania zgody, w przypadku gdy uczestnik szkolenia wyrazi zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych,
    5) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody oraz prawo do przenoszenia danych,
    7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Stawki 2, Warszawa,
    8) podanie danych osobowych jest dobrowolne ale wymagane do wzięcia udziału w szkoleniu, przy czym niepodanie danych będzie skutkować brakiem możliwości wzięcia udziału w szkoleniu.